1. Θετικό το ότι θεσμοθετείται επισήμως 3+1 έτη με επιμίσθιο, δεν νομίζω όμως ότι χωρίς την ύπαρξη αυτού τα υπόλοιπα 1+1 έτη θα μείνουν οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε χώρες της δυτικής Ευρώπης αν δεν έχουν άλλα εισοδήματα. Ειδικά στη Γερμανία όπου το ενοίκιο ξεπερνάει συνήθως έναν ελληνικό μισθό.
2. Γράφει ο νόμος για αποκλεισμό από αίτηση απόσπασης για 2 έτη σε περίπτωση άρνησης. Εγώ με τη σύζυγό μου είμαστε εκπαιδευτικοί με παιδιά και δε θέλουμε να χωρίσουμε. Για ποιον λόγο δεν μας δίνεται η δυνατότητα να βάλουμε όρο συνυπηρέτησης για επιτυχή απόσπαση;
3. Δεν αναφέρονται στον νόμο για άλλη μια φορά ο τρόπος με τον οποίο θα πληρωθούν οι θέσεις στις αποσπάσεις, ούτε κριτήρια για αυτό, ούτε υποχρέωση εμφανίσεως των κενών θέσεων. Αυτό δημιουργεί συνεχείς εντάσεις μεταξύ "παλαιών" αποσπασμένων, μόνιμων κατοίκων εξωτερικού και νεοαποσπασμένων που προσπαθούν να τακτοποιηθούν και να προσαρμοστούν. Αποσπάσεις στα τυφλά και κατά κανόνα καθυστερημένα, έχουν ως συνέπεια να παρουσιάζονται συχνές ανακλύσεις από εκπαιδευτικούς που πήγαν, είδαν και αηδιασμένοι απήλθαν. Ειδικά στη Γερμανία το φαινόμενο αυτό είναι πολύ συχνό και εξαιρετικά δυσάρεστο, τόσο για μαθητές, όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
4. Στις περιοχές με δίγλωσσα σχολεία όπου οι απαιτήσεις γλωσσομάθειας και γενικότερων προσόντων είναι αυξημένες και πιθανότατα δυσεύρετες, θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί αυξημένη διάρκεια θητείας, όπως των Ευρωπαϊκών σχολείων. Στην περιοχή της Βαυαρίας συγκεκριμένα όπου τα έξοδα διαβίωσης τεράστια, η παρούσα κατάσταση που δε δείχνει να αλλαζει με το νέο νόμο, δημιουργεί μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία παρά το ότι η μισθοδοσία στηρίζεται από το γερμανικό κρατίδιο. Είναι κρίμα να δίνονται τεράστια πόσα κάθε έτος για τα ενοίκια των σχολείων εκεί και να μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς ή να διδάσκονται τα παιδιά από εκπαιδευτικούς άσχετων ειδικοτήτων (Β και Γ αναθέσεις) λόγω ελλείψεων.
5. Ζούμε μια νέα εποχή στην εκπαίδευση, αυτήν του κορονοϊού. Απαραίτητο προσόν για μια θέση απόσπασης στο εξωτερικό ειδικά τώρα, θα έπρεπε να είναι η ικανότητα και προθυμία του εκπαιδευτικού να διδάσκει και μέσω τηλεκπαίδευσης. Υπάρχουν ελληνόπουλα που αδυνατούν να έρθουν σε κάθε μάθημα δια ζώσης, ειδικά σε ΤΕΓ ή σχολεία που είναι μακριά από την κατοικία τους, ΕΙΔΙΚΑ την εποχή που ζούμε και που ενδεχομένως να διαρκέσει αρκετά. Ικανότητα χρήσης ΤΠΕ, μαζί με τη γλωσσομάθεια, είναι χρήσιμα "όπλα" στη "φαρέτρα" κάθε εκπαιδευτικού σε τέτοιες θέσεις. Γιατί να μην υπάρχει και η ανάλογη πρόβλεψη για ΣΟΒΑΡΗ μοριοδότηση.
1. Θετικό το ότι θεσμοθετείται επισήμως 3+1 έτη με επιμίσθιο, δεν νομίζω όμως ότι χωρίς την ύπαρξη αυτού τα υπόλοιπα 1+1 έτη θα μείνουν οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε χώρες της δυτικής Ευρώπης αν δεν έχουν άλλα εισοδήματα. Ειδικά στη Γερμανία όπου το ενοίκιο ξεπερνάει συνήθως έναν ελληνικό μισθό. 2. Γράφει ο νόμος για αποκλεισμό από αίτηση απόσπασης για 2 έτη σε περίπτωση άρνησης. Εγώ με τη σύζυγό μου είμαστε εκπαιδευτικοί με παιδιά και δε θέλουμε να χωρίσουμε. Για ποιον λόγο δεν μας δίνεται η δυνατότητα να βάλουμε όρο συνυπηρέτησης για επιτυχή απόσπαση; 3. Δεν αναφέρονται στον νόμο για άλλη μια φορά ο τρόπος με τον οποίο θα πληρωθούν οι θέσεις στις αποσπάσεις, ούτε κριτήρια για αυτό, ούτε υποχρέωση εμφανίσεως των κενών θέσεων. Αυτό δημιουργεί συνεχείς εντάσεις μεταξύ "παλαιών" αποσπασμένων, μόνιμων κατοίκων εξωτερικού και νεοαποσπασμένων που προσπαθούν να τακτοποιηθούν και να προσαρμοστούν. Αποσπάσεις στα τυφλά και κατά κανόνα καθυστερημένα, έχουν ως συνέπεια να παρουσιάζονται συχνές ανακλύσεις από εκπαιδευτικούς που πήγαν, είδαν και αηδιασμένοι απήλθαν. Ειδικά στη Γερμανία το φαινόμενο αυτό είναι πολύ συχνό και εξαιρετικά δυσάρεστο, τόσο για μαθητές, όσο και για τους εκπαιδευτικούς. 4. Στις περιοχές με δίγλωσσα σχολεία όπου οι απαιτήσεις γλωσσομάθειας και γενικότερων προσόντων είναι αυξημένες και πιθανότατα δυσεύρετες, θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί αυξημένη διάρκεια θητείας, όπως των Ευρωπαϊκών σχολείων. Στην περιοχή της Βαυαρίας συγκεκριμένα όπου τα έξοδα διαβίωσης τεράστια, η παρούσα κατάσταση που δε δείχνει να αλλαζει με το νέο νόμο, δημιουργεί μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία παρά το ότι η μισθοδοσία στηρίζεται από το γερμανικό κρατίδιο. Είναι κρίμα να δίνονται τεράστια πόσα κάθε έτος για τα ενοίκια των σχολείων εκεί και να μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς ή να διδάσκονται τα παιδιά από εκπαιδευτικούς άσχετων ειδικοτήτων (Β και Γ αναθέσεις) λόγω ελλείψεων. 5. Ζούμε μια νέα εποχή στην εκπαίδευση, αυτήν του κορονοϊού. Απαραίτητο προσόν για μια θέση απόσπασης στο εξωτερικό ειδικά τώρα, θα έπρεπε να είναι η ικανότητα και προθυμία του εκπαιδευτικού να διδάσκει και μέσω τηλεκπαίδευσης. Υπάρχουν ελληνόπουλα που αδυνατούν να έρθουν σε κάθε μάθημα δια ζώσης, ειδικά σε ΤΕΓ ή σχολεία που είναι μακριά από την κατοικία τους, ΕΙΔΙΚΑ την εποχή που ζούμε και που ενδεχομένως να διαρκέσει αρκετά. Ικανότητα χρήσης ΤΠΕ, μαζί με τη γλωσσομάθεια, είναι χρήσιμα "όπλα" στη "φαρέτρα" κάθε εκπαιδευτικού σε τέτοιες θέσεις. Γιατί να μην υπάρχει και η ανάλογη πρόβλεψη για ΣΟΒΑΡΗ μοριοδότηση.