Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο ΝηπιαγωγείοΣχόλιο του χρήστη Νηπιαγωγός | 23 Απριλίου 2020, 17:42
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η πρόθεση κατάτμησης του προγράμματος του νηπιαγωγείου σε διδακτικά αντικείμενα-ενότητες (εισαγωγή Αγγλικών), δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας, ενώ έχει σκοπό να εισάγει τα νήπια σε αυστηρά δομημένα προγράμματα. Μεταλλάσσει το πιο δημιουργικό κομμάτι της εκπαίδευσης -αυτό του νηπιαγωγείου- και υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο. ΟΧΙ στην "σχολειοποίηση" του νηπιαγωγείου! Το νηπιαγωγείο είναι η μόνη βαθμίδα εκπαίδευσης στην Ελλάδα που δεν υπάρχουν διακριτά γνωστικά αντικείμενα γιατί στηρίζεται στην διαθεματικότητα και την ολιστική προσέγγιση διδακτικών ενοτήτων. Το αναλυτικό του πρόγραμμα είναι διαμορφωμένο σε επιμέρους κατευθύνσεις προγραμμάτων σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων Γλώσσας, Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος, Δημιουργίας & Έκφρασης (Μουσική, Εικαστικά, Φυσική Αγωγή, Δραματική Τέχνη) και Πληροφορικής, τα οποία δεν νοούνται ως ξεχωριστά «μαθήματα», αλλά αποτελούν άξονες οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων με βάση τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τους στόχους που θέτει ο/η νηπιαγωγός. Στον ίδιο τον τίτλο του αναλυτικού προγράμματος ΔΕΠΠΣ (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών), η λέξη «ενιαίο» δηλώνει ότι τα προγράμματα σπουδών που προτείνονται ΔΕΝ αποτελούν διακριτά διδακτικά αντικείμενα που θα διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Η εκμάθηση ξένης γλώσσας (αγγλικών) στο νηπιαγωγείο, δηλ. η έμφαση στην ενσωμάτωση σχολικών μαθημάτων στο νηπιαγωγείο, όχι απλά δεν θα προσέφερε στην ολόπλευρη ανάπτυξη του νηπίου, αλλά θα λειτουργούσε εις βάρος της ανάπτυξης του παιδιού της ευαίσθητης αυτής ηλικίας, αφού θα διατάραζε τη ροή ενός ελεύθερου και ευέλικτα δομημένου προγράμματος και των οργανωμένων δραστηριοτήτων που μπορεί να επιλέγει η/ο εκπαιδευτικός, βάσει των ιδιαίτερων αναγκών της ομάδας ή επιμέρους ομάδων των παιδιών. Ταυτόχρονα, μια τέτοια παρέμβαση σκεφτείτε πόσο θα δυσκόλευε πολύ τα δίγλωσσα (και αλλοδαπά) παιδιά. Ακόμη, τα παιδιά αυτής της ηλικίας χρειάζονται χρόνο για να εξοικειωθούν με έναν καινούριο εκπ/κό που θα τα επισκέπτεται για λίγα λεπτά, τι οφέλη λοιπόν μπορούν ν αποκομίσουν τα παιδιά μας; Αντίθετα, θα υπάρχει αναστάτωση και κόστος τη στιγμή που οι πραγματικές ανάγκες στα δημόσια νηπιαγωγεία είναι άλλες. Τέλος, μόνο οι νηπιαγωγοί έχουν εξειδικευτεί για την συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα 4-6 ετών και όχι οι καθηγητές αγγλικών! ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ!