Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Εύα | 23 Απριλίου 2020, 17:40
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι αλλαγές κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. -Η επαναφορά των μαθημάτων γενικής παιδείας είναι σωστή διότι δεν αναδείχθηκε καθόλου πόσο κουραστική είναι η φροντιστηριακου τύπου Γ Λυκείου για τα(αρκετα) παιδιά που δεν θέλουν να δώσουν πανελλαδικές.Οι μαθητές αυτοί έπρεπε να παρακολουθούν 29 διδακτικές ώρες 2-3 καθηγητές ενώ εξέλιπε τελικά για όλους τους μαθητές το δικαίωμα της γενικής μόρφωσης σε επίπεδο σχολείου. -Η κατάργηση του μαθήματος της ιστορίας γενικής παιδείας στη Γ Λυκείου από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου( σε αγαστή συνεργασία με το ΙΕΠ) παραμένει ανεξήγητη, αντιεπιστημονικη και αντιεκπαιδευτικη.Η επαναφορά της είναι σωστή. -Τα λατινικά εξοβελιστηκαν με τρόπο άκομψο, συντεχνιακο και στα όρια της κομματικής ιδεοληψιας. Χαρακτηριστηκαν μονοσήμαντα (!) και τελικά δόθηκαν ως μάθημα επιλογής με την ίδια ύλη κ βιβλίο (!) όπως όταν ήταν πανελλαδικά εξεταζομενο. Αλήθεια, ποιος μαθητής θα επιλέξει καινούριο αντικειμενο, παντελώς άγνωστο, με ύλη όμοια των πανελλαδικών και μάλιστα όταν φοιτα στη Γ Λυκειου; Και να το επέλεγε βέβαια, θα έπρεπε να έχει την τύχη να το επιλέξουν τουλάχιστον άλλοι 15 μαθητές (σε σχολείο 9 τμηματων π. χ). Άρα ένας εκ των δύο πυλώνων του δυτικού πολιτισμού πετάχτηκε εν μια νυκτί στο καλάθι των απορριμματων. Η αποκατάσταση του μαθήματος με νέο βιβλίο είναι σωστή.Αφορά μια μερίδα μαθητών που επιθυμούν να διδαχτουν τις ρίζες και το πολιτιστικό υπόβαθρο του σύγχρονου δυτικού κοσμου και των επιστημών της (νομική,παιδαγωγική, ιστορια, φιλοσοφια, θέατρο, φιλολογια, κλπ) ,να κατανοήσουν την προέλευση των ξένων( λατινογενων) γλωσσών που γνωρίζουν, να ασκήσουν το μυαλό τους σε έναν γλωσσικό κώδικα συγγενικο με αυτόν των αρχαίων/νέων /αγγλικων/γαλλικών κλπ, άρα να εμπλουτίσουν τους πνευματικούς κ γνωστικους ορίζοντες τους. -Οι κοινωνικές επιστήμες από την άλλη ως αντικείμενο διδάσκονται αρκετές ώρες σε δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο.(Στο λύκειο 15 ώρες σήμερα ενώ τα λατινικά 0).Και καλά κανουν. Και αφορούν όλες τις επιστήμες και τέχνες. Άρα όλους μας. Δεν είναι κατανοητό γιατί πρέπει να εξετάζεται πανελλαδικά και μόνο στους μαθητές τις θεωρητικης.Γιατί όχι και στην οικονομια; γιατί όχι και στην ιατρικη;γιατί όχι και στον μαθητή που θέλει να σπουδάσει σε κάποια μεταλυκειακη βαθμιδα δίχως πανελλαδικες; Άρα, καλό είναι οι κοινωνικές επιστήμες να υπάρχουν, όπως υπάρχουν, σε επίπεδο γενικής παιδείας. -Το μάθημα των λατινικων, έστω και με το παλαιομενο βιβλιο, δεν απαιτούσε παπαγαλια. Για να λυθούν οι ασκήσεις γραμματικής- συντακτικού ο μαθητής εφαρμοζε, ανέλυε και συνεθετε κανόνες.Υπήρχε η διαδικασία της πρακτικής εξάσκησης και εμπεδωσης. Ελπίζουμε σε νέο βιβλίο και νέα προσέγγιση. Η κοινωνιολογια από την άλλη απαιτεί παπαγαλια όμοια με αυτή της ιστορίας. Αυτό τουλάχιστον εκφράζουν οι μαθητές φετος. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να μην εξαφανιζονται διδακτικά αντικείμενα, ούτε να τα θυσιάζουμε όλα στη χρησιμοθηρια. Οι αποστροφες του τύπου "τι θα το χρειαστούν οι μαθητές αυτό ή το άλλο μάθημα" με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην απαξίωση της σφαιρικής γνώσης. Και φοβάμαι πως θα βιώσουμε καταστάσεις κατά τις οποίες οι μελλοντικοί μαθητές θα μας πουν "και τι θα χρειαστούμε (τελικα) εσάς τους καθηγητές και το άχρηστο για μας σχολείο; "