Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Αθανασία | 23 Απριλίου 2020, 17:45
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε ότι αφορά την ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών, θα ήθελα να επισημάνω τα θετικά σημεία του μαθήματος της Κοινωνιολογίας, αλλά και την σημασία που έχει το μάθημα για την εισαγωγή σε σχολές νομικών και πολιτικών και κοινωνικών τμημάτων. Το μάθημα της Κοινωνιολογίας συμβάλει στην κοινωνική και πολιτική κοινωνικοποίηση των μαθητών, καθώς και στην προετοιμασία τους για μια ουσιαστική θεσμική και κοινωνική και πολιτική ενσωμάτωση. Με το μάθημα της Κοινωνιολογίας οι μαθητές αποκτούν γνώση του ρόλου τους ως πολίτες, κατανοούν τον τρόπο άσκησης των δικαιωμάτων, αλλά και των υποχρεώσεών τους στην καθημερινή ζωή, τόσο στα πλαίσια του σχολείου, όσο και στην ευρύτερη κοινωνία. Επίσης, επιτυγχάνουν την κοινωνική προσαρμογή, την μελλοντική ένταξη και την ενεργό συμμετοχή τους στην κοινωνική, πολιτική και οικονομική ζωή. Συγκεκριμένα, το μάθημα της Κοινωνιολογίας επιδιώκει να συμβάλει στην πνευματική ανάπτυξη των μαθητών τονίζοντας τις αξίες της ανθρώπινης κοινωνίας, τη διαπαιδαγώγηση στο βαθύτερο νόημα και τη χαρά της ζωής, την παροχή ευκαιριών για αυτοπραγμάτωση και εφαρμογή στην καθημερινή ζωή. Επίσης, τονίζεται ιδιαίτερα η ηθική ανάπτυξη για ακριβέστερη αντίληψη και αξιολόγηση της κοινωνικής πραγματικότητας σε θέματα ελευθερίας, ισότητας, δικαιοσύνης, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη θετική αντίληψη για τον εαυτό, την αποδοχή των άλλων, την εφαρμογή των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων τους στην κοινωνία. Επιδιώκεται, η οικονομική, Κοινωνική και Πολιτική ανάπτυξη με την υποστήριξη των μαθητών για απόκτηση απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων συμπεριφοράς, ώστε να καταστούν ικανοί να συμμετέχουν ελεύθερα, υπεύθυνα και ενεργά στις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές διαδικασίες. Η συνειδητοποίηση της φύσης και του ρόλου των διαφόρων ομάδων στις οποίες ανήκουν, την αποδοχή της διαφορετικότητας και του πλουραλισμού. Η διαμόρφωση της ελληνικής ταυτότητας και η γνώση ως ισάξιων και ισότιμων ατόμων της εθνικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Τέλος, καλλιεργείται η ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων στην επικοινωνία τους με άλλα άτομα και με άλλες κοινωνικές ομάδες με στόχο τη πλήρη και ουσιαστική ενσωμάτωση τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι.