Είναι απαράδεκτο να υποβάλλουμε τα παιδιά που ήδη φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια στην ίδια δοκιμασία για μία ακόμη φορά. Είναι παιδιά που κόπιασαν για να εισαχθούν σε ένα τέτοιο σχολείο και πέρασαν με την αξία τους σε αυτό. Κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να εξαιρεθούν όσα ήδη φοιτούν σε ένα τέτοιο Γυμνάσιο. Όταν οι μαθητές έδιναν εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε αυτά τα σχολεία δεν γνώριζαν πως θα υποστούν εκ νέου την ίδια ψυχοφθόρα διαδικασία και μάλιστα σε μία ευαίσθητη ηλικία όπως είναι η εφηβεία. Ίσως και να μην έδιναν καν εξετάσεις, αν γνώριζαν τη συγκεκριμένη εξέλιξη. Θεωρείτε πως είναι δίκαιο για αυτά τα παιδιά να πληροφορούνται για μία τόσο μεγάλη αλλαγή, ενώ ήδη φοιτούν σε ένα τέτοιο σχολείο; Και εν πάσει περιπτώσει, πόσες φορές πρέπει να αποδείξουν ότι είναι άριστοι; Δεν πιστεύετε ότι οι μαθητές των Προτύπων συνεχίζουν να είναι καλοί και μετά την είσοδό τους σε αυτά τα σχολεία; Ή δεν έχετε εμπιστοσύνη στη δουλειά που γίνεται από τους εκπαιδευτικούς σε αυτά; Αν όντως επιθυμείτε να διατηρήσετε ένα υψηλό επίπεδο στα Πρότυπα, θα μπορούσατε να ορίσετε ένα κατώτατο βαθμολογικό όριο, κάτω από το οποίο οι μαθητές δεν θα μπορούν να μεταφερθούν αυτοδίκαια στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο (π.χ. το 18). Όσο για την ευκαιρία που επικαλείστε ότι θέλετε να δώσετε σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους σε τέτοια σχολεία, τη δίνετε με τη δημιουργία περισσότερων Προτύπων στην ελληνική επικράτεια. Πρέπει να υποβάλλετε τους ίδιους μαθητές ξανά και ξανά στη διαδικασία απόδειξης της αξίας τους και μάλιστα την ίδια χρονική περίοδο με τις προαγωγικές εξετάσεις;
Είναι απαράδεκτο να υποβάλλουμε τα παιδιά που ήδη φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια στην ίδια δοκιμασία για μία ακόμη φορά. Είναι παιδιά που κόπιασαν για να εισαχθούν σε ένα τέτοιο σχολείο και πέρασαν με την αξία τους σε αυτό. Κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να εξαιρεθούν όσα ήδη φοιτούν σε ένα τέτοιο Γυμνάσιο. Όταν οι μαθητές έδιναν εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε αυτά τα σχολεία δεν γνώριζαν πως θα υποστούν εκ νέου την ίδια ψυχοφθόρα διαδικασία και μάλιστα σε μία ευαίσθητη ηλικία όπως είναι η εφηβεία. Ίσως και να μην έδιναν καν εξετάσεις, αν γνώριζαν τη συγκεκριμένη εξέλιξη. Θεωρείτε πως είναι δίκαιο για αυτά τα παιδιά να πληροφορούνται για μία τόσο μεγάλη αλλαγή, ενώ ήδη φοιτούν σε ένα τέτοιο σχολείο; Και εν πάσει περιπτώσει, πόσες φορές πρέπει να αποδείξουν ότι είναι άριστοι; Δεν πιστεύετε ότι οι μαθητές των Προτύπων συνεχίζουν να είναι καλοί και μετά την είσοδό τους σε αυτά τα σχολεία; Ή δεν έχετε εμπιστοσύνη στη δουλειά που γίνεται από τους εκπαιδευτικούς σε αυτά; Αν όντως επιθυμείτε να διατηρήσετε ένα υψηλό επίπεδο στα Πρότυπα, θα μπορούσατε να ορίσετε ένα κατώτατο βαθμολογικό όριο, κάτω από το οποίο οι μαθητές δεν θα μπορούν να μεταφερθούν αυτοδίκαια στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο (π.χ. το 18). Όσο για την ευκαιρία που επικαλείστε ότι θέλετε να δώσετε σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους σε τέτοια σχολεία, τη δίνετε με τη δημιουργία περισσότερων Προτύπων στην ελληνική επικράτεια. Πρέπει να υποβάλλετε τους ίδιους μαθητές ξανά και ξανά στη διαδικασία απόδειξης της αξίας τους και μάλιστα την ίδια χρονική περίοδο με τις προαγωγικές εξετάσεις;