Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Κασσάνδρα Ρούσσου | 23 Απριλίου 2020, 19:08
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γιατί λοιπόν κοινωνιολογία; Γιατί νοιάζεται για φαινόμενα, διαδικασίες, μετασχηματισμούς κι ομάδες. Γιατί ψάχνει να βρει την αιτία, για να ανακαλύψει, να ερμηνεύσει και μέσα από αυτή την προσέγγιση τελικά αναπτύσσοντας «κοινωνιολογική φαντασία» μπορεί να ερμηνεύσει ορθολογικά αλλά και με όρους ανθρωπισμού την κοινωνική πραγματικότητα. Γιατί χάρη στην κοινωνιολογική μας παιδεία μπορούμε να προσεγγίσουμε πολύπλευρα φαινόμενα όπως η πανδημία και να φωτίσουμε παραμέτρους της όπως πανδημία και κοινωνικές ανισότητες, πανδημία και τέχνη, πανδημία και ΜΜΕ, πανδημία και εργασιακές σχέσεις, πανδημία και θρησκευτική πίστη, πανδημία και Ευρωπαϊκή Ένωση, πανδημία και Τρίτη ηλικία, αλληλεγγύη και τόσες άλλες όψεις. Γιατί χάρη στην κοινωνιολογική μας παιδεία λέμε όχι στην αναγραφή της διαγωγής στον απολυτήριο τίτλο σπουδών του μαθητή. Μία διαγωγή με αρνητικό πρόσημο στιγματίζει τον νεαρό απόφοιτο και τον κατατάσσει τόσο πρόωρα σε μια ιεραρχική κλίμακα με μειωμένο κύρος και αξιοπιστία έναντι των υπολοίπων. Γνωρίζουμε καλά ότι σε αυτή την ηλικία οι πράξεις στις οποίες πιθανόν να προβεί δεν αξίζουν τέτοιας μομφής κι αν εμείς εξαντλήσουμε την αυστηρότητα μας πιθανόν να διαμορφώσουμε και να οικοδομήσουμε μία ταυτότητα για την οποία δεν θα πρέπει να είμαστε καθόλου περήφανοι. Γιατί μέσω αυτής συνεργαζόμαστε πληρέστερα με τους υπόλοιπους συνάδελφους των ανθρωπιστικών επιστημών και παρουσιάζουμε διεπιστημονικά τα διδακτικά αντικείμενα στους μαθητές μας.. Γιατί δεν μπορούμε να ταυτίζουμε τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τη θεωρητική κατεύθυνση με τις σχολές φιλολογίας προετοιμάζοντας έναν ολόκληρο προσανατολισμό μόνο με τα αντίστοιχα μαθήματα ,αγνοώντας τη συγγένεια του μαθήματος της κοινωνιολογίας με Παιδαγωγικές, Κοινωνικές, Πολιτικές , Νομικές επιστήμες αλλά και με τα τμήματα Ψυχολογίας, Δημοσιογραφίας , Διεθνών και Ευρωπαϊκών σπουδών. Γιατί το επιτάσσουν οι καιροί και το επιβάλλουν οι πρωτόγνωρες συνθήκες. Γιατί ανακαλύπτουμε το «εγώ» στο «εμείς», καλλιεργούμε συλλογική συνείδηση και γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι. Γιατί το μάθημα των λατινικών ποτέ δεν απουσίασε από το εκπαιδευτικό μας σύστημα , παρέμεινε πάντα ως μάθημα επιλογής για αυτούς που ήθελαν να κάνουν την αντίστοιχη προετοιμασία. Γιατί μια δίκαιη διαχείριση θα σεβόταν τους υποψήφιους και θα άφηνε το δικαίωμα επιλογής του μαθήματος στους μαθητές με βάση τα ενδιαφέροντα και τον προσανατολισμό τους. Για όλους αυτούς τους λόγους η παραμονή του μαθήματος της κοινωνιολογίας είναι επιβεβλημένη , λογική και δίκαιη.