Αν κατάλαβα καλά, αυτά τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι το αντίστοιχο της θεματικής εβδομάδας του Γαβρόγλου. Αυτό βέβαια που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί πρέπει να συνεχίζουμε τα λάθη του παρελθόντος. Γιατί όλα αυτά τα ομολογουμένως ενδιαφέροντα θέματα πρέπει να ενταχθούν αυτόνομα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τη στιγμή που στο ελληνικό σχολείο με τις συνεχείς απώλειες διδακτικών ωρών δεν προλαβαίνουμε να διδάξουμε τα βασικά στοιχεία των επιστημών και των γλωσσών;
Αν θέλουμε πραγματικά να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποχτήσουν αυτές τις δεξιότητες, λύσεις υπάρχουν. Καταρχάς μπορούμε θαυμάσια να τις ενσωματώσουμε στο αναλυτικό πρόγραμμα συγκεκριμένων σχετικών μαθημάτων που υπάρχουν ήδη στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Έτσι δε θα υπάρχει πρόβλημα και για το ποιος θα διδάξει τις εν λόγω θεματικές και για το αν είναι αρμόδιος να το κάνει. Γιατί, ξέρετε, εμείς οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων έχουμε διοριστεί για να διδάξουμε συγκεκριμένα αντικείμενα τα οποία έχουμε σπουδάσει και δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι έχουμε εμείς τις ειδικές γνώσεις άλλων αντικειμένων, ώστε να τις μεταδώσουμε και στα παιδιά.
Από την άλλη, υπάρχει και άλλη δοκιμασμένη λύση: Οι δεξιότητες αυτές εντάσσονται ήδη στις θεματικές των ποικίλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, πολιτιστικών, περιβαλλοντικών ή αγωγής υγείας που λειτουργούν εθελοντικά εδώ και χρόνια στο ελληνικό σχολείο χωρίς να επιβαρύνουν το ωρολόγιο πρόγραμμα. Δώστε λοιπόν σε αυτά τα προγράμματα τη σημασία και την υποστήριξη που χρειάζονται και είναι βέβαιο πως και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα ανταποκριθούν θετικά.
Αν κατάλαβα καλά, αυτά τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι το αντίστοιχο της θεματικής εβδομάδας του Γαβρόγλου. Αυτό βέβαια που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί πρέπει να συνεχίζουμε τα λάθη του παρελθόντος. Γιατί όλα αυτά τα ομολογουμένως ενδιαφέροντα θέματα πρέπει να ενταχθούν αυτόνομα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τη στιγμή που στο ελληνικό σχολείο με τις συνεχείς απώλειες διδακτικών ωρών δεν προλαβαίνουμε να διδάξουμε τα βασικά στοιχεία των επιστημών και των γλωσσών; Αν θέλουμε πραγματικά να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποχτήσουν αυτές τις δεξιότητες, λύσεις υπάρχουν. Καταρχάς μπορούμε θαυμάσια να τις ενσωματώσουμε στο αναλυτικό πρόγραμμα συγκεκριμένων σχετικών μαθημάτων που υπάρχουν ήδη στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Έτσι δε θα υπάρχει πρόβλημα και για το ποιος θα διδάξει τις εν λόγω θεματικές και για το αν είναι αρμόδιος να το κάνει. Γιατί, ξέρετε, εμείς οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων έχουμε διοριστεί για να διδάξουμε συγκεκριμένα αντικείμενα τα οποία έχουμε σπουδάσει και δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι έχουμε εμείς τις ειδικές γνώσεις άλλων αντικειμένων, ώστε να τις μεταδώσουμε και στα παιδιά. Από την άλλη, υπάρχει και άλλη δοκιμασμένη λύση: Οι δεξιότητες αυτές εντάσσονται ήδη στις θεματικές των ποικίλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, πολιτιστικών, περιβαλλοντικών ή αγωγής υγείας που λειτουργούν εθελοντικά εδώ και χρόνια στο ελληνικό σχολείο χωρίς να επιβαρύνουν το ωρολόγιο πρόγραμμα. Δώστε λοιπόν σε αυτά τα προγράμματα τη σημασία και την υποστήριξη που χρειάζονται και είναι βέβαιο πως και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα ανταποκριθούν θετικά.