Επί του Άρθρου 18:
Η εισαγωγή ενός απόφοιτου Προτύπου Γυμνασίου στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο πρέπει να γίνεται χωρίς εξετάσεις. Σε κάθε άλλη περίπτωση αυτοκαταργείται ο πρώτος και σημαντικότερος στόχος της ύπαρξης των Προτύπων, "η καλλιέργεια της αριστείας και της καινοτομίας" (Βλ Άρθρο 11). Και εξηγούμαι:
Είναι σαν ο νόμος να μην δέχεται ότι ένας απόφοιτος Προτύπου Γυμνασίου είναι άριστος, παρόλο που:
α) επιλέγεται ως τέτοιος με αδιάβλητες εξετάσεις κατά την εισαγωγή του,
β) διδάσκεται επί τριετίας από επίσης επιλεγμένους & αξιολογημένους καθηγητές,
γ) αξιολογείται καθημερινά κατά τη διάρκεια της 3ετούς φοίτησης με ένταση συχνότητα & δυσκολία πολλαπλάσια των αντίστοιχων μη Πρότυπων μονάδων Δημόσιας εκπαίδευσης
Τι είναι αυτό που δεν καλύπτεται από τα παραπάνω αλλά θα το επιβεβαιώσει μια εξέταση; Βάζοντας έναν τέτοιο μαθητή να διαγωνιστεί για να επιβεβαιώσεις την αριστεία του, απαξιώνεις όλη την προσπάθεια του ίδιου, των καθηγητών του και τελικά τον ίδιο το θεσμό. Καταλήγει η εξέταση να γίνεται αυτοσκοπός (που σημαίνει ειδική προετοιμασία με βιομηχανοποιημένη προσέγγιση εντός και εκτός σχολείου και υποβάθμιση των υπολοίπων, πλην των εξεταζόμενων, μαθημάτων). Για να μην αναφερθώ στο κόστος: σε χρόνο, χρήμα αλλά, πάνω από όλα, στην ψυχολογία των 15χρονων.
Αν υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία για την παρεχόμενη εκπαίδευση και το επίπεδο των Προτύπων Γυμνασίων, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί εντός αυτών, με όποιο τρόπο οι επιτροπές εκπαίδευσης κρίνουν.
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ εκ των ουκ άνευ πως:
α) Ένας μαθητής που τελειώνει Πρότυπο Γυμνάσιο με απολυτήριο "Άριστα" δεν μπορεί να χρειάζεται να επαναβεβαιώσει κάτι, αλλιώς το απολυτήριο του είναι άκυρο
β) Ένας μαθητής που βρίσκεται ήδη σε Πρότυπο Γυμνάσιο, με την συμφωνία ότι θα συνεχίσει αυτοδικαίως στο αντίστοιχο Λύκειο, πρέπει να προχωρίσει σε αυτό χωρίς εξετάσεις
Ευχαριστώ
Επί του Άρθρου 18: Η εισαγωγή ενός απόφοιτου Προτύπου Γυμνασίου στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο πρέπει να γίνεται χωρίς εξετάσεις. Σε κάθε άλλη περίπτωση αυτοκαταργείται ο πρώτος και σημαντικότερος στόχος της ύπαρξης των Προτύπων, "η καλλιέργεια της αριστείας και της καινοτομίας" (Βλ Άρθρο 11). Και εξηγούμαι: Είναι σαν ο νόμος να μην δέχεται ότι ένας απόφοιτος Προτύπου Γυμνασίου είναι άριστος, παρόλο που: α) επιλέγεται ως τέτοιος με αδιάβλητες εξετάσεις κατά την εισαγωγή του, β) διδάσκεται επί τριετίας από επίσης επιλεγμένους & αξιολογημένους καθηγητές, γ) αξιολογείται καθημερινά κατά τη διάρκεια της 3ετούς φοίτησης με ένταση συχνότητα & δυσκολία πολλαπλάσια των αντίστοιχων μη Πρότυπων μονάδων Δημόσιας εκπαίδευσης Τι είναι αυτό που δεν καλύπτεται από τα παραπάνω αλλά θα το επιβεβαιώσει μια εξέταση; Βάζοντας έναν τέτοιο μαθητή να διαγωνιστεί για να επιβεβαιώσεις την αριστεία του, απαξιώνεις όλη την προσπάθεια του ίδιου, των καθηγητών του και τελικά τον ίδιο το θεσμό. Καταλήγει η εξέταση να γίνεται αυτοσκοπός (που σημαίνει ειδική προετοιμασία με βιομηχανοποιημένη προσέγγιση εντός και εκτός σχολείου και υποβάθμιση των υπολοίπων, πλην των εξεταζόμενων, μαθημάτων). Για να μην αναφερθώ στο κόστος: σε χρόνο, χρήμα αλλά, πάνω από όλα, στην ψυχολογία των 15χρονων. Αν υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία για την παρεχόμενη εκπαίδευση και το επίπεδο των Προτύπων Γυμνασίων, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί εντός αυτών, με όποιο τρόπο οι επιτροπές εκπαίδευσης κρίνουν. Σε κάθε περίπτωση θεωρώ εκ των ουκ άνευ πως: α) Ένας μαθητής που τελειώνει Πρότυπο Γυμνάσιο με απολυτήριο "Άριστα" δεν μπορεί να χρειάζεται να επαναβεβαιώσει κάτι, αλλιώς το απολυτήριο του είναι άκυρο β) Ένας μαθητής που βρίσκεται ήδη σε Πρότυπο Γυμνάσιο, με την συμφωνία ότι θα συνεχίσει αυτοδικαίως στο αντίστοιχο Λύκειο, πρέπει να προχωρίσει σε αυτό χωρίς εξετάσεις Ευχαριστώ