Επί του άρθρου 18
Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων θα πρέπει αυτοδίκαια να συνεχίζουν στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο.
Η εισαγωγή των αποφοίτων ΣΤ’ Δημοτικού στα Πρότυπα Γυμνάσια αποτελεί μία επίπονη διαδικασία για όλη την οικογένεια, ψυχολογική και οικονομική. Επιπροσθέτως, το σύνολο των μαθητών του Προτύπου Γυμνασίου αλλάζουν σχολικό περιβάλλον στην Α’ Γυμνασίου αφού δεν υπάρχουν αντίστοιχα συνδεδεμένα Πρότυπα Δημοτικά. Δεν βλέπω τον λόγο οι μαθητές, που έχουν ήδη δείξει το άριστο επίπεδό τους, να περάσουν πάλι την ίδια δοκιμασία, ψυχολογική και οικονομική, για δεύτερη φορά σε 3 χρόνια. Η ψυχολογική επιβάρυνση, μάλιστα, είναι πολλαπλάσια αν αναλογιστεί κανείς ότι πλέον τα παιδιά είναι στην εφηβεία και ενδεχομένως θα χρειαστεί να αλλάξουν για άλλη μία φορά σχολικό περιβάλλον 3 χρόνια πριν τη δοκιμασία των Πανελλαδικών. Αν πρέπει, έτσι κι αλλιώς να αποδεικνύεται η αριστεία των παιδιών της Γ’ Γυμνασίου, αυτή μπορεί να γίνεται μέσω του γενικού τους βαθμού. Γενικός βαθμός άνω του 18 να αποτελεί αυτοδίκαιη συνέχιση στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο.
Ειδικότερα για τους μαθητές που ήδη φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια (απόφοιτοι Γ’ Γυμνασίου των σχ. ετών 2019 – 2020, 2020 – 2021 και 2021 – 2022), σε κάθε περίπτωση θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει αυτοδίκαια να συνεχίσουν στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Πέραν των παραπάνω επιχειρημάτων, η Υπουργός πρέπει να αναλογιστεί τη συνέχεια του Κράτους αλλά και την εμπιστοσύνη του πολίτη σε αυτό, δύο έννοιες στις οποίες αναφέρεται πολύ συχνά η παρούσα Κυβέρνηση. Οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια, διάλεξαν να περάσουν τη δοκιμασία των εξετάσεων γνωρίζοντας το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια. Είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογικό, αν όχι άδικο, να αλλάξει το πλαίσιο μεσούσης της φοίτησής τους σε αυτά. Για το λόγο αυτό, θεωρώ επιβεβλημένο, οι ήδη φοιτούντες μαθητές των προτύπων γυμνασίων να συνεχίσουν αυτοδίκαια στα αντίστοιχα λύκεια.
Επί του άρθρου 18 Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων θα πρέπει αυτοδίκαια να συνεχίζουν στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Η εισαγωγή των αποφοίτων ΣΤ’ Δημοτικού στα Πρότυπα Γυμνάσια αποτελεί μία επίπονη διαδικασία για όλη την οικογένεια, ψυχολογική και οικονομική. Επιπροσθέτως, το σύνολο των μαθητών του Προτύπου Γυμνασίου αλλάζουν σχολικό περιβάλλον στην Α’ Γυμνασίου αφού δεν υπάρχουν αντίστοιχα συνδεδεμένα Πρότυπα Δημοτικά. Δεν βλέπω τον λόγο οι μαθητές, που έχουν ήδη δείξει το άριστο επίπεδό τους, να περάσουν πάλι την ίδια δοκιμασία, ψυχολογική και οικονομική, για δεύτερη φορά σε 3 χρόνια. Η ψυχολογική επιβάρυνση, μάλιστα, είναι πολλαπλάσια αν αναλογιστεί κανείς ότι πλέον τα παιδιά είναι στην εφηβεία και ενδεχομένως θα χρειαστεί να αλλάξουν για άλλη μία φορά σχολικό περιβάλλον 3 χρόνια πριν τη δοκιμασία των Πανελλαδικών. Αν πρέπει, έτσι κι αλλιώς να αποδεικνύεται η αριστεία των παιδιών της Γ’ Γυμνασίου, αυτή μπορεί να γίνεται μέσω του γενικού τους βαθμού. Γενικός βαθμός άνω του 18 να αποτελεί αυτοδίκαιη συνέχιση στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Ειδικότερα για τους μαθητές που ήδη φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια (απόφοιτοι Γ’ Γυμνασίου των σχ. ετών 2019 – 2020, 2020 – 2021 και 2021 – 2022), σε κάθε περίπτωση θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει αυτοδίκαια να συνεχίσουν στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Πέραν των παραπάνω επιχειρημάτων, η Υπουργός πρέπει να αναλογιστεί τη συνέχεια του Κράτους αλλά και την εμπιστοσύνη του πολίτη σε αυτό, δύο έννοιες στις οποίες αναφέρεται πολύ συχνά η παρούσα Κυβέρνηση. Οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε Πρότυπα Γυμνάσια, διάλεξαν να περάσουν τη δοκιμασία των εξετάσεων γνωρίζοντας το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια. Είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογικό, αν όχι άδικο, να αλλάξει το πλαίσιο μεσούσης της φοίτησής τους σε αυτά. Για το λόγο αυτό, θεωρώ επιβεβλημένο, οι ήδη φοιτούντες μαθητές των προτύπων γυμνασίων να συνεχίσουν αυτοδίκαια στα αντίστοιχα λύκεια.