Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 02 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο ΝηπιαγωγείοΣχόλιο του χρήστη ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΟΥ | 23 Απριλίου 2020, 20:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως έμπειρη νηπιαγωγός γενικής και ειδικής αγωγής, θεωρώ πως αποτελεί μέγα λάθος η εισαγωγή ειδικότητας στο νηπιαγωγείο. Χάνεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του νηπιαγωγείου και αυτό που πρεσβεύει. Τα νήπια έχουν τη μοναδική ευκαιρία να εκπαιδευτούν συστηματικά σε δεξιότητες ζωής και να ανακαλύψουν αβίαστα τον κόσμο υποστηριζόμενα από εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν πολύ καλά τον τρόπο που μαθαίνουν τα νήπια. Έχουν γραφτεί και έχουν τεκμηριωθεί κείμενα σχετικά με τα παραπάνω, από όλους τους καθηγητές των Παιδαγωγικών τμημάτων, τη ΔΟΕ και τους νηπιαγωγούς της τάξης. Υπάρχουν πολλά άλλα βασικά προβλήματα που αφορούν την εύρυθμη του νηπιαγωγείου, από την εκμάθηση των Αγγλικών στις ηλικίες 4-5. Υπάρχει η αναγκαιότητα ύπαρξης βοηθού στην τάξη του νηπιαγωγείου, καθώς και νηπιαγωγών με γνώσεις ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Τα νήπια είναι όλο και πιο ανώριμα.Δεν έχουν φωνολογική ενημερότητα και το λεξιλόγιό τους είναι ανεπαρκές. Χρειάζονται συναισθηματική οργάνωση, ευκαιρίες για ψυχοκινητική ανάπτυξη και ολιστική προσέγγιση της γνώσης. Γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη με τρόπους που οι νηπιαγωγοί έχουν διδαχτεί ώστε να προσφέρουν (αναδυόμενα κλπ). Μόνο η πρώιμη διγλωσσία (που ξεκινά από τη γέννηση του παιδιού) μπορεί να βοηθήσει αναπτυξιακά ένα παιδί κι όχι η προσπάθεια εκμάθησης μιας άλλης γλώσσας, όταν δεν έχει ήδη κατακτηθεί η πρώτη. Ενίσχυση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης με καινούργια νηπιαγωγεία όπου χρειάζονται, μόνιμους διορισμούς για σταθερό πρόσωπο αναφοράς για το νήπιο, ίδρυση νέων οργανικών θέσεων και μια παράλληλη στήριξη ανά μαθητή που την χρειάζεται. Μείωση του αριθμού μαθητών και ίδρυση τμημάτων ένταξης. Δουλεύοντας στο δημόσιο νηπιαγωγείο, βλέπουμε καθημερινά τις αδυναμίες του και γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται οι μικροί μας μαθητές, καλύτερα από τον καθένα που τα βλέπει απ’έξω. Στηρίξτε πραγματικά το νηπιαγωγείο. Δεν μπορεί να δουλέψει ο καθένας χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση σε αυτες τις ευαίσθητες ηλικίες.Δεν έχει εκπαιδευτεί γι αυτό. Δε γίνεται να ασχοληθεί κάποιος με την προσχολική ηλικία, χωρίς να έχει διδαχτεί την ψυχολογία αυτής της ηλικίας, τις παιδαγωγικές αρχές και τη διδακτική που αφορά αυτή την ηλικία. Οι νηπιαγωγοί μπορούν. Μόνο!Ελπίζω η διαβούλευση να έχει νόημα. Επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις δεχόμαστε και όσο αφορά στην εισαγωγή των αγγλικών και άλλων ειδικοτήτων στα νηπιαγωγεία, τα επιστημονικά δεδομένα, άλλα λένε.Ευχαριστώ