Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας πρέπει να είναι μια εσωτερική διαδικασία, τα αποτελέσματα της οποίας δύνανται να κοινοποιούνται σε υπηρεσιακούς και μόνο φορείς.
Το ΙΕΠ μπορεί να σχεδιάσει και να προτείνει περισσότερες της μιας διαδικασίες εσωτερικής αυτοαξιολόγησης, έτσι ώστε η σχολική μονάδα να μπορεί να σχεδιάσει μόνη της τη διαδικασία ή να επιλέξει μια από τις προτεινόμενες.
Σε μια τέτοια διαδικασία συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και ο Συντονιστής ΕΕ.
Το ζητούμενο εδώ είναι να μπορούν να εντοπιστούν τα αδύνατα και τα δυνατά στοιχεία του εκπαιδευτικού έργου και να σχεδιαστούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις που θα συνδράμουν στην υλοποίηση των τεθειμένων εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών και διδακτικών σκοπών.
Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας πρέπει να είναι μια εσωτερική διαδικασία, τα αποτελέσματα της οποίας δύνανται να κοινοποιούνται σε υπηρεσιακούς και μόνο φορείς. Το ΙΕΠ μπορεί να σχεδιάσει και να προτείνει περισσότερες της μιας διαδικασίες εσωτερικής αυτοαξιολόγησης, έτσι ώστε η σχολική μονάδα να μπορεί να σχεδιάσει μόνη της τη διαδικασία ή να επιλέξει μια από τις προτεινόμενες. Σε μια τέτοια διαδικασία συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και ο Συντονιστής ΕΕ. Το ζητούμενο εδώ είναι να μπορούν να εντοπιστούν τα αδύνατα και τα δυνατά στοιχεία του εκπαιδευτικού έργου και να σχεδιαστούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις που θα συνδράμουν στην υλοποίηση των τεθειμένων εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών και διδακτικών σκοπών.