Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη Ευάγγελος Σκουμπάφης | 23 Απριλίου 2020, 22:34
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αν είσαι πάνω από 17 ετών δεν μπορείς να γραφτείς σε ημερήσιο ΕΠΑΛ. Με άλλα λόγια: 1. Αν εχεις τελειώσει ΓΕΛ (συνήθως οι μαθητές τελειώνουν το ΓΕΛ λίγο πριν το 18ο έτος της ηλικίας τους) δεν πέρασες στις πανελλήνιες και θέλεις να πας σε ένα ημερήσιο ΕΠΑΛ να μάθεις μια τέχνη για να βρείς δουλειά, πλέον δεν μπορείς. 2. Αν έχεις μείνει σε τάξεις του ΓΕΛ είσαι πάνω απο 17 και θέλεις να γραφτείς σε ΕΠΑΛ δεν μπορείς. 3. Αν έχεις τελειώσει ΕΠΑΛ (και αυτό γίνεται λίγο πριν τα 18) και θέλεις να ξαναγραφτείς σε άλλη ειδικότητα για να πάρεις 2ο πτυχίο πολύ απλά δεν μπορείς. 4. Αν έχεις επιλέξει επαγγελματική κατεύθυνση βγήκες στην αγορά εργασίας και είδες ότι το επάγγελμα που επέλεξες δεν σου ταιριάζει ή δεν "πουλάει" στην αγορά εργασίας, δεν μπορείς να ξαναγραφτείς σε ΕΠΑΛ για να αποκτήσεις άλλη ειδικότητα ώστε να δώσεις 2η ευκαιρία στον εαυτό σου αφού θα είσαι πάνω από 17. Αυτό παίρνει λίγο παραπάνω ανάλυση: Οι μαθητές των ΕΠΑΛ στα 16 τους χρόνια θα καλούνται να επιλέξουν επαγγελματική κατεύθυνση και δεν θα μπορούν να αλλάξουν.. σκεφτείτε λοιπόν τι άγχος δημιουργεί μια τέτοια πίεση επιλογής σε έναν έφηβο. 5. Αν είσαι γονέας άνεργος ή ημιαπασχολούμενος και θέλεις να γραφτείς σε ημερήσιο ΕΠΑΛ για να μάθεις μια τέχνη ώστε να την χρησιμοποιήσεις για να πορευθείς αλλού επαγγελματικά πλέον δεν μπορείς. Και το πρωινό ωράριο βολεύει όσους είναι γονείς γιατί πολύ απλά αφήνουν το παιδί τους στο σχολείο έρχονται στο ΕΠΑΛ για μάθημα. 6. Αν τελείωσες ΕΠΑΛ ή ΓΕΛ και βρήκες απογευματινή δουλειά δεν μπορείς να ξαναγραφτείς σε ΕΠΑΛ ώστε να ενισχύσεις τις γνώσεις σου. Βέβαια το υπουργείο αφήνει ένα "παραθυράκι" με τα εσπερινά ΕΠΑΛ, τα δημόσια ΙΕΚ και τις σχολές ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ που δεν έχουν όριο ηλικίας. Όμως αυτό είναι απλώς ένα παραθυράκι, ένα άλλοθι ίσα ίσα για να τηρείται η συνταγματικότητα του νόμου. Στην πραγματικότητα όμως χιλιάδες μαθητές θα μείνουν εκτός εκπαίδευσης γιατί: 1. Ο αριθμός αυτών των δομών είναι περιορισμένος οπότε εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να δεχτούν μεγάλο όγκο μαθητών. 2. Δεν υπάρχουν παντού εσπερινά ΕΠΑΛ, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ. Οι υποψήφιοι μαθητές θα είναι ανακγασμένοι να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις πράγμα το οποίο δεν είναι πάντα εφικτό. 3. Το ωράριο αυτών των δομών πολύ πιθανώς να μη βολεύει τους μαθητές (εργαζόμενοι, γονείς κτλ). 4. Μπορεί ο μαθητής να θέλει να γραφτεί στο ημερήσιο ΕΠΑΛ της περιοχής του γιατί γνωρίζει καθηγητές, συμμαθητές όπου θα αισθάνεται πιο άνετα. 5. Τέλος ο μαθητής ως πολίτης ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ χώρας έχει το δικαίωμα να γραφτεί σε όποιο σχολείο θέλει.. και ΟΦΕΙΛΕΙ η πολιτεία να δίνει αυτό το δικαίωμα αν θέλει να λέγεται δημοκρατική. Αν είσαι πάνω από 17 ετών δεν μπορείς να γραφτείς σε ημερήσιο ΕΠΑΛ. Με άλλα λόγια: 1. Αν εχεις τελειώσει ΓΕΛ (συνήθως οι μαθητές τελειώνουν το ΓΕΛ λίγο πριν το 18ο έτος της ηλικίας τους) δεν πέρασες στις πανελλήνιες και θέλεις να πας σε ένα ημερήσιο ΕΠΑΛ να μάθεις μια τέχνη για να βρείς δουλειά, πλέον δεν μπορείς. 2. Αν έχεις μείνει σε τάξεις του ΓΕΛ είσαι πάνω απο 17 και θέλεις να γραφτείς σε ΕΠΑΛ δεν μπορείς. 3. Αν έχεις τελειώσει ΕΠΑΛ (και αυτό γίνεται λίγο πριν τα 18) και θέλεις να ξαναγραφτείς σε άλλη ειδικότητα για να πάρεις 2ο πτυχίο πολύ απλά δεν μπορείς. 4. Αν έχεις επιλέξει επαγγελματική κατεύθυνση βγήκες στην αγορά εργασίας και είδες ότι το επάγγελμα που επέλεξες δεν σου ταιριάζει ή δεν "πουλάει" στην αγορά εργασίας δεν μπορείς να ξαναγραφτείς σε ΕΠΑΛ για να αποκτήσεις άλλη ειδικότητα ώστε να δώσεις 2η ευκαιρία στον εαυτό σου αφού θα είσαι πάνω από 17. Αυτό παίρνει λίγο παραπάνω ανάλυση: Οι μαθητές των ΕΠΑΛ στα 16 τους χρόνια θα καλούνται να επιλέξουν επαγγελματική κατεύθυνση και δεν θα μπορούν να αλλάξουν.. σκεφτείτε λοιπόν τι άγχος δημιουργεί μια τέτοια πίεση επιλογής σε έναν έφηβο. 5. Αν είσαι γονέας άνεργος ή ημιαπασχολούμενος και θέλεις να γραφτείς σε ημερήσιο ΕΠΑΛ για να μάθεις μια τέχνη ώστε να την χρησιμοποιήσεις για να πορευθείς αλλού επαγγελματικά πλέον δεν μπορείς. Και το πρωινό ωράριο βολεύει οσους είναι γονείς γιατί πολύ απλά αφήνουν το παιδί τους στο σχολείο έρχονται στο ΕΠΑΛ για μάθημα. 6. Αν τελείωσες ΕΠΑΛ ή ΓΕΛ και βρήκες απογευματινή δουλειά δεν μπορείς να ξαναγραφτείς σε ΕΠΑΛ ώστε να ενισχύσεις τις γνώσεις σου. Βέβαια το υπουργείο αφήνει ένα "παραθυράκι" με τα εσπερινά ΕΠΑΛ, τα δημόσια ΙΕΚ και τις σχολές ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ που δεν έχουν όριο ηλικίας. Όμως αυτό είναι απλώς ένα παραθυράκι ένα άλλοθι ίσα ίσα για να τηρείται η συνταγματικότητα του νόμου. Στην πραγματικότητα χιλιάδες μαθητές θα μείνουν εκτός εκπαίδευσης γιατί: 1. Ο αριθμός αυτών των δομών είναι περιορισμένος οπότε εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να δεχτούν μεγάλο όγκο μαθητών. 2. Δεν υπάρχουν παντού εσπερινά ΕΠΑΛ, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ. Οι υποψήφιοι μαθητές θα είναι ανακγασμένοι να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις πράγμα το οποίο δεν είναι πάντα εφικτό. 3. Το ωράριο αυτών των δομών πολύ πιθανώς να μη βολεύει τους μαθητές (εργαζόμενοι, γονείς κτλ). 4. Μπορεί ο μαθητής να θέλει να γραφτεί στο ημερήσιο ΕΠΑΛ της περιοχής του γιατί γνωρίζει καθηγητές, συμμαθητές όπου θα αισθάνεται πιο άνετα. 5. Τέλος ο μαθητής ως πολίτης ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ χώρας έχει το δικαίωμα να γραφτεί σε όποιο σχολείο θέλει.. και ΟΦΕΙΛΕΙ η πολιτεία να δίνει αυτό το δικαίωμα αν θέλει να λέγεται δημοκρατική. ΆΡΑ η μόνη ουσιαστική διέξοδος είναι τα ιδιωτικά ΙΕΚ.. ο νοών νοείτω. Στην αιτιολογική έκθεση του άρθρου αναφέρεται ότι ο ηλικιακός περιορισμός μπαίνει για να μην υπάρχουν φαινόμενα βίας μεταξύ ενήλικων και ανήλικων μαθητών. Καμιά σχέση με την πραγματικότητα και είμαι στα σχολεία από το 2001. Οι ενήλικοι μαθητές όχι μόνο δεν προκαλούν φασαρίες αλλά ανεβάζουν πολλές φορές το επίπεδο της τάξης λόγω του ότι επιλέγουν ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ το ΕΠΑΛ, προσπαθούν περισσότερο και είναι κατά κανόνα άριστοι μαθητές. Στη 2η παράγραφο της έκθεσης λέτε για αριθμητικό εξορθολογισμό μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών μέσω μείωσης του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ. Δηλαδή προσπαθείτε να βελτιώσετε τα ΕΠΑΛ με το να κλείνετε την πόρτα σε υποψήφιους μαθητές!! Συγγνώμη αλλά είστε σε λάθος δρόμο.. αν διαπιστώνετε αναντιστοιχία μεταξύ μαθητών - καθηγητών η λύση είναι να προσλάβετε προσωπικό στα σχολεία.