Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Βασιλική Δινάκη | 23 Απριλίου 2020, 22:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα είναι πολύ μεγάλη αστοχία αν τελικά το μάθημα της Κοινωνιολογίας αφαιρεθεί από τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών. Καταρχάς η Κοινωνιολογία ενεργοποιώντας την κοινωνιολογική σκέψη και φαντασία των μαθητών και μαθητριών είναι το μάθημα που καλλιεργεί την κριτική σκέψη, αναπτύσσει την κοινωνική ενσυνείδηση και κοινωνική ενσυναίσθηση, ενεργοποιεί την πολιτική δράση συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργική ένταξη και παρέμβαση σε ένα πολυπολιτισμικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον.Επιπλέον, σε όλες τις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες υπάρχει σαφής εκπαιδευτικός προσανατολισμός προς την κοινωνική μάθηση-παιδεία οπότε και μια κατάργηση του μαθήματος αυτομάτως μας πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα της σύγχρονης εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής τάσης. Στη συντριπτική πλειοψηφία των προγραμμάτων σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των παραπάνω χωρών δεν λείπει το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα την προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών για την πρόσβαση τους σε σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου (ανθρωπιστικών και κοινωνικών σπουδών) θεωρείται τεράστιο έλλειμμα η μη επαφή με το γνωστικό αντικείμενο της Κοινωνιολογίας την οποία και θα συναντήσουν σχεδόν σε οποιοδήποτε αντικείμενο σπουδών. Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω ότι είναι πολύ άδικος ο ιδεολογικός στιγματισμός μιας ολόκληρης επιστήμης και κατά συνέπεια πολύ σκληρή η πολιτική της τιμωρία. Παρακαλώ, μην επιτρέψεται να συμβεί αυτό το τεράστιο εκπαιδευτικό ιστορικό λάθος.