Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων θα πρέπει αυτοδίκαια να συνεχίζουν στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Η διαδικασία εισαγωγής των παιδιών στα πρότυπα γυμνάσια ήταν επίπονη, ψυχοφθόρα και δαπανηρή. Τα παιδιά δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποβληθούν εκ νέου σε ίδια δοκιμασία.
Η ενδεχόμενη αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να προκαλέσει συναισθηματικές διακυμάνσεις με έντονα συναισθήματα άγχους, αβεβαιότητας, αίσθημα χαμηλής αυτό-αξίας καθώς και μειωμένη ακαδημαϊκή επίδοση.
Πιθανές διαδικασίες επιλογής από το γυμνάσιο στο λύκειο θα επιφέρουν φαινόμενα ανταγωνισμού μεταξύ συμμαθητών με αρνητικές επιπτώσεις στον ψυχισμό των παιδιών. Το καλό σχολείο είναι το σχολείο της συνεργασίας, τόσο μεταξύ δασκάλων και παιδιών, όσο και μεταξύ των ίδιων των παιδιών, είναι το σχολείο, όπου κύρια σημασία έχει το προς λύση πρόβλημα και όχι το ποιος θα φτάσει πρώτος στη λύση.
Τέλος είναι σαφές ότι η δοκιμαστική εφαρμογή μίας εκπαιδευτικής καινοτομίας σε μαθητές υψηλών επιδόσεων μπορεί, ενδεχομένως, να έχει αξιόλογα αποτελέσματα, όταν η σχολική πορεία των μαθητών αυτών είναι ενιαία στη Δευτεροβάθμια βαθμίδα εκπαίδευσης έτσι ώστε να μπορεί να γίνει και αποτίμηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Οι μαθητές των Προτύπων Γυμνασίων θα πρέπει αυτοδίκαια να συνεχίζουν στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Η διαδικασία εισαγωγής των παιδιών στα πρότυπα γυμνάσια ήταν επίπονη, ψυχοφθόρα και δαπανηρή. Τα παιδιά δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποβληθούν εκ νέου σε ίδια δοκιμασία. Η ενδεχόμενη αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να προκαλέσει συναισθηματικές διακυμάνσεις με έντονα συναισθήματα άγχους, αβεβαιότητας, αίσθημα χαμηλής αυτό-αξίας καθώς και μειωμένη ακαδημαϊκή επίδοση. Πιθανές διαδικασίες επιλογής από το γυμνάσιο στο λύκειο θα επιφέρουν φαινόμενα ανταγωνισμού μεταξύ συμμαθητών με αρνητικές επιπτώσεις στον ψυχισμό των παιδιών. Το καλό σχολείο είναι το σχολείο της συνεργασίας, τόσο μεταξύ δασκάλων και παιδιών, όσο και μεταξύ των ίδιων των παιδιών, είναι το σχολείο, όπου κύρια σημασία έχει το προς λύση πρόβλημα και όχι το ποιος θα φτάσει πρώτος στη λύση. Τέλος είναι σαφές ότι η δοκιμαστική εφαρμογή μίας εκπαιδευτικής καινοτομίας σε μαθητές υψηλών επιδόσεων μπορεί, ενδεχομένως, να έχει αξιόλογα αποτελέσματα, όταν η σχολική πορεία των μαθητών αυτών είναι ενιαία στη Δευτεροβάθμια βαθμίδα εκπαίδευσης έτσι ώστε να μπορεί να γίνει και αποτίμηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.