Αγαπητή κα υπουργέ.
Θα ήθελα να διατυπώσω κάποιες σκέψεις σχετικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων αλλά και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
1)Παλαιότερα είχε ειπωθεί ότι ουδείς θα αξιολογεί αν προηγουμένως δεν αξιολογείται ο ίδιος.
2)Μέσω των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων έχουμε επισκεφθεί ευρωπαϊκά σχολεία. Στους καθηγητές των σχολείων της Ευρώπης προξενεί έκπληξη ότι οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα ασχολούμαστε με γραμματειακή υποστήριξη και τεχνική υποστήριξη κάτι που είναι σε βάρος των εκπαιδευτικών-παιδαγωγικών μας καθηκόντων.
3)Ένας Δ/ντης σχολείου σήμερα στην Ελλάδα εκτός από παιδαγωγικός προϊστάμενος, επιστημονικός σύμβουλος, καλείται να παίξει το ρόλο του τεχνικού δ/ντή (υδραυλικά,ηλεκτρολογικά,δίκτυο,πυρασφάλεια, ανσασερ, σεισμικός κίνδυνος κ.λ.π), οικονομικού δ/ντή (λογιστικά βιβλία)κ.λ.π.
4)Οι πόροι που δίδονται στις σχολικές μονάδες μέσω των σχολικών επιτροπών επαρκούν μόνο για τις τρέχουσες ανάγκες. Τα περισσότερα σχολεία στερούνται υλικοτεχνικής υποδομής και πρέπει αναγκαστικά να αναζητούμε χρήματα μέσω χορηγιών για να ανταγωνιστούμε τα καλά ιδιωτικά σχολεία και να υλοποιούμε προγράμματα π.χ ρομποτική. Αναγκαζόμαστε να αγοράζουμε εξοπλισμό από ανακατασκευασμένα μηχανήματα(refurbished) για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας.
5)Οι γονείς και κηδεμόνες του συλλόγου γονέων με ποιο τρόπο άραγε μπορούν να αξιολογήσουν τις παιδαγωγικές μας δράσεις; Το ίδιο και η δημοτική αρχή;
Θεωρώ ότι όλες αυτές οι επιτροπές αξιολόγησης,οι συσκέψεις επί συσκέψεων, τα συμβούλια και οι φορείς, μας αποσπούν από το παιδαγωγικό μας έργο και μας βάζουν σε μια ατέρμονη διαδικασία μέσα από ένα δαιδαλώδες πλαίσιο και στο τέλος χάνεται η ουσία.
Μήπως θα έπρεπε λοιπόν πρώτα από όλα να αξιολογηθούν οι υποδομές, στη συνέχεια να γίνουν σχετικές επιμορφώσεις, να απαλλαγούν οι καθηγητές και ο δ/ντης από το βάρος των κάθε λογής γραφειοκρατικών εξωδιδακτικών υποχρεώσεων και μετά να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση του προσωπικού;
Πρέπει να ξανακοιτάξουμε το θέμα της γραμματειακής υποστήριξης και των σχολικών φυλάκων. Μήπως γινόταν κάποιες αποσπάσεις υπαλλήλων από τους δήμους;
Αγαπητή κα υπουργέ. Θα ήθελα να διατυπώσω κάποιες σκέψεις σχετικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων αλλά και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. 1)Παλαιότερα είχε ειπωθεί ότι ουδείς θα αξιολογεί αν προηγουμένως δεν αξιολογείται ο ίδιος. 2)Μέσω των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων έχουμε επισκεφθεί ευρωπαϊκά σχολεία. Στους καθηγητές των σχολείων της Ευρώπης προξενεί έκπληξη ότι οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα ασχολούμαστε με γραμματειακή υποστήριξη και τεχνική υποστήριξη κάτι που είναι σε βάρος των εκπαιδευτικών-παιδαγωγικών μας καθηκόντων. 3)Ένας Δ/ντης σχολείου σήμερα στην Ελλάδα εκτός από παιδαγωγικός προϊστάμενος, επιστημονικός σύμβουλος, καλείται να παίξει το ρόλο του τεχνικού δ/ντή (υδραυλικά,ηλεκτρολογικά,δίκτυο,πυρασφάλεια, ανσασερ, σεισμικός κίνδυνος κ.λ.π), οικονομικού δ/ντή (λογιστικά βιβλία)κ.λ.π. 4)Οι πόροι που δίδονται στις σχολικές μονάδες μέσω των σχολικών επιτροπών επαρκούν μόνο για τις τρέχουσες ανάγκες. Τα περισσότερα σχολεία στερούνται υλικοτεχνικής υποδομής και πρέπει αναγκαστικά να αναζητούμε χρήματα μέσω χορηγιών για να ανταγωνιστούμε τα καλά ιδιωτικά σχολεία και να υλοποιούμε προγράμματα π.χ ρομποτική. Αναγκαζόμαστε να αγοράζουμε εξοπλισμό από ανακατασκευασμένα μηχανήματα(refurbished) για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας. 5)Οι γονείς και κηδεμόνες του συλλόγου γονέων με ποιο τρόπο άραγε μπορούν να αξιολογήσουν τις παιδαγωγικές μας δράσεις; Το ίδιο και η δημοτική αρχή; Θεωρώ ότι όλες αυτές οι επιτροπές αξιολόγησης,οι συσκέψεις επί συσκέψεων, τα συμβούλια και οι φορείς, μας αποσπούν από το παιδαγωγικό μας έργο και μας βάζουν σε μια ατέρμονη διαδικασία μέσα από ένα δαιδαλώδες πλαίσιο και στο τέλος χάνεται η ουσία. Μήπως θα έπρεπε λοιπόν πρώτα από όλα να αξιολογηθούν οι υποδομές, στη συνέχεια να γίνουν σχετικές επιμορφώσεις, να απαλλαγούν οι καθηγητές και ο δ/ντης από το βάρος των κάθε λογής γραφειοκρατικών εξωδιδακτικών υποχρεώσεων και μετά να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση του προσωπικού; Πρέπει να ξανακοιτάξουμε το θέμα της γραμματειακής υποστήριξης και των σχολικών φυλάκων. Μήπως γινόταν κάποιες αποσπάσεις υπαλλήλων από τους δήμους;