• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Γ.' | 24 Απριλίου 2020, 00:51

    Θα ήθελα να κάνω ορισμένα σχόλια και να θέσω κάποια ερωτήματα για την αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά. Σε σχέση με τη διδακτική διάσταση του ζητήματος, έχουν γραφτεί πολλά σχόλια που αναδεικνύουν την αναγκαιότητα διατήρησης της Κοινωνιολογίας. Αναφορικά με την πρόσβαση σε Πανεπιστημιακά Τμήματα, η εκμάθηση των Λατινικών είναι απαραίτητη μόνο για τη φοίτηση σε ορισμένα τμήματα της Φιλοσοφικής, σε αντίθεση με την Κοινωνιολογία που σχετίζεται με όλες τις Πανεπιστημιακές Σχολές (ακόμα και η Αρχιτεκτονική έχει το μάθημα Αστική Κοινωνιολογία). Όλα αυτά έχουν αναλυθεί επαρκώς από τους προηγούμενους σχολιαστές. Εδώ θα ήθελα να αναφερθώ στην ασυνέχεια της εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι κοινωνικές επιστήμες στο σχολείο αναβαθμίστηκαν την εποχή των μνημονίων. Επί κυβερνήσεως Σαμαρά-Βενιζέλου εισάγονται τα μαθήματα της Πολιτικής Παιδείας στην Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου και το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών, ως μάθημα Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών-Κοινωνικών Σπουδών στη Β΄ τάξη. Παράλληλα, σχεδιάστηκε επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου, η εισαγωγή του μαθήματος Στοιχεία Κοινωνικών Επιστημών, ως μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο του Προσανατολισμού Κοινωνικών Οικονομικών Πολιτικών Σπουδών της Γ΄ τάξης, που θεσμοθετήθηκε επί υπουργίας Λοβέρδου με το ΦΕΚ 157 Β/ 22-01-2015, με συγκεριμένο πρόγραμμα σπουδών και διδακτική ύλη, μόλις τρεις μέρες πριν από τις εκλογές που έγιναν 25/01/2015. Η προηγούμενη Κυβέρνηση με καθυστέρηση τριών ετών ακολούθησε ανάλογη πολιτική και εισήγαγε το μάθημα της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενο, διατηρώντας παράλληλα τα υπόλοιπα μαθήματα κοινωνικών επιστημών στο Λύκειο, που είχαν εισαχθεί επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου. Η σημερινή κυβέρνηση δείχνει ασυνεπής με την πολιτική επιλογή που είχε εισάγει η συγκυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑ.ΣΟ.Κ. και εφαρμόστηκε και στην περίοδο διακυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α-ΑΝ.ΕΛ. Γιατί το νομοσχέδιο ανατρέπει μία πολιτική που αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα των κοινωνικών επιστημών και σχεδιάστηκε από το 2012; Προτείνω τη διδασκαλία και των δύο μαθημάτων ως πανελλαδικά εξεταζόμενων, τη δυνατότητα επιλογής από τους μαθητές του ενός ή και των δύο, σε σχέση με τις σχολές που θα επιλέξουν.