Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΠοια κατά τη γνώμη σας πρέπει να είναι τα προσόντα, οι προϋποθέσεις, τα καθήκοντα, η διάρκεια και γενικότερα το περιεχόμενο της μεντορικής σχέσης;Σχόλιο του χρήστη tgs | 6 Δεκεμβρίου 2010, 13:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να επισημάνω έναν από τους πολλούς κινδύνους ως προς την επιλογή του προσώπου του μέντορα, ώστε να αποφευχθούν κάποιες «κακοτοπιές». Ο ρόλος του διευθυντή είναι κατά βάση διοικητικός, εμπλέκεται βαθιά σε σχέσεις εξουσίας και ισορροπίες, τόσο με το προσωπικό όσο και με τοπικούς παράγοντες, με αποτέλεσμα –κατά την γνώμη μου– να μην πληροί τα εχέγγυα μιας αξιοκρατικής επιλογής, ιδιαίτερα όταν καλείται να κρίνει εκπαιδευτικούς διαφορετικού κλάδου, στην περίπτωση που ο αρμόδιος σχολικός σύμβουλος δεν έχει σχηματίσει ακριβή άποψη αναφορικά με το δυναμικό του σχολείου. Για παράδειγμα, ενδέχεται η «εμπειρία» ως κριτήριο επιλογής να μεταφραστεί, καλόβουλα ή κακόβουλα, σε «αρχαιότητα» και να αναλάβουν τον θεσμό «τοπικοί σοφοί», άτομα με πολυετή υπηρεσία, παρουσία και επιρροή στην τοπική κοινωνία στην οποία εντάσσεται το σχολείο (ιδιαίτερος ο κίνδυνος στην επαρχία). Τα άτομα αυτά, όμως, συχνά δεν διαθέτουν ούτε τις γνώσεις (πχ. ακαδημαϊκά προσόντα), ούτε τις ικανότητες (πχ. χειρισμό Η/Υ), αλλά ούτε και την ειλικρινή βούληση να προσφέρουν κάτι το ουσιαστικό στη στήριξη-καθοδήγηση του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού. Πιθανώς να μην έχουν ποτέ αξιολογηθεί, πιθανώς να μην έχουν ποτέ δεχτεί την επίσκεψη συμβούλου στην τάξη τους και άλλα τινά. Πώς είναι δυνατό να διασφαλιστεί μία περισσότερο αξιοκρατική επιλογή;