Στοιχείο ενότητας του ελληνισμού και διατήρησης της εθνικής μας ταυτότητας στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον αποτελεί η Ελληνική Ομογένεια, η οποία στηρίζει και αναδεικνύει στο εξωτερικό την ελληνική παιδεία. Ειδικότερα οφείλουμε να παρέχουμε στα ελληνόπουλα του εξωτερικού μια δημόσια παιδεία που θα εξασφαλίζει τη διατήρηση της ελληνικότητάς τους και θα αποτελεί ανάχωμα στην αφομοίωσή τους από τις κοινωνίες στις οποίες ζουν, αλλά ταυτόχρονα θα διασφαλίζει και ίσες δυνατότητες και ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης με τους νέους των χωρών διαβίωσής τους.
Στην κατεύθυνση αυτή από το 2002 έως το 2012 μετά από μεγάλη προσπάθεια από την μεριά των Ομογενών, βρισκόταν σε ισχύ νόμος που διόριζε τους ομογενείς εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού στα αμιγή Ελληνικά σχολεία της Ομογένειας της Γερμανίας.
Στη συνεχεια ο νομος αυτός καταργηθηκε και επανήλθε το 2016 (Άρθρο 15,ΝΟΜΟΣ 4415 ΦΕΚ Α΄159/06.09.2016) χωρίς όμως να έχει εφαρμοστεί έκτοτε (προσλήψεις ομογενών εκπ/κων έχουν να γίνουν από το 2008!). Με το νόμο αυτό, το ΥΠΕΠΘ ανταποκρίθηκε σε χρόνιο αίτημα ομογενών εκπαιδευτικών να διορίζονται σε θέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής. Οι ομογενείς εκπαιδευτικοί ήταν, είναι και θα είναι μια προσπάθεια ένταξης στην εκπαίδευση, ανθρώπων με γλωσσομάθεια, προσαρμογή, και εμπειρία ξένων εκπαιδευτικών συστημάτων για την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην ομογένεια. Πρόκειται για επιστήμονες που γεννήθηκαν, μεγάλωσαν και σπούδασαν στο εξωτερικό ή μετανάστευσαν και είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού. Η ικανοποίηση του αιτήματος που προέβαλλαν επί χρόνια οι Ελληνικές Κοινότητες και άλλοι μαζικοί ομογενειακοί φορείς χαιρετίσθηκε τότε από τους Έλληνες της Γερμανίας που γνωρίζουν ότι η πρόσληψη ομογενών εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού προσφέρει στους μαθητές και στην εκπαίδευση τους σημαντικά πλεονεκτήματα.
Οι ομογενείς εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι οι οποίοι γνωρίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο απόδημος ελληνισμός. Είναι εκείνοι που γνωρίζουν και έχουν αντιληφθεί τις συνθήκες ζωής και τις ιδιαιτερότητες των παιδιών της ομογένειας και του τρόπου ζωής της Γερμανίας, γνωρίζουν το εκπαιδευτικό αλλά και το συνολικό σύστημα της χώρας που ζουν. Επίσης είναι δίγλωσσοι εκπαιδευτικοί και οι πλέον κατάλληλοι να υποστηρίξουν την σύγκλιση των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων (Ελληνικού και Γερμανικού συστήματος) αφού είναι ζωντανές γέφυρες μεταξύ αυτών και κατέχουν προσόντα που μπορούν να βοηθήσουν μαθητές που κινούνται ανάμεσα σε αυτά τα εκπαιδευτικά συστήματα. Θα πρέπει επίσης να δίνεται η ευκαιρία στους ομογενείς εκπαιδευτικούς να ανεβαίνουν και αυτοί τα ,,σκαλοπάτια΄΄ της διοικητικής ιεραρχίας, σύμφωνα με τα προσόντα τους (Υποδιευθυντές, Διευθυντές, Συντονιστές εκπ/σης).
κ. Υπουργέ κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:
Προτίθεσθε να επαναφέρετε τις θέσεις των ομογενών εκπαιδευτικών και να προβείτε, σύμφωνα με το Νόμο, σε προσλήψεις επιτόπιου προσωπικού;
Στοιχείο ενότητας του ελληνισμού και διατήρησης της εθνικής μας ταυτότητας στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον αποτελεί η Ελληνική Ομογένεια, η οποία στηρίζει και αναδεικνύει στο εξωτερικό την ελληνική παιδεία. Ειδικότερα οφείλουμε να παρέχουμε στα ελληνόπουλα του εξωτερικού μια δημόσια παιδεία που θα εξασφαλίζει τη διατήρηση της ελληνικότητάς τους και θα αποτελεί ανάχωμα στην αφομοίωσή τους από τις κοινωνίες στις οποίες ζουν, αλλά ταυτόχρονα θα διασφαλίζει και ίσες δυνατότητες και ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης με τους νέους των χωρών διαβίωσής τους. Στην κατεύθυνση αυτή από το 2002 έως το 2012 μετά από μεγάλη προσπάθεια από την μεριά των Ομογενών, βρισκόταν σε ισχύ νόμος που διόριζε τους ομογενείς εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικούς μόνιμους κατοίκους εξωτερικού στα αμιγή Ελληνικά σχολεία της Ομογένειας της Γερμανίας. Στη συνεχεια ο νομος αυτός καταργηθηκε και επανήλθε το 2016 (Άρθρο 15,ΝΟΜΟΣ 4415 ΦΕΚ Α΄159/06.09.2016) χωρίς όμως να έχει εφαρμοστεί έκτοτε (προσλήψεις ομογενών εκπ/κων έχουν να γίνουν από το 2008!). Με το νόμο αυτό, το ΥΠΕΠΘ ανταποκρίθηκε σε χρόνιο αίτημα ομογενών εκπαιδευτικών να διορίζονται σε θέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής. Οι ομογενείς εκπαιδευτικοί ήταν, είναι και θα είναι μια προσπάθεια ένταξης στην εκπαίδευση, ανθρώπων με γλωσσομάθεια, προσαρμογή, και εμπειρία ξένων εκπαιδευτικών συστημάτων για την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην ομογένεια. Πρόκειται για επιστήμονες που γεννήθηκαν, μεγάλωσαν και σπούδασαν στο εξωτερικό ή μετανάστευσαν και είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού. Η ικανοποίηση του αιτήματος που προέβαλλαν επί χρόνια οι Ελληνικές Κοινότητες και άλλοι μαζικοί ομογενειακοί φορείς χαιρετίσθηκε τότε από τους Έλληνες της Γερμανίας που γνωρίζουν ότι η πρόσληψη ομογενών εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού προσφέρει στους μαθητές και στην εκπαίδευση τους σημαντικά πλεονεκτήματα. Οι ομογενείς εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι οι οποίοι γνωρίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο απόδημος ελληνισμός. Είναι εκείνοι που γνωρίζουν και έχουν αντιληφθεί τις συνθήκες ζωής και τις ιδιαιτερότητες των παιδιών της ομογένειας και του τρόπου ζωής της Γερμανίας, γνωρίζουν το εκπαιδευτικό αλλά και το συνολικό σύστημα της χώρας που ζουν. Επίσης είναι δίγλωσσοι εκπαιδευτικοί και οι πλέον κατάλληλοι να υποστηρίξουν την σύγκλιση των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων (Ελληνικού και Γερμανικού συστήματος) αφού είναι ζωντανές γέφυρες μεταξύ αυτών και κατέχουν προσόντα που μπορούν να βοηθήσουν μαθητές που κινούνται ανάμεσα σε αυτά τα εκπαιδευτικά συστήματα. Θα πρέπει επίσης να δίνεται η ευκαιρία στους ομογενείς εκπαιδευτικούς να ανεβαίνουν και αυτοί τα ,,σκαλοπάτια΄΄ της διοικητικής ιεραρχίας, σύμφωνα με τα προσόντα τους (Υποδιευθυντές, Διευθυντές, Συντονιστές εκπ/σης). κ. Υπουργέ κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε: Προτίθεσθε να επαναφέρετε τις θέσεις των ομογενών εκπαιδευτικών και να προβείτε, σύμφωνα με το Νόμο, σε προσλήψεις επιτόπιου προσωπικού;