Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 Ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής μαθητών στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ.Σχόλιο του χρήστη Βιβή Παντελάκη | 24 Απριλίου 2020, 10:51
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το άρθρο 51 για την μη δυνατότητα εγγραφής στα ΕΠΑΛ μαθητών άνω των 17 ετών, παραβιάζει κατάφορα την ισότητα μεταξύ των Ελλήνων πολιτών, αφού στερεί το δικαίωμα της επιλογής, τη στιγμή που τα άτομα αυτά θα μπορούν να εγγράφονται σε ΓΕΛ και σε εσπερινά ΕΠΑΛ, όχι όμως σε ημερήσια ΕΠΑΛ. Μάλιστα δεδομένου ότι στα εσπερινά ΕΠΑΛ για να γραφτεί κάποιος πρέπει να διαθέτει βεβαίωση εργασίας, γίνεται φανερό ότι οι άνεργοι, το ποσοστό των οποίων αναμένεται να αυξηθεί μετά την άρση της καραντίνας, δε θα έχουν δυνατότητα να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό στο πλαίσιο αναζήτησης μιας νέας εργασίας. Όσον αφορά το επιχείρημα της ενδοσχολικής βίας, καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα, αφού οι ενήλικοι μαθητές στα ΕΠΑΛ είναι κατασταλαγμένοι και προσηλωμένοι στο στόχο τους, συχνά δε συνδράμουν στην προσπάθεια εξομάλυνσης των σχέσεων μεταξύ των εφήβων μαθητών. Τα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας αφορούν έφηβους μαθητές και κυρίως της μέσης εφηβείας, γιατί όπως διαφαίνεται από έρευνες, σε αυτές της ηλικίες η ένταση των συναισθημάτων των εφήβων είναι ακόμα υψηλή και το εύρος των στρατηγικών ρύθμισης των συναισθημάτων τους είναι ακόμα περιορισμένο. Έτσι τα προβλήματα εσωτερίκευσης (άγχος, κατάθλιψη κλπ) αλλά και εξωτερίκευσης (επιθετικότητα, παραβατικότητα) είναι πιο έντονα. Για περισσότερη πληροφόρηση παρατίθεται σχετικό άρθρο: Lougheed, J. P., & Hollenstein, T. (2012). A limited repertoire of emotion regulation strategies is associated with internalizing problems in adolescence. Social Development, 21(4), 704-721.