• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ' | 24 Απριλίου 2020, 10:46

    Ως απόφοιτη της Νομικής του ΑΠΘ έχω να επισημάνω: 1. Η εισαγωγή του μαθήματος κοινωνιολογίας ήταν η πιο ουσιαστική μεταρρύθμιση. Αρχικά σε κάνεναν δεν άρεσε. Ωστόσο το βιβλίο πραγματεύεται φλέγοντα ζητήματα που ανοίγει του ορίζοντες και θέτει σε προβληματισμό τους νέους. Περαιτέρω το μάθημα των Λατινικών πλην των κλασσικών σπουδών, στις υπόλοιπες ανθρωπιστικές σπουδές είναι στείρα απομνημόνευση. 2. Στις ώρες προσανατολισμού της Γ Λυκείου πρέπει να γινει πρόβλεψη να μην μοιράζονται τις ώρες σε μαθηματικά και βιολογία, ενώ οι άλλες ομάδες να είναι ξεκάθαρες. 3. Σε σχέση με τον υπολογισμό μορίων για τις πανελλαδικές, πρέπει να περιφρουρηθεί το μόνο αδιάβλητο σύστημα στην Ελλάδα που είναι οι πανελλήνιες. Κανένας άλλος βαθμός δεν πρέπει να συνυπολογίζεται όπου εν τέλει υποκειμενικά στοιχεία παρεισδυουν!! Τέλος θα ήθελα να επισημάνω ότι θα έπρεπε να υπάρξει και μία πρόβλεψη αποτροπής μαθητών στο εξωτερικό τουλάχιστον για προπτυχιακές σπουδές που έχει και οικονομικές επιπτώσεις στην Ελλάδα. Μάλιστα έχει παρατηρηθεί στο εξωτερικό τα σπουδαία μας μυαλά να τα κρατούν και να ακολουθούν ακαδημαϊκή σταδιοδρομία. Υπό το πρίσμα αυτό θα μπορούσε να προβλεφθεί μία δεύτερη ευκαιρία σε μαθητές που απέτυχαν σε κάποιο μεμονωμένο μάθημα (πολλές φορές λόγω της ψυχολογικής πίεσης) να το ξαναδώσουν, καθώς το ισχύον σύστημα να πρέπει να δώσουν όλα τα μαθήματα, αν και σε κάποια έχουν αριστεύσει, να λειτουργεί αποτρεπτικά, αποθαρρυντικά και ακολουθούν την λύση του εξωτερικού όπου τα πανεπιστήμια του ανοίγουν τις πόρτες διάπλατα. Η δε αποχώρηση μαθητών για σπουδές στο εξωτερικό θα μεγαλώσει εάν υπάρξει και μείωση εισακτέων!