Θεωρώ άδικη και αδικαιολόγητη τη θεσμοθέτηση εξετάσεων για την πρόσβαση των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων στα Πρότυπα Λύκεια.
Σαφώς για την επιβράβευση της αριστείας και τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου των μαθητών - που είναι ζητούμενο όλων μας - θα μπορούσαν να τεθούν εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης όπως για παράδειγμα ένας σταθμισμένος μέσος όρος των επιδόσεων τους στις τρείς τάξεις του γυμνασίου. Ως εκπαιδευτικοί ως γονείς αλλά και ως αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να αναγνωρίσουμε την υπερπροσπάθεια των επιμελών και εξαιρετικών μαθητών των προτύπων γυμνασίων (που αποτελούν με βεβαιότητα την πλειοψηφία και όχι την μειοψηφία όπως κάποιοι θέλουν να ισχυρίζονται) να ανταπεξέλθουν στις ψηλές απαιτήσεις και τον αυξημένο όγκο εργασιών που πρέπει να εκπονήσουν. Ας μην ξεχνάμε ότι κρίθηκαν μέσω αδιάβλητων εξετάσεων για την εισαγωγή τους σε αυτά και συνεχίζουν να κρίνονται μέσα στις σχολικές τους τάξεις καθημερινά! Έχουμε, λοιπόν, όλοι χρέος να τους στηρίζουμε να τους ενθαρρύνουμε να τους βοηθάμε να πάνε παραπέρα, να ανακαλύψουν τις κλίσεις, τις δεξιότητες, τα ταλέντα τους, να συμπορευόμαστε μαζί τους με στόχο την βελτιστοποίηση την αυριανής εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι να τους εγκλωβίσουμε στη μονόπλευρη ενασχόληση των δύο εξεταζόμενων μαθημάτων που όλοι γνωρίζομαι ότι απαιτείται !
Αγαπητή κα Υπουργέ,
ας αναλογιστούμε ότι κάθε διαδικασία εξέτασης ελλοχεύει τον κίνδυνο της αποτυχίας (με ότι αυτό συνεπάγεται συναισθηματικά για έναν έφηβο) ακόμα και για τους ικανότερους των ικανοτέρων και παράλληλα κρίνει τον εξεταζόμενο μαθητή από μία μόνο στιγμή αδιαφορώντας για τη γενικότερη εικόνα και προσπάθεια που έχει καταβάλλει και αξιολογηθεί επί τρία συναπτά έτη μέσα από το θεσμό των προτύπων γυμνασίων σχολείων. Ας αναλογιστούμε ότι μιλάμε για εφήβους που τους ενθαρρύναμε και ανέπτυξαν δεσμούς, φιλίες και παρέες μέσα στην σχολική τους κοινότητα που έφτιαξαν τον δικό τους κοινωνικό περίγυρο όπως κάποτε και εμείς φτιάξαμε, ως έφηβοι, τον δικό μας και σίγουρα δεν θέλαμε να μας τον γκρεμίσει κανείς !!!.
Είμαι σίγουρη ότι όλοι στοχεύουμε στο καλύτερο. Ας βρούμε λοιπόν ένα δίκαιο, για τα παιδία μας, τρόπο να το επιτύχουμε ώστε η επόμενη ημέρα να τα βρει δυνατότερα.
Θεωρώ άδικη και αδικαιολόγητη τη θεσμοθέτηση εξετάσεων για την πρόσβαση των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων στα Πρότυπα Λύκεια. Σαφώς για την επιβράβευση της αριστείας και τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου των μαθητών - που είναι ζητούμενο όλων μας - θα μπορούσαν να τεθούν εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης όπως για παράδειγμα ένας σταθμισμένος μέσος όρος των επιδόσεων τους στις τρείς τάξεις του γυμνασίου. Ως εκπαιδευτικοί ως γονείς αλλά και ως αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να αναγνωρίσουμε την υπερπροσπάθεια των επιμελών και εξαιρετικών μαθητών των προτύπων γυμνασίων (που αποτελούν με βεβαιότητα την πλειοψηφία και όχι την μειοψηφία όπως κάποιοι θέλουν να ισχυρίζονται) να ανταπεξέλθουν στις ψηλές απαιτήσεις και τον αυξημένο όγκο εργασιών που πρέπει να εκπονήσουν. Ας μην ξεχνάμε ότι κρίθηκαν μέσω αδιάβλητων εξετάσεων για την εισαγωγή τους σε αυτά και συνεχίζουν να κρίνονται μέσα στις σχολικές τους τάξεις καθημερινά! Έχουμε, λοιπόν, όλοι χρέος να τους στηρίζουμε να τους ενθαρρύνουμε να τους βοηθάμε να πάνε παραπέρα, να ανακαλύψουν τις κλίσεις, τις δεξιότητες, τα ταλέντα τους, να συμπορευόμαστε μαζί τους με στόχο την βελτιστοποίηση την αυριανής εκπαιδευτικής διαδικασίας και όχι να τους εγκλωβίσουμε στη μονόπλευρη ενασχόληση των δύο εξεταζόμενων μαθημάτων που όλοι γνωρίζομαι ότι απαιτείται ! Αγαπητή κα Υπουργέ, ας αναλογιστούμε ότι κάθε διαδικασία εξέτασης ελλοχεύει τον κίνδυνο της αποτυχίας (με ότι αυτό συνεπάγεται συναισθηματικά για έναν έφηβο) ακόμα και για τους ικανότερους των ικανοτέρων και παράλληλα κρίνει τον εξεταζόμενο μαθητή από μία μόνο στιγμή αδιαφορώντας για τη γενικότερη εικόνα και προσπάθεια που έχει καταβάλλει και αξιολογηθεί επί τρία συναπτά έτη μέσα από το θεσμό των προτύπων γυμνασίων σχολείων. Ας αναλογιστούμε ότι μιλάμε για εφήβους που τους ενθαρρύναμε και ανέπτυξαν δεσμούς, φιλίες και παρέες μέσα στην σχολική τους κοινότητα που έφτιαξαν τον δικό τους κοινωνικό περίγυρο όπως κάποτε και εμείς φτιάξαμε, ως έφηβοι, τον δικό μας και σίγουρα δεν θέλαμε να μας τον γκρεμίσει κανείς !!!. Είμαι σίγουρη ότι όλοι στοχεύουμε στο καλύτερο. Ας βρούμε λοιπόν ένα δίκαιο, για τα παιδία μας, τρόπο να το επιτύχουμε ώστε η επόμενη ημέρα να τα βρει δυνατότερα.