Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Μαριετίνα Μενεγάτου | 24 Απριλίου 2020, 10:55
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η κοινωνιολογία γεννήθηκε στη Δυτική Ευρώπη πριν από 150 χρόνια και αποδοκιμάζεται στην Ελλάδα του 2020 εν μέσω πανδημίας. Τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών ασχολούνται με την περίπλοκη και συναρπαστική όψη της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει τη μικρότερη συμμετοχή τους στο ωρολόγιο πρόγραμμα, παρά την ανεκτίμητη αξία τους. Σε μία εποχή που δίνεται έμφαση στην κριτική σκέψη, οι Κοινωνικές Επιστήμες περιθωριοποιούνται. Ο κεντρικός τους ρόλος χάνεται. Οι Κοινωνικές επιστήμες δεν ανταγωνίζονται καμία άλλη επιστήμη και αυτό, γιατί διαθέτουν εργαλεία για να αποδείξουν την αξία τους. Και το βασικό τους εργαλείο είναι η μεθοδολογία που χρησιμοποιούν στην έρευνά τους. Η αλλαγή που χρειάζεται να γίνει για τους μαθητές Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου δεν είναι ο εξοβελισμός, αλλά η συγγραφή ενός νέου βιβλίου που να αντλεί το περιεχόμενό του από τις επιστήμες της Κοινωνιολογίας, της Ψυχολογίας και της Πολιτικής. Άλλωστε οι παραπάνω επιστήμες καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος των σχολών του 1ου επιστημονικού πεδίου. Οι έφηβοί μας έχουν ανάγκη από πολύπλευρες επιστημονικές θεωρίες, ώστε να συγκροτήσουν συμπαγείς προσωπικότητες, να αναπτύξουν κοινωνιολογική φαντασία και να ενδυναμώσουν τη θέση τους στην κοινωνία. Κάθε οπτική υποστήριξης των Κοινωνικών Επιστημών είναι απαίτηση των καιρών μας!