Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτα Στεφανίδου | 24 Απριλίου 2020, 12:45
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1)Αρχικά τόσο στην διάρκεια των σπουδών μου (νομική σχολή), όσο και στα χρόνια του μεταπτυχιακού, καθώς και στα 25 χρόνια ενεργούς δικηγορίας που ακολούθησαν, δεν μου φάνηκαν ποτέ χρήσιμα τα λατινικά ! 2)Ούτε όταν μάθαινα ξένες γλώσσες (αγγλικά, γερμανικά) ακόμα και τις λατινογενείς (γαλλικά, ιταλικά, ισπανικά) δεν με βοήθησαν τα λατινικά που είχα διδαχθεί και μάλιστα ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα! 3)Ως εκπαιδευτικός όμως τώρα, αλλά και ως γονιός (μαθητή Λυκείου) έχω να παρατηρήσω ότι το μάθημα της Κοινωνιολογίας , αλλά και γενικά τα μαθήματα αυτού του είδους (Πολιτική παιδεία, Σύγχρονος Κόσμος, ΒΑΚΕ...) προωθούν την τόσο απαραίτητη σήμερα όσο ποτέ άλλοτε, ενσυναίσθηση, τον προβληματισμό αναφορικά με κοινωνικά προβλήματα-φαινόμενα καθώς και την κριτική σκέψη.. ενώ εκτοξεύουν λόγω του πολυποίκιλου αντικειμένου τους το λεξιλόγιο των επιμελών μαθητών, συνεπώς τον γραπτό και τον προφορικό τους λόγο..ενώ είναι ένα πραγματικά ανοιχτό παράθυρο στη γνώση και μάλιστα μια γνώση που άπτεται της καθημερινότητας μας και συνεπώς ιδιαίτερα χρηστική. 4)Θεωρώ επίσης ότι τα 7ωρα στην Γ Λυκείου βοηθούσαν ιδιαίτερα τις οικονομικά ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, καθώς υπήρχε χρόνος στο σχολείο για την κάλυψη της ύλης με σταθερό ρυθμό, τις αναλύσεις-διευκρινήσεις των αποριών και την εξάσκηση των μαθητών..Αυτό σε πολλά μαθήματα καθιστούσε απλά χάσιμο χρόνου την παραπαιδεία (θεσμός που αποτελεί λυπηρό χαρακτηριστικό του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος) 5)Θεωρώ επίσης ότι ο ρόλος της πληροφορικής θα πρέπει να αναβαθμιστεί κυρίως στο Λύκειο, καθώς αυτού του είδους ο εγγραμματισμός είναι τελείως απαραίτητος για το μέλλον των παιδιών μας. 6)Τέλος, ως γονιός, ως εκπαιδευτικός, ως ενεργός πολίτης αναρωτιέμαι και αγωνιώ.. Τα εκπαιδευτικά συστήματα αλλάζουν όχι μόνο όταν αλλάζουν τα κόμματα, αλλά και όταν αλλάζουν οι Υπουργοί Παιδείας, ενώ όμως ταυτόχρονα παρατηρείται μια έντονα συνεχής πτώση των επιδόσεων των μαθητών… Μήπως θα έπρεπε πριν από τον οποιοδήποτε φιλόδοξο νόμο να συσταθεί μια διακομματική επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν ενεργοί και με εμπειρία στις τάξεις εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων για την δημιουργία ενός νόμου κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα των επιτυχημένων εκπαιδευτικών συστημάτων με σκοπό την ουσιαστική και σταθερή σε βάθος χρόνου αναβάθμιση της παιδείας , καθώς η ελπίδα για την οικοδόμηση μια νέας , σύγχρονης, ανταγωνιστικής Ελλάδας είναι στα χέρια της νέας γεννιάς.