Το άρθρο αυτό έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 11 που αφορά την ουσία των προτύπων. Ποιοι όμιλοι αριστείας, ποια πιλοτική εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών, μεθόδων διδασκαλίας και νέου εκπαιδευτικού υλικού, ποια καλλιέργεια αριστείας και καινοτομίας, το πρότυπο γυμνάσιο θα γίνει ένα ακόμα εξεταστικό κέντρο προετοιμασίας για τα δύο μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν τα παιδιά προκειμένου να περάσουν στο λύκειο. Συνεπώς, υποβαθμίζεται η λειτουργία του προτύπου σχολείου στα τρία χρόνια του γυμνασίου και δεν υπηρετείται ο σκοπός δημιουργίας του.
Το άρθρο αυτό έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 11 που αφορά την ουσία των προτύπων. Ποιοι όμιλοι αριστείας, ποια πιλοτική εφαρμογή προγραμμάτων σπουδών, μεθόδων διδασκαλίας και νέου εκπαιδευτικού υλικού, ποια καλλιέργεια αριστείας και καινοτομίας, το πρότυπο γυμνάσιο θα γίνει ένα ακόμα εξεταστικό κέντρο προετοιμασίας για τα δύο μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν τα παιδιά προκειμένου να περάσουν στο λύκειο. Συνεπώς, υποβαθμίζεται η λειτουργία του προτύπου σχολείου στα τρία χρόνια του γυμνασίου και δεν υπηρετείται ο σκοπός δημιουργίας του.