• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Τασιόπουλος' | 26 Νοεμβρίου 2009, 11:32

    Κα Υπουργέ. 1) Σχετικά με το νέο σλόγκαν "πρώτα ο μαθητής" και τα στατιστικά του ΟΟΣΑ: α) Το νέο σλόγκαν "πρώτα ο μαθητής": Οι αλλαγές που προτίθεστε να επιφέρετε στην εκπαίδευση (προσλήψεις, μεταθέσεις , αξιολόγηση) υπηρετούν την κεντρική ιδέα "πρώτα ο μαθητής". Υποθέτω ότι όχι μόνο εγώ αλλά και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί - μόνιμοι ή αναπληρωτές/ωρομίσθιοι- νοιώθουμε να αδικούμαστε κατάφορα από το γεγονός ότι από τις δηλώσεις και πράξεις σας προκύπτει ότι η θέση του εκπαιδευτικού στο εκπαιδευτικό συστημα της χώρας θεωρείται από εσάς όχι μόνο ως δευτερεύουσα αλλά και ως άνευ ιδιαίτερης αξίας. Αν υποτιμά το ίδιο το Υπουργείο τους εκπαιδευτικούς , πώς θα τους τους βλέπουν οι γονείς κα Υπουργέ; Είναι ξεκάθαρο νομίζω, κα Υπουργέ, ότι και ο εκπαιδευτικός (με ελάχιστες εξαιρέσεις) τον μαθητή σκέφεται όταν δίνει τον εαυτό του στην τάξη προσπαθώντας και να μεταδώσει στους μαθητές τις γνώσεις που προβλέπονται από τα ωρολόγια προγράμματα και να τους κάνει κάνει "καλούς ανθρώπους" για την κοινωνία. Πραγματικά , μας κάνετε να νοιώθουμε σαν "ανεπιθύμητοι" ή κάπως έτσι ή ότι "πρέπει να τύχουμε κάποιας τιμωρίας" γιατί είμαστε και θέλουμε να είμαστε εκπαιδευτικοί. Και αυτό το πιστοποιούν οι νέες ιδέες σας για τις μεταθέσεις-αποσπάσεις των εκπαιδευτικών. Θεωρώ , λοιπόν, ότι αν πραγματικά σέβεστε όπως λέτε τους εκπαιδευτικούς και το δημόσιο σχολείο το σλόγκαν σας πρέπει να αλλάξει σε κάτι που να αναφέρει και τον εκπαιδευτικό ή το σχολείο, όπως "ο δάσκαλος/καθηγητής ή το σχολείο στηρίζει τον μαθητή". β) Τα στατιστικά του ΟΟΣΑ: Είναι ξεκάθαρο ότι οι αναλογίες προκύπτουν από το μοναδικό γεωγραφικό τοπίο της Ελλάδας. Δεν υπάρχει άλλο Κράτος στην Ευρώπη και ίσως στον κόσμο που να έχει τόσα νησιά (μόνο η Φιλανδία έχει "αρχιπέλαγο" με 3-4 νησάκια και αρκετές βραχονησίδες). Και στα νησιά ακόμη και οι λίγοι μαθητές που υπάρχουν πρέπει να πάνε σχολείο (δημοτικό - Γυμνάσιο- Λύκειο) στο νησί τους.Για παράδειγμα ένα Λύκειο σε κάποιο μικρό νησί στα Δωδεκάνησα μπορεί να έχει 30 μαθητές σε όλες τις τάξεις. Δυστυχώς για το ΥΠΕΠΘ υποχρεούται να παρέχει στου λίγους αυτούς μαθητές εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων (και ας έχει η κάθε τάξη 10-12 παιδιά). Οπότε, όλοι καταλαβαίνουμε γιατί η ελλάδα έχει αυτά τα στατιστικά. Βέβαια το ξέρει και η κα Υπουργός , αλλά το προβάλλει επίτηδες για να πλήξει τον κλάδο των εκπαιδευτικών, και για να αιτιολογήσει τις περιττές αλλαγές που θέλει να θεσπίσει και τις περικοπές διορισμών που θα φανούν ξεκάθαρα στο μέλλον. Εν πάσει περιπτώσει ...οι προτάσεις μου για του διορισμούς- προσλήψεις συμπυκνώνονται στα παρακάτω: 2) Σχετικά με τις προσλήψεις: Ι) Για διοριαμούς μονίμων το έτος 2010-11 -Διατήρηση του συστήματος 60-40% -Διορισμός όλων όσων θα ενταχθούν τον Ιούλιο του 2010 στον Πίνακα με 24 μήνες προϋπηρεσία + 1 επιτυχία σε οποιονδήποτε ΑΣΕΠ. -Διορισμός όλου του 30μηνου φέτος (για εκκαθάριση των Πινάκων). ΙΙ)Για διορισμούς μονίμων από το έτος 2011 και εντεύθεν Το ίσχυον σύστημα εφόσον κλείσει τα παράθυρα για προσλήψεις εκτός πινάκων στα γνωστά σχολεία είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ και δουλειά ΕΤΩΝ. Διαφώνω με την σαρωτική προσέγγιση σχετικά με τον ΑΣΕΠ και υποστηρίζω το υπάρχων σύστημα, όμως λίαν επικουρικώς και επειδή είστε αποφασισμένη να επιφέρετε ριζικές αλλαγές προτείνω τα εξής: α) Διορισμοί μέσω ετήσιου διαγωνισμού ΑΣΕΠ, με βάση επιτυχίας το 50% (από 55% που ισχύει σήμερα). β) Διατήρηση του συστήματος 24 μήνες προϋπηρεσίας + 1 επιτυχία σε οποιονδήποτε ΑΣΕΠ και διορισμός όλων την επόμενη από τη συμπλήρωση της 24μηνης υπηρεσίας χρονιά. γ) Προσμέτρηση των μορίων υπηρεσίας στον ΑΣΕΠ ως έχει, δηλαδή πλήρη μόρια προϋπηρεσίας και όχι 1/2 μόριο για 6 μήνες και 1 μόριο για 1 έτος προϋπηρεσίας (όπως ισχύει γενικά για την προϋπηρεσία στο δημόσιο που αναγνωρίζει ο ΑΣΕΠ) , λόγω της δυσκολίας συγκέντρωσης μορίων από τους χιλιάδες ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς (άλλωστε οι ωρομίσθιοι είναι θεσμός που απαντάται μόνο σε εργαζόμενους- εκπαιδευτικούς του ΥΠΕΠΘ και σε κανέναν άλλο φορέα του Δημοσίου, και ως εκ τούτου πρέπει να τύχει ιδιαίτερης μεταχείρισης). δ)Διατήρηση των μορίων για βαθμό πτυχίου ε)Μόρια για το έτος κτήσης του πτυχίου. 1/2 μόριο για κάθε έτος. στ)Μόρια για κάθε παιδί: 1 μόριο για κάθε παιδί ( τα μόρια για τα παιδιά δεν πρέπει να είναι υψηλά γιατί διαφορετικά θα προκαλούν ιδιαίτερα μεγάλες ανατροπές στους πίνακες και θα ωφελούν τους γονείς 3-4-κλπ παιδιών εις βάρος των άγαμων εκπαιδευτικών και άλλωστε τα μόρια στους πίνακες μεταξύ πχ. 5 ατόμων στη σειρά διαφέρουν συνήθως σε δέκατα της μονάδας και όχι σε μονάδες). ζ)Μόρια μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων: 1 μόριο για μεταπτυχικό - 2 για διδακτορικό. η)Οι πολύτεκνοι, να διορίζονται εφόσον είναι επιτυχόντες σε οποιονδήποτε ΑΣΕΠ (και όχι μόνο στον τελευταίο). Η τοποθέτηση να είναι εντός του νομού και όχι στην κατοικία τους , για να μη δημιουργούνται υπεραρυθμίες. ΙΙΙ) Μεταβατική περίοδος για τους έχοντες προϋπηρεσία : -3ετής μεταβατική περίοδος -Απορρόφηση από τον Πίνακα διορισμών σε ετήσια φθίνουσα ποσόστωση σε σχέση με τον αριθμό διοριστέων μέσω ΑΣΕΠ ανά ειδικότητα, δηλαδή: - 30% από τον Πίνακα διορισμών για το έτος 2011-12 - 20% από τον Πίνακα διορισμών για το έτος 2012-13 - 10% από τον Πίνακα διορισμών για το έτος 2013-14. - Αποκλειστικά από ΑΕΠ από το έτος 2014-15 και εντεύθεν. Με τον τρόπο αυτό ελέγχεται ο αριθμός των διορισμών σε όλες τις ειδικότητες . Αν εφαρμοζόταν σύστημα διορισμού βάσει μορίων, π.χ. όσοι έχουν έως 12 μόρια προϋπηρεσίας, μπορεί να οδηγήσει σε μαζικούς (και δη πάρα πολλούς) διορισμούς από κάποιες ειδικότητες και να μην υπάρχουν θέσεις για την απορρόφησή τους. ΙV) Πρόσληψη αναπληρωτών - ωρομισθίων. -Να δημιουργηθεί ανεξάρτητος Πίνακας αναπληρωτών με προϋπόθεση 1 επιτυχία ΑΣΕΠ (σε οποιονδήποτε ΑΣΕΠ και όχι μόνο στον τελευταίο) + μόρια προϋπηρεσίας + μόρια ΑΣΕΠ (όπως υπολογίζονται σήμερα) + όλα τα μόρια που αναφέρω παραπάνω για το διορισμό (βαθμός πτυχίου- μόρια για έτος κτήσης πτυχίου- μόρια για παιδιά- μόρια για μεταπτυχιακές σπουδές). - Ο πίνακας να ανανεώνεται κάθε έτος (προσμέτρηση προϋπηρεσίας + μορίων νέου ΑΣΕΠ) - Ολες οι προσλήψεις αναπληρωτών - ωρομισθίων μέσα από τον Πίνακα αυτό, χωρίς εξαιρέσεις για Σιβιτανίδειο -εκκλησιαστικά -ΠΔΣ, κλπ. -Κατάργηση της πρόσληψης τριτέκνων αναπληρωτών σε ποσοστό 20% (με αντιστάθμισμα τα μόρια για τα παιδιά που αναφέρω πιο πάνω). V) Πόσοι Πίνακες θα λειτουργούν ανά ειδικότητα με το προτεινόμενο σύστημα διορισμών- προσλήψεων: Θα υπάρχουν 3 πίνακες. α) Πίνακας διοριστέων ΑΣΕΠ β) Πίνακας διοριστέων 24μηνου (24 μήνες εκπαιδευτική προϋπηρεσία + 1 επιτυχία σε οποιονδήποτε ΑΣΕΠ) γ) Πίνακας αναπληρωτών Με το σύστημα αυτό δίνεται προοπτική διορισμού στους αναπληρωτές-ωρομίσθιους, επομένως και διάθεση να εξακολουθήσουν να εργάζονται καλύπτοντας λειτουργικά κενά σε απομακρυσμέςνες περιοχές. Τα ανωτέρω είναι μια αντικειμενική προσέγγιση της κατάστασης προσαρμοσμένη στις βασικές αρχές που θέτει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ. Ευχαριστώ. Δημήτρης Τασίοπουλος χημικός