Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη Ηλίας Σουλιώτης | 24 Απριλίου 2020, 12:57
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με την "αναβάθμιση" της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο, το μόνο που αναφέρεται είναι η μετάβαση του μαθήματος από την "Γ' ομάδα" στη "Β' Ομάδα". Το βασικότερο πρόβλημα του μαθήματος της Πληροφορικής είναι ότι παραμένει από τη δεκαετία του '90 μονόωρο μάθημα. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς πραγματοποιούνται, στην καλύτερη περίπτωση, 25 μαθήματα. Στην πράξη πολύ σπάνια είναι τόσα και πλέον το ένα πρέπει να αφιερωθεί στη γραπτή δοκιμασία Α' τετραμήνου! Οι 24, λοιπόν, ώρες τη χρονιά είναι πολύ λίγες για τη διδασκαλία του μαθήματος και για αυτά που προβλέπει το Α.Π.Σ. Υπάρχουν σχετικές εκθέσεις (το 2011) και έγινε πιλοτική εφαρμογή "νέου Π.Σ" για 2 χρόνια σε ορισμένα σχολεία με το μάθημα της Πληροφορικής ως 2ωρο. Από αυτές τις εκθέσεις υιοθετήθηκαν μόνο οι στόχοι και η ύλη αλλά το μάθημα παρέμεινε μονόωρο με αποτέλεσμα οι όποιοι στόχοι να μην μπορούν να εκπληρωθούν ικανοποιητικά. Αυτό συνεχίζει και το παρόν νομοσχέδιο! Τέλος, το βιβλίο του μαθήματος είναι πλέον παρωχημένο καθώς έχει γραφτεί προ εποχής youtube, και διάχυσης των social media, μιλάει απλά για υπερκείμενο και δεν γίνεται καν αναφορά στο Web 2.0. Υπό αυτές τις συνθήκες δε μιλάμε για πραγματική αναβάθμιση του μαθήματος αλλά για γελοιοποίηση του διδακτικού αντικειμένου και των ίδιων των εκπ/κών Πληροφορικής καθώς και εμπαιγμό της εκπαιδευτικής κοινότητας. Θα περίμενα κάποια πρόταση ουσιαστικής αναβάθμισης της πληροφορικής στο δημόσιο σχολείο, ειδικά μετά την καταλυτική συμβολή της κατά την αναστολή λειτουργίας των σχολείων το Μάρτιο του 2020, η οποία ήταν και η μεγαλύτερη απόδειξη της αξίας της στην πράξη.