Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Αρθούρος | 24 Απριλίου 2020, 12:40
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο νομοσχέδιο επαναλαμβάνεται και σωστά,η έννοια του προσανατολισμού των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις τριτοβάθμιες σχολές.Γνωρίζετε ποιά είναι η σημασία της λέξης και ποιές οι συνέπειές της;Ότι αυτά τα μαθήματα θα οδηγήσουν τους υποψήφιους στις σχολές που επιθυμούν.Γνωρίζετε εσείς όπως κι εγώ ότι υπήρχαν χρόνιες στρεβλώσεις σ'αυτό το θέμα,με ανεπιθύμητα αποτελέσματα γιά τους εισακτέους,όταν αντίκριζαν το πρόγραμμα σπουδών της σχολής που επέλεξαν να εισαχθούν.Έτσι,ακόμα(2020) εισάγονται με Αρχαία Ελληνικά στα Τμήματα Ψυχολογίας!,με Λατινικά στα τμήματα Νομικής, Θεολογίας και στα περισσότερα τμήματα Φιλοσοφικής και με το προτεινόμενο νομοσχέδιο μία τεράστια ομάδα τμημάτων (Κοινωνικής Πολιτικής, Κοινωνιολογίας,Κοινωνικής Εργασίας,Κοινωνικής Ανθρωπολογίας κλπ.,πιθανόν ακόμα και τμήματα μεικτής κατεύθυνσης όπως Ψηφιακών Συστημάτων κι Επικοινωνίας!). Μετά την ιδεοληπτική τοποθέτηση τμημάτων με πολύ δύσκολο πρόγραμμα σπουδών όπως Μηχανικών Αυτοματισμού,Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης,ακόμα και Πληροφορικής στο οικονομικό πεδίο από τον υπουργό Παιδείας κο Γαβρόγλου, έχουμε φέτος μία εξίσου ιδεοληπτική τοποθέτηση στο συγκεκριμένο θέμα γιά τις σχολές Κοινωνικής κατεύθυνσης από την κα υπουργό.Καταλαβαίνουμε ότι το θέμα είναι καθαρά οικονομικό και το θύμα είναι το μάθημα της Κοινωνιολογίας. Αλλά γιατί διαστρέφετε την αλήθεια,λέγοντας ότι είναι νέο και καινοτομία το νομοσχέδιο;Στην πραγματικότητα,είναι μία αντιγραφή της αλλαγής που έκανε ο υπουργός κος Σουφλιάς το 1991,τριάντα χρόνια πίσω,όταν αφαίρεσε την Κοινωνιολογία από εξεταζόμενο μάθημα. Κι εδώ ελλοχεύουν κίνδυνοι εξευτελισμού σας,γιατί στοχοποιείτε μία επιστήμη πλήρως ανεπτυγμένη στον αγγλοσαξονικό κόσμο,ενώ εσείς τη χαρίζετε στην Αριστερά,όπως και ο Σουφλιάς το 1991.Αυτό το ξέρετε και από τις σπουδές σας στην αμερικανική ήπειρο.Αλήθεια,κάνατε ποτέ το μάθημα των Λατινικών στο πανεπιστημιακό σας πρόγραμμα; Δε θα επιμείνω στις ιδεολογικές σας προτιμήσεις,θα έρθω όμως στο τυπικό του θέματος.Θεωρείτε ότι χρειαζόταν το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ κάποια αλλαγή;Εσείς η ίδια λέγατε ότι δε θα αλλάξετε κάτι. Τί μεσολάβησε από τότε; Γιατί υποκύψατε στον άθλιο πειρασμό να πειράξετε κι εσείς κάτι,όπως έκαναν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα; Λυπούμαι,αλλά εγώ βλέπω ομοιότητα μεταξύ του συγκεκριμένου θέματος και της εμμονής σας γιά την κατάργηση της Νομικής Πατρών πέρσι.Τότε βιαζόσασταν να καταργήσετε τη σχολή,προχωρώντας σε ξεχωριστό νομοσχέδιο από την κατάργηση των υπόλοιπων 37 τμημάτων,γιατί υπήρχαν πολιτικά γραμμάτια στον κόσμο της Θράκης.Σήμερα,υπάρχουν άλλα τέτοια γραμμάτια στον κόσμο των φιλολόγων. Και πάλι λυπούμαι,που το υπουργείο της Παιδείας,όσοι ανέρχονται βρίσκουν βολικό να κάνουν πειραματισμούς.Αυτό ισχύει και γιά τους κους Φίλη και Γαβρόγλου που σχεδόν κατάργησαν τα Θρησκευτικά. Τέλος,η έκδηλη αγωνία γιά την επίτευξη οικονομίας,οδήγησε στη σύμπτυξη του θετικού πεδίου με το πεδίο της Υγείας.Να δείτε τί εκρηκτικά αποτελέσματα θα έχει στις τάξεις,η συμβίωση των ντουβαριών με τους υποψήφιους των ιατρικών σχολών.Καλά οδοστρωτήρας είστε; Και γιά να μη χαρακτηριστώ μόνο κριτικός,καταθέτω και τη δική μου πρόταση γιά 5 πεδία προσανατολισμού με 5-6 μαθήματα το καθένα που είναι υπέρ των μαθητών,ενώ με το βαρυφορτωμένο από παγίδες δικό σας σύστημα(τράπεζα θεμάτων,βάση του 10,που αυξάνεται ανάλογα με το Τμήμα,μείωση των μετεγγραφών με υποκειμενικά κριτήρια-πάλι θα τρυπώσουν οι ανάξιοι),σίγουρα θα υπάρχουν ενστάσεις και δικαστήρια από τους γονείς. Σ'αυτά τα πεδία πετυχαίνεται αντικειμενικότερος και δικαιότερος προσανατολισμός στους υποψήφιους,ανάλογα με το τμήμα που επιλέγουν: 1ο πεδίο:Εξεταζόμενα μαθήματα:Νέα Ελληνικά,Μαθηματικά Ι,Φυσική,Χημεία και Πληροφορική,Βιολογία,Γεωλογία,Σχέδιο ή Γυμναστική ανάλογα με το τμήμα επιλογής. 2ο πεδίο:Εξεταζόμενα μαθήματα:Νέα Ελληνικά,Μαθηματικά ΙΙ,Φυσική,Χημεία και Ψυχολογία ή Βιολογία-Ανθρωπολογία,ανάλογα με τα τμήματα επιλογής. 3ο πεδίο:Εξεταζόμενα μαθήματα:Νέα Ελληνικά,Ιστορία,Αρχαία Ελληνικά,Λατινικά και Θρησκευτικά,Δίκαιο ή Ξένη Γλώσσα,ανάλογα με τα τμήματα επιλογής. 4ο πεδίο:Εξεταζόμενα μαθήματα:Νέα Ελληνικά,Μαθηματικά ΙΙ,Οικονομικά ή Πολιτική Οικονομία,Πληροφορική,Λογιστική και Δίκαιο ή Κοινωνιολογία 5ο πεδίο:Νέα Ελληνικά,Μαθηματικά ΙΙ,Ιστορία,Ψυχολογία,Κοινωνιολογία ή Βιολογία.