• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης' | 24 Απριλίου 2020, 13:02

    Κ. Υπουργέ, Με έκπληξη αλλά και οργή υποδεχόμαστε το νέο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση, αφού κατατίθεται σε στιγμές πρωτοφανείς για την ελληνική κοινωνία, στιγμές "πολέμου", όπως ο ίδιος ο πρωθυπουργός τις αποκάλεσε. Δηλαδή, έρχεστε σε ιστορικά κρίσιμες καταστάσεις, με δεδομένο τον εγκλεισμό, την καθολική απαγόρευση στρατιωτικού τύπου ακόμα και για παιδιά, με ένα νομοσχέδιο για την εκπαίδευση χωρίς συναντήσεις με τους θιγόμενους φορείς, χωρίς να έχουν λάβει γνώση εκ των προτέρων και με μόνη αναφορά στην κοινωνία μέσω μιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης, για περιεχόμενο που έχει ήδη αποφασιστεί! Πρώτα από όλα λοιπόν δεν τηρούνται οι δημοκρατικές αρχές. Μας ζητάτε επομένως, να καταθέσουμε προτάσεις επί του προαποφασισμένου νομοσχεδίου, προφανώς για "βελτίωση" συγκεκριμένων και ειλημμένων σχεδιασμών. Ίσως στο νομοσχέδιο να υπάρχουν και ένα δύο θετικά σημεία από την άποψη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ωστόσο, ας σημειώσουμε την κραυγαλέα αντιπαιδαγωγική και ανήθικη πρόταση για θέσπιση κατώτατου ορίου μαθητών (20 ανά τμήμα) και αύξηση του ανώτατου ορίου στους 24 και με απόφαση μόνο και μόνο του διευθυντή σχολικής μονάδας σε 26,4!!! Γνωρίζουμε πολύ καλά όλοι μας ότι ο διευθυντής θα πιεστεί από τη Διεύθυνση να ανεβάσει το όριο. Ας μην κρυβόμαστε... Έχουμε λοιπόν μια πανδημία κι εσείς προτείνετε αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Και στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό, γιατί προφανώς ακολουθείτε τις επιταγές του ΟΟΣΑ και των εκθέσεών του. 1. Ποιες άλλες επιστημονικές, επιδημιολογικές και παιδαγωγικές συνθήκες προσδιορίζουν τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου στην αύξηση του αριθμού μαθητών και μάλιστα σε ένα σχολείο υποχρηματοδοτούμενο και υποστελεχωμένο; 2. Πώς δικαιολογείται αυτή η αυθαίρετη αύξηση εν μέσω πανδημίας, όταν η ιατρική επιστημονική κοινότητα και η διεθνής πολιτική κοινότητα λαμβάνουν αντίθετες αποφάσεις; Γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα ότι ο μαθητικός πληθυσμός μειώνεται διαρκώς, και αυτό φυσικά χάρη στις πολιτικές των δικών σας και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Επομένως, θα ανέμενε κανείς τη μείωση των μαθητών, ειδικά στις μικρές τάξεις και στο νηπιαγωγείο, και όχι την αδικαιολόγητη αύξησή τους. Θεωρούμε ότι η κατάθεση του νομοσχεδίου σε αυτήν τη χρονική συγκυρία είναι απαράδεκτη, αντιδημοκρατική και με πρόθεση να μη βρει κανενός είδους κριτική και αντίδραση. Την ώρα που όλοι εφαρμόζουμε τα μέτρα περιορισμού με θυσίες, το υπουργείο ακάθεκτα προχωράει στην ψήφισή του επιδεικνύοντας κυνικά την κυβερνητική αδιαλλαξία. Τουλάχιστον, δικαιολογείστε παιδαγωγικά και ιατρικά την αύξηση των ορίων μαθητών ανά τμήμα.