• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗ' | 24 Απριλίου 2020, 13:07

    Είμαι Εκπαιδευτικός των κλαδων ΠΕ02 και ΠΕ 78. Έχοντας λοιπόν και τις δυο ειδικότητες και έχοντας διδάξει μαθήματα και των δυο ειδικοτήτων στα δημόσια σχολεία της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θεωρώ ότι μπορώ να δω το θέμα χωρίς προκατάληψη. Θεωρώ ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η ύπαρξη ενός μαθήματος κοινωνικών επιστημών μεταξύ των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Μεγάλο μέρος των σχολών του πρώτου επιστημονικού πεδίου είναι σχολές κοινωνικών, νομικών και πολιτικών επιστημών. Η κοινωνιολογία είναι το μοναδικό μάθημα που φέρνει σε επαφή τους μελλοντικούς φοιτητές αυτών των τμημάτων με το γνωστικό τους αντικείμενο.Στα χρόνια που διδάσκουμε στα σχολεία διαπιστώνουμε πως τα παιδιά εξετάζονται σε ένα αμιγώς φιλολογικού περιεχομένου πλαίσιο.Έτσι δεν διαθέτουν σφαιρικές γνώσεις και το απαραίτητο γνωστικό υπόβαρθρο για να εισαχθούν σε σχολές νομικών, πολιτικών και κοινωνικών επιστημών.Η χρησιμότητα των επιστημών φαίνεται στις καινοτομίες, στις γνώσεις και στην εξέλιξη που μας προσφέρουν ατομικά και κοινωνικά.Οι μεταβολές που συντελουνται σήμερα στην κοινωνία δημιουργούν την ανάγκη για ανάλυση και κατανόηση των κοινωνικών φαινομένων και διεργασιών με στόχο την προάσπιση της κοινωνικής συνοχής και της αλληλεγύης. Διλλήματα όπως Λατινικά ή Κοινωνιολογία στα σχολεία μας δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Προσωπικά θεωρώ πως το νομοσχέδιο κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών πρέπει να αναβαθμιστούν και όχι να εξοβελιστούν απο τα δημόσια σχολεία. Οι μαθητές και μελλοντικοί φοιτητές οφείλουν να έρχονται σε επαφή με όλες τις επιστήμες ώστε να κάνουν μια σωστή επιλογή για την μετέπειτα πορεία τους.Ελπίζω επιτέλους να ακούσετε τις εκκλήσεις των καθηγητών και των κοινωνικών επιστημόνων που υπηρετούν χρόνια την δημόσια εκπαίδευση σε ολόκληρη την χώρα.