Αναφορικά με το άρθρο 18, θεωρώ απαράδεκτη την καθιέρωση εξετάσεων μαθητών που ήδη φοιτούν σε Πρότυπο Γυμνάσιο για την εισαγωγή τους στην Α τάξη του συνδεδεμένου Πρότυπου Λυκείου.
Αρχικά, οι ήδη φοιτούντες θα πρέπει να εξαιρεθούν, καθώς έχουν εισαχθεί με διαφορτικές προυποθέσεις.
Στη συνέχεια, είναι αδιανόητη η εφαρμογή απευθείας εισαγωγής στα αντίστοιχα Πειραματικά και όχι στα Πρότυπα. Δεν είναι κατανοητή αυτή η διάκριση και σε τι αποσκοπεί.
Με τις εξετάσεις αυτές στην ευαίσθητη περίοδο της εφηβείας, αλλάζουν άρδην τα δεδομένα και οι προσανατολισμοί των μαθητών, οι οποίοι καλούνται να ανταγωνιστούν εκ νέου σε μία πολύ υψηλών απαιτήσεων δοκιμασία, αμέσως μετά ή παράλληλα με τις πολύ απαιτητικές προαγωγικές εξετάσεις του Πρότυπου Γυμνασίου, που φοιτούν ήδη και με τον κίνδυνο να βρεθούν εκτός Προτύπου Λυκείου. Το τελευταίο θα τους επιβαρύνει ψυχολογικά τόσο με μία αποτυχία, όσο και με την απώλεια των συμμαθητών και του οικείου περιβάλλοντος του σχολείου τους.
Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι καθ' αυτόν τον τρόπο μηδενίζεται η αξία των Πρότυπων Γυμνασίων, καθώς δεν αναγνωρίζονται οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που συντελέστηκαν επί τριετίας σε αυτά και οι μαθητές τους καλούνται να ανταγωνιστούν με όλους τους υπόλοιπους σε 2 μόλις μαθήματα.
Εκτιμώ και αναμένω ότι το εν λόγω άρθρο θα πρέπει να τροποποποιηθεί αντίστοιχα με απευθείας εισαγωγή των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων απευθείας στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια.
Αναφορικά με το άρθρο 18, θεωρώ απαράδεκτη την καθιέρωση εξετάσεων μαθητών που ήδη φοιτούν σε Πρότυπο Γυμνάσιο για την εισαγωγή τους στην Α τάξη του συνδεδεμένου Πρότυπου Λυκείου. Αρχικά, οι ήδη φοιτούντες θα πρέπει να εξαιρεθούν, καθώς έχουν εισαχθεί με διαφορτικές προυποθέσεις. Στη συνέχεια, είναι αδιανόητη η εφαρμογή απευθείας εισαγωγής στα αντίστοιχα Πειραματικά και όχι στα Πρότυπα. Δεν είναι κατανοητή αυτή η διάκριση και σε τι αποσκοπεί. Με τις εξετάσεις αυτές στην ευαίσθητη περίοδο της εφηβείας, αλλάζουν άρδην τα δεδομένα και οι προσανατολισμοί των μαθητών, οι οποίοι καλούνται να ανταγωνιστούν εκ νέου σε μία πολύ υψηλών απαιτήσεων δοκιμασία, αμέσως μετά ή παράλληλα με τις πολύ απαιτητικές προαγωγικές εξετάσεις του Πρότυπου Γυμνασίου, που φοιτούν ήδη και με τον κίνδυνο να βρεθούν εκτός Προτύπου Λυκείου. Το τελευταίο θα τους επιβαρύνει ψυχολογικά τόσο με μία αποτυχία, όσο και με την απώλεια των συμμαθητών και του οικείου περιβάλλοντος του σχολείου τους. Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι καθ' αυτόν τον τρόπο μηδενίζεται η αξία των Πρότυπων Γυμνασίων, καθώς δεν αναγνωρίζονται οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που συντελέστηκαν επί τριετίας σε αυτά και οι μαθητές τους καλούνται να ανταγωνιστούν με όλους τους υπόλοιπους σε 2 μόλις μαθήματα. Εκτιμώ και αναμένω ότι το εν λόγω άρθρο θα πρέπει να τροποποποιηθεί αντίστοιχα με απευθείας εισαγωγή των μαθητών των Προτύπων Γυμνασίων απευθείας στα συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια.