Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 04 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του ΓυμνασίουΣχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΖΑΒΑΛΑΡΗ | 24 Απριλίου 2020, 13:32
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είμαι καθηγήτρια Αγγλικών με 18ετη διδακτική υπηρεσία στο δημόσιο Σχολείο και 32 χρόνια διδακτικής εμπειρίας συνολικά. Διδάσκω σε Γυμνάσιο. Το μάθημα των Αγγλικών, και γενικά της ξένης γλώσσας, είναι διαχρονικά υποβαθμισμενο στο δημόσιο Σχολείο και, δυστυχώς, δεν υπήρξε ποτέ καμία πρωτοβουλία αναβάθμισής του, παρόλο που έχουν εκπονηθεί πολύ σημαντικά ερευνητικά προγράμματα και έχουν σχεδιαστεί πρωτοποριακα curricula, τα οποία δεν είχαν καμία τύχη. Καμία προσπάθεια δε πρόκειται να ευδοκιμήσει αν δεν αυξηθούν οι ώρες του μαθήματος σταθερά στις τρεις εβδομαδιαίως από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο. Φυσικά τη διαφορά δεν την κάνουν οι ώρες διδασκαλίας της γλώσσας στην Α' και Β' Δημοτικού (ή στο Νηπιαγωγείο!!!!!). Αυτό που χρειάζεται είναι ενίσχυση των διδακτικών ωρών από την Γ' Δημοτικού έως τη Γ' Λυκείου. Είναι εκ των ων ουκ άνευ!! Το μάθημα των Αγγλικών δεν μπορεί να είναι μάθημα επιλογής. Πρέπει να συγκαταλεγεται στα υποχρεωτικά μαθήματα και οι λόγοι είναι τελείως προφανείς. Χρειαζόμαστε καινούρια βιβλία επειγόντως. Τα υπάρχοντα δεν είναι απλώς ξεπερασμένα, ήταν και είναι ακατάλληλα για διδακτική χρήση. Χρειαζόμαστε σαφές και συγκεκριμένο curriculum το οποίο θα ακολουθεί τθς υποδείξεις του CEFR και θα ορίζει επακριβώς τί πρέπει να διδάσκεται ανά τάξη και ποιο τμήμα του επιπέδου γλωσσομαθειας θα καλύπτεται σε κάθε τάξη και όλα αυτά να ελέγχονται σοβαρά. Το curriculum, δε, θα πρέπει να είναι ρεαλιστικό και να λαμβάνει σοβαρά υπόψη του τις πραγματικές συνθήκες του δημοσίου Σχολείου. Χρειάζεται επίσης επικουρικά σε όλα αυτά να ενισχυθεί η αυτονομία των εκπαιδευτικών Αγγλικής (που υπάρχει σε μεγάλο βαθμό) ώστε να μπορούν να αυτενεργουν στα πλαίσια του curriculum, να το ενισχύουν και να το βελτιώνουν.