Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη ΕΛΕΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ | 24 Απριλίου 2020, 13:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αναγκαιότητα της παραμονής της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα Όπως γνωρίζετε, τα χαρακτηριστικά μιας δημοκρατικής κοινωνίας είναι οι όποιες αποφάσεις των κυβερνώντων να είναι ισότιμες, δίκαιες, αντικειμενικές και κυρίως να υπάρχει διαφάνεια στους λόγους που οδήγησαν στη λήψη των συγκεκριμένων αποφάσεων. Αξιοποιώντας την «κοινωνιολογική μου φαντασία», όπως θα έκανε κάθε σύγχρονος και δημοκρατικός πολίτης, δυστυχώς δεν δύναμαι να καταλάβω τη σκοπιμότητα εξαίρεσης του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Ένα μάθημα ,με τόσες διαφορετικές παραμέτρους και θετικές επιδράσεις στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών, ένα μάθημα που συνδέεται και κυρίως συνεισφέρει στην κατανόηση άλλων γνωστικών αντικειμένων και της κοινωνίας που ζούμε χωρίς να προωθεί τη πρακτική μιας στείρας απομνημόνευσης και γνώσης! Πρωτίστως όμως, γιατί προετοιμάζει τους μαθητές με ρεαλισμό για την ένταξή τους στην σύγχρονη κοινωνία και σύγχρονη πραγματικότητα! Για την κατανόηση της απόφασης σας, θα μπορούσα να ανατρέξω στον αντίποδα της «Κοινωνιολογικής φαντασίας» όπου η ερμηνεία προκύπτει αβασάνιστα μέσα από τις υπεραπλουστευμένες απόψεις και προσωπικές εμπειρίες του καθενός χωρίς κανένα έλεγχο λογικής. Αυτά είναι στοιχεία παρωχημένων εποχών τότε που δεν υπήρχε ακόμα σαφής διαχωρισμός της επιστημονικής σκέψης και λογικής από τις οντολογικές και μεταφυσικές αναζητήσεις. Είναι αρκετά θλιβερό το 2020 να ακολουθούμε πρακτικές και ερμηνείες πεπερασμένων και σκοτεινών εποχών που δεν συνάδουν με τις αρχές της σύγχρονης επιστημονικής σκέψης και κοινότητας.