Σχετικά με το άρθρο 18, θεωρώ απαράδεκτη τη διενέργεια εκ νέου εξετάσεων για τους μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια για την εισαγωγή τους στα αντίστοιχα Πρότυπα Λύκεια και θα πρέπει να αποσυρθεί άμεσα.
Αφορά σε παιδιά που ήδη έχουν δώσει πολύ απαιτητικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε πρότυπα γυμνάσια και έχουν επιτύχει τον στόχο τους. Αυτά τα παιδιά, λοιπόν, έρχονται τώρα στην ιδιαίτερα δυσάρεστη και φορτισμένη θέση να μπουν πάλι σε διαδικασία εξετάσεων για να συνεχίσουν τις σπουδές στο αντίστοιχο λύκειο που φοιτούν (επιπλέον των εξαιρετικά απαιτητικών προαγωγικών εξετάσεων της Γ' Γυμνασίου των Προτύπων Γυμνασίων), με κίνδυνο, σε αυτήν την τόσο ευαίσθητη περίοδο της ζωής τους, όντας ήδη αγχωμένοι για το μέλλον τους, να πρέπει να απομακρυνθούν από το σχολείο στο οποίο αγωνίστηκαν ιδιαίτερα να εισαχθούν και τα κατάφεραν, να χάσουν τους φίλους τους, να αποκοπούν από το περιβάλλον τους και ν' αλλάξει εντελώς η ζωή τους. Οι μαθητές θα επιβαρυνθούν ιδιαίτερα ψυχολογικά, θα επιφορτισθούν με επιπλέον εργασία και ενδεχομένως θα αποπροσανατολιστούν από τους στόχους και τις προτεραιότητές τους, μαθητές οι οποίοι κατάφεραν σε πολύ τρυφερή ηλικία και καταβάλλοντας μεγάλη προσπάθεια να εισαχθούν και συνεχίζουν την προσπάθειά τους να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στις αυξημένες απαιτήσεις των γυμνασίων τους σε σχέση με τα υπόλοιπα γυμνάσια. Αυτό εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους που πρέπει να λάβουν υπόψη οι αρμόδιοι γι' αυτή την αδιανόητη απόφαση που δεν εξυπηρετεί κανέναν σκοπό, παρά μόνο την ενίσχυση της παραπαιδείας, αφού, λόγω της αυξημένης πίεσης και αγωνίας που θα υποστούν γονείς και μαθητές, θα στραφούν οι περισσότεροι στα φροντιστήρια, ώστε να είναι ακόμη πιο σίγουροι ότι θα εξασφαλίσουν τη θέση που τους ανήκε δικαιωματικά στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Δεδομένου ότι δεν θα ισχύσει το ίδιο για τα Πειραματικά γυμνάσια και λύκεια, όπου οι μαθητές επιλέγονται με απλή κλήρωση και όχι μέσω εξετάσεων, ενισχύει την άποψη ότι ο μόνος λόγος που επιχειρείται αυτή η τόσο άδικη και απαράδεκτη διαδικασία, είναι για την ενίσχυση της παραπαιδείας. Είναι λυπηρό που, ενώ περιμέναμε επιτέλους την ενίσχυση των προτύπων δημόσιων σχολείων, να βλέπουμε την πλήρη αποδόμησή τους. Αμφισβητείται άρδην η ουσιαστική δουλειά που γίνεται στα πρότυπα γυμνάσια από καθηγητές και μαθητές, οι αυξημένες απαιτήσεις αλλά και οι δημιουργικές εργασίες που λαμβάνουν χώρα σε αυτά τα σχολεία. Αντί να δοθούν κίνητρα και εργαλεία σε μαθητές και καθηγητές για την αναβάθμιση των προτύπων, δρομολογείται η καταστρατήγησή τους. Γονείς και μαθητές θα αρνούνται να μπουν σε αυτή τη διαδικασία, γνωρίζοντας ότι τα παιδιά θα επιφορτιστούν στα μέσα της εφηβείας τους με επιπλέον αδικαιολόγητες εξετάσεις, διατρέχοντας τον κίνδυνο να φύγουν από το σχολείο τους και να απομακρυνθούν από το οικείο περιβάλλον που είχαν δημιουργήσει και να πρέπει να ενταχθούν σ' ένα νέο, άγνωστο, σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο, σε αυτή την τόσο καθοριστική περίοδο της ζωής τους.Πιστεύω ότι πρέπει να αποσυρθεί άμεσα μία τόσο παράλογη και άδικη διάταξη που όχι μόνο δεν ενισχύει τα πρότυπα σχολεία, αλλά επιφέρει πολύ μεγάλη ψυχολογική και οικονομική φόρτιση σε χιλιάδες οικογένειες.
Σχετικά με το άρθρο 18, θεωρώ απαράδεκτη τη διενέργεια εκ νέου εξετάσεων για τους μαθητές που φοιτούν στα Πρότυπα Γυμνάσια για την εισαγωγή τους στα αντίστοιχα Πρότυπα Λύκεια και θα πρέπει να αποσυρθεί άμεσα. Αφορά σε παιδιά που ήδη έχουν δώσει πολύ απαιτητικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε πρότυπα γυμνάσια και έχουν επιτύχει τον στόχο τους. Αυτά τα παιδιά, λοιπόν, έρχονται τώρα στην ιδιαίτερα δυσάρεστη και φορτισμένη θέση να μπουν πάλι σε διαδικασία εξετάσεων για να συνεχίσουν τις σπουδές στο αντίστοιχο λύκειο που φοιτούν (επιπλέον των εξαιρετικά απαιτητικών προαγωγικών εξετάσεων της Γ' Γυμνασίου των Προτύπων Γυμνασίων), με κίνδυνο, σε αυτήν την τόσο ευαίσθητη περίοδο της ζωής τους, όντας ήδη αγχωμένοι για το μέλλον τους, να πρέπει να απομακρυνθούν από το σχολείο στο οποίο αγωνίστηκαν ιδιαίτερα να εισαχθούν και τα κατάφεραν, να χάσουν τους φίλους τους, να αποκοπούν από το περιβάλλον τους και ν' αλλάξει εντελώς η ζωή τους. Οι μαθητές θα επιβαρυνθούν ιδιαίτερα ψυχολογικά, θα επιφορτισθούν με επιπλέον εργασία και ενδεχομένως θα αποπροσανατολιστούν από τους στόχους και τις προτεραιότητές τους, μαθητές οι οποίοι κατάφεραν σε πολύ τρυφερή ηλικία και καταβάλλοντας μεγάλη προσπάθεια να εισαχθούν και συνεχίζουν την προσπάθειά τους να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στις αυξημένες απαιτήσεις των γυμνασίων τους σε σχέση με τα υπόλοιπα γυμνάσια. Αυτό εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους που πρέπει να λάβουν υπόψη οι αρμόδιοι γι' αυτή την αδιανόητη απόφαση που δεν εξυπηρετεί κανέναν σκοπό, παρά μόνο την ενίσχυση της παραπαιδείας, αφού, λόγω της αυξημένης πίεσης και αγωνίας που θα υποστούν γονείς και μαθητές, θα στραφούν οι περισσότεροι στα φροντιστήρια, ώστε να είναι ακόμη πιο σίγουροι ότι θα εξασφαλίσουν τη θέση που τους ανήκε δικαιωματικά στο αντίστοιχο Πρότυπο Λύκειο. Δεδομένου ότι δεν θα ισχύσει το ίδιο για τα Πειραματικά γυμνάσια και λύκεια, όπου οι μαθητές επιλέγονται με απλή κλήρωση και όχι μέσω εξετάσεων, ενισχύει την άποψη ότι ο μόνος λόγος που επιχειρείται αυτή η τόσο άδικη και απαράδεκτη διαδικασία, είναι για την ενίσχυση της παραπαιδείας. Είναι λυπηρό που, ενώ περιμέναμε επιτέλους την ενίσχυση των προτύπων δημόσιων σχολείων, να βλέπουμε την πλήρη αποδόμησή τους. Αμφισβητείται άρδην η ουσιαστική δουλειά που γίνεται στα πρότυπα γυμνάσια από καθηγητές και μαθητές, οι αυξημένες απαιτήσεις αλλά και οι δημιουργικές εργασίες που λαμβάνουν χώρα σε αυτά τα σχολεία. Αντί να δοθούν κίνητρα και εργαλεία σε μαθητές και καθηγητές για την αναβάθμιση των προτύπων, δρομολογείται η καταστρατήγησή τους. Γονείς και μαθητές θα αρνούνται να μπουν σε αυτή τη διαδικασία, γνωρίζοντας ότι τα παιδιά θα επιφορτιστούν στα μέσα της εφηβείας τους με επιπλέον αδικαιολόγητες εξετάσεις, διατρέχοντας τον κίνδυνο να φύγουν από το σχολείο τους και να απομακρυνθούν από το οικείο περιβάλλον που είχαν δημιουργήσει και να πρέπει να ενταχθούν σ' ένα νέο, άγνωστο, σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο, σε αυτή την τόσο καθοριστική περίοδο της ζωής τους.Πιστεύω ότι πρέπει να αποσυρθεί άμεσα μία τόσο παράλογη και άδικη διάταξη που όχι μόνο δεν ενισχύει τα πρότυπα σχολεία, αλλά επιφέρει πολύ μεγάλη ψυχολογική και οικονομική φόρτιση σε χιλιάδες οικογένειες.