• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Παναγιωτόπουλος' | 24 Απριλίου 2020, 14:25

    Τα καινούργια νομοσχέδια, θα πρέπει τουλάχιστον να είναι προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης της παρεχόμενης παιδείας και εκπαίδευσης. Σαν δάσκαλος με 20 χρόνια προϋπηρεσίας, σας διαβεβαιώ πως η ποιότητα του μαθήματος είναι αντιστρόφως ανάλογη του αριθμού των μαθητών. Ειδικά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, ο αριθμός των μαθητών πρέπει να είναι το πολύ 15. Οι δε ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν σε κάθε τμήμα (π.χ παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, παιδιά μεταναστών κ.α), αλλά και οι σύγχρονες απαιτήσεις και διδακτικές μέθοδοι (ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, διαφοροποιημένη διδασκαλία, εξατομικευμένη διδασκαλία), επιτάσσουν τον μικρότερο από 20 αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Πέρα από το διδακτικό κομμάτι της υπόθεσης και ειδικά σε ημιαστικές περιοχές, είναι πρακτικά δύσκολο και "ηθικά" ανεπίτρεπτο το να μετακινούνται παιδιά σε όμορα σχολεία, εξαιτίας της πλήρωσης των τμημάτων στο σχολείο του χωριού ή της γειτονιάς τους, προκειμένου να μη δημιουργηθεί δεύτερο ή και τρίτο τμήμα στο σχολείο που επιθυμούν να εγγραφούν. Έτσι κι αλλιώς στη συνέχεια η πολιτεία θα πρέπει να προβλέψει μετακίνηση αυτών των μαθητών, πράγμα που συνεπάγεται έξοδα. Συνοψίζοντας θα έλεγα πως πρέπει το νομοσχέδιο να στραφεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή προς τη μείωση το δυνατόν του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, προκειμένου να έχουμε ουσιαστικότερο και πιο εξατομικευμένο διδακτικό έργο με αποτελέσματα.