Πιστεύω ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν είναι ορθή για τους ακόλουθους συνοπτικά λόγους:
- Μετατρέπεται αυτομάτως η τρίτη γυμνασίου για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Σχολεία σε τρίτη λυκείου: άγχος, πίεση, φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα προκειμένου να συνεχίσουν να φοιτούν σε ένα σχολείο στο οποίο ήδη έχουν εισαχθεί με εξετάσεις και όπου αποδεικνύουν συνεχώς την αξία τους. Δυσανάλογο βάρος, υλικό και ψυχολογικό, σε εφηβικούς ώμους, πανηγυρισμοί από πλευράς παραπαιδείας!
- Μονομερής αθέμιτη μεταβολή συνθηκών από την πλευρά του ισχυρού ενώ η "σύμβαση" μεταξύ διοίκησης (με τη μορφή του σχολείου φοίτησης) και διοικούμενων (γονέων και μαθητών) έχει ήδη καταρτισθεί και βρίσκεται εν εξελίξει.
- Οι μαθητές του Πρότυπου Γυμνασίου που φοιτούν εν συνεχεία, όπως ανέκαθεν συνέβαινε, στο Πρότυπο Λύκειο εξακολουθούν να αριστεύουν, όπως αποδεικνύεται κάθε χρόνο από τα ποσοστά εισαγωγής τους σε ΑΕΙ, που είναι υψηλά και αφορούν δύσκολες Σχολές. Επομένως το επιχείρημα ότι το 1/3 ή το 1/2 που συνεχίζουν στο Λύκειο δεν αξίζει να βρίσκεται εκεί καταρρίπτεται με αδιάσειστα στοιχεία.
Πιστεύω ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν είναι ορθή για τους ακόλουθους συνοπτικά λόγους: - Μετατρέπεται αυτομάτως η τρίτη γυμνασίου για τους μαθητές που ήδη φοιτούν στα Πρότυπα Σχολεία σε τρίτη λυκείου: άγχος, πίεση, φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα προκειμένου να συνεχίσουν να φοιτούν σε ένα σχολείο στο οποίο ήδη έχουν εισαχθεί με εξετάσεις και όπου αποδεικνύουν συνεχώς την αξία τους. Δυσανάλογο βάρος, υλικό και ψυχολογικό, σε εφηβικούς ώμους, πανηγυρισμοί από πλευράς παραπαιδείας! - Μονομερής αθέμιτη μεταβολή συνθηκών από την πλευρά του ισχυρού ενώ η "σύμβαση" μεταξύ διοίκησης (με τη μορφή του σχολείου φοίτησης) και διοικούμενων (γονέων και μαθητών) έχει ήδη καταρτισθεί και βρίσκεται εν εξελίξει. - Οι μαθητές του Πρότυπου Γυμνασίου που φοιτούν εν συνεχεία, όπως ανέκαθεν συνέβαινε, στο Πρότυπο Λύκειο εξακολουθούν να αριστεύουν, όπως αποδεικνύεται κάθε χρόνο από τα ποσοστά εισαγωγής τους σε ΑΕΙ, που είναι υψηλά και αφορούν δύσκολες Σχολές. Επομένως το επιχείρημα ότι το 1/3 ή το 1/2 που συνεχίζουν στο Λύκειο δεν αξίζει να βρίσκεται εκεί καταρρίπτεται με αδιάσειστα στοιχεία.