• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΑΒΑΛΑΣ' | 24 Απριλίου 2020, 14:55

    Τα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά ως απώτερο σκοπό έχουν να αναδείξουν τους καλύτερους για την εισαγωγή σε συγκεκριμένα πανεπιστήμια. Η λέξη συγκεκριμένα σημαίνει πως υπάρχουν σαφή κριτήρια για τις κλίσεις και γνώσεις που πρέπει να έχει κάποιος προκειμένου να εισαχθεί σε κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα. Αυτός είναι ο λόγος που δεν υπάρχουν τέσσερα μόνο συγκεκριμένα μαθήματα για όλους τους προσανατολισμούς σπουδών στα οποία θα εξετάζονται γενικά οι μαθητές για να εισαχθούν σε οποιαδήποτε σχολή. Οι υποψήφιοι γιατροί εξετάζονται στη βιολογία γιατί είναι σχετική με το αντικείμενό τους επιστήμη, οι υποψήφιοι οικονομολόγοι στις αρχές οικονομικής θεωρίας για τον ίδιο λόγο και προφανώς οι υποψήφιοι φιλόλογοι στα αρχαία ελληνικά. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν οι υποψήφιοι κοινωνιολόγοι, πολιτικοί επιστήμονες και ψυχολόγοι (ένα περιζήτητο τμήμα) να μην εξετάζονται στην κοινωνιολογία; Ποιο είναι το αντικείμενο που εξετάζεται για παράδειγμα ένας υποψήφιος ψυχολόγος και είναι σχετικό με το πρόγραμμα σπουδών του; Ο αναγνώστης ας απαντήσει σε αυτή την ερώτηση, σκεπτόμενος βέβαια πως ο συγκεκριμένος μαθητής μετά από τέσσερα χρόνια θα πρέπει να βοηθά παιδιά ή ενηλίκους να αντιμετωπίσουν προβλήματα. Θα επισκεπτόσασταν ένα γιατρό που πέρασε στην Ιατρική εξεταζόμενος σε αρχαία και λατινικά; Δεν πρέπει με κάποιο τρόπο ο ψυχολόγος, ο κοινωνιολόγος, ο πολιτικός επιστήμονας και οποιοσδήποτε άλλος να αποδεικνύει ότι έχει τις γνώσεις και το ενδιαφέρον για το αντικείμενο που θα σπουδάσει; Ασφαλώς και πρέπει να παραμείνει η κοινωνιολογία ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα για τους λόγους που εξέθεσα παραπάνω.