• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΛΟΥΛΕ' | 24 Απριλίου 2020, 15:44

    Η αύξηση του αριθμού μαθητών αποδυναμώνει περαιτέρω το ήδη πολύπαθο δημόσιο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί λοιπόν καλούνται να διδάξουν σε τμήματα 25 κατά μέσο όρο μαθητών και να εφαρμόσουν: -Ομαδοσυνεργατική μέθοδο εργασίας. Πως θα επιτευχθεί αυτό όταν η μέση τάξη δεν έχει εμβαδό πάνω απο 25-30 τετραγωνικά;Πως θα διανεμηθεί χωροταξικά η αίθουσα ώστε να χωρέσουν 5 ομάδες των 5 παιδιών (παιδαγωγικά προτεινόμενος αριθμός 4-5 παιδιά ανά ομάδα). Και πως θα μπορέσει ο εκπαιδευτικός να λειτουργεί ως διαμεσολαβητής, σύμβουλος, συντονιστής σε τόσες ομάδες με τόσα πολλά παιδιά; Ο θόρυβος μόνο που θα υπάρχει, καθώς η ομαδοσυνεργατική μέθοδος απαιτεί συνεχή διάλογο, θα καταστήσει αδύνατο κάτι τέτοιο.Η προσωπική μου εμπειρία είναι πως αυτή η μέθοδος-με τα ελάχιστα μέσα που παρέχει το δημόσιο σχολείο και τις μικρές αίθουσες- μπορεί να εφαρμοσθεί σε τάξεις με μέγιστο αριθμό μαθητών τους 15-16. -Διαφοροποιημένη διδασκαλία. Κατανοούμε όλοι πως και οι πλέον καταρτισμένοι συνάδελφοι δεν μπορούν να την εφαρμόσουν σε τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών μέσα σε 40 λεπτά. -Τήρηση κανόνων υγιεινής. Ειδικά σε παιδιά της Πρωτοβάθμιας, που λόγω του αυθορμητισμού της ηλικίας είναι δύσκολο να εφαρμόσουν τους κανόνες, αντιλαμβανόμαστε πως μάλλον θα πρέπει να κάνουμε μάθημα με τα παράθυρα συνεχώς ανοιχτά-στις ήδη κρύες αίθουσες, όπου λόγω της υποχρηματοδότησης τα καλοριφέρ δουλεύουν ελάχιστες ώρες. Ελπίζω η κυβέρνηση να το σκεφτεί σοβαρά και να αποσύρει ειδικά αυτή τη διάταξη, η οποία θα οδηγήσει σε βέβαιη υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.