Για το άρθρο 18:
Διαφωνώ με τις εξετάσεις από το Πρότυπο Γυμνάσιο προς το Πρότυπο Λύκειο για τους λόγους, που έχουν εν πολλοίς ήδη αναφερθεί και παραθέτω επιγραμματικά:
- Ανέκαθεν η εισαγωγή σε Πρότυπο Γυμνάσιο ήταν συνώνυμη της συνέχισης των σπουδών στο αντίστοιχο Λύκειο σε μια αδιατάρακτη 6ετή πορεία, η επιλογή της οποίας έγινε από τους μαθητές και τους γονείς τους στην Α Γυμνασίου. Εξάλλου αυτό ισχύει και για τα μη Πρότυπα Γυμνάσια με αντίστοιχα Λύκεια (επ΄αυτού, βλ. παρακάτω).
- Οι εξετάσεις για εισαγωγή στο Λύκειο σημαίνουν ότι η βαθμολογία του Γυμνασίου έχει μηδενική αξία (και όχι, δεν είναι το ίδιο με τη βαθμολογία του Δημοτικού, σε περίπτωση που αναρωτηθεί κάποιος, λόγω διαφορετικού μαθησιακού και βαθμολογικού μοντέλου, που όμως είναι το ίδιο μεταξύ Γυμνασίου και Λυκείου). Ας μπει ενδεχομένως κάποιο λογικό (*) βαθμολογικό όριο στη βαθμολογία της Γ τάξης του Πρότυπου Γυμνασίου για συνέχιση στο Πρότυπο Λύκειο (*) = η βάση στις φετινές εξετάσεις των Πρότυπων ήταν κάπου 93/120 δηλ. 77% άρα λογικό είναι κάτι σαν 17/20 (85%).
- Στην Ελλάδα "εξετάσεις" = "φροντιστήριο" (με ελάχιστες εξαιρέσεις). Αν λοιπόν η κ. Υπουργός θεωρεί ότι "εξετάσεις" = "αριστεία" τότε λόγω μεταβατικής ιδιότητας ας λάβει υπόψη της ότι "αριστεία" = "φροντιστήριο". Και ας αναρωτηθεί αν αυτό που θέλει είναι να ασχολούνται οι μαθητές της Γ Γυμνασίου από τόσο νωρίς με τα φροντιστήρια.
- Το επιχείρημα του εκπαιδευτικού περί "1/3 έως 1/2 των μαθητών των πρότυπων Γυμνασίων όχι άξιων για το πρότυπο Λύκειο" καταρρίπτεται από τα αποτελέσματα των μαθητών των πρότυπων Λυκείων στις Πανελλαδικές.
Θα ήθελα να αναφέρω όμως και μια άλλη παράμετρο, που, εκτός και αν δεν πρόσεξα καλά, δεν έχει θιχτεί:
Τι λέμε στα παιδιά των άλλων 19 Γυμνασίων, που γίνονται ξαφνικά Πρότυπα, και πολλά από αυτά έχουν και αντίστοιχο Λύκειο, και κανονικά θα συνέχιζαν τη φοίτησή τους σε αυτό, και κατά τεκμήριο είναι το σχολείο της γειτονιάς τους; "Α ξέρεις κάτι; Επειδή το σχολείο σου έγινε Πρότυπο, όταν τελειώσεις την Γ Γυμνασίου θα πρέπει να δώσεις εξετάσεις για να πας στην Α Λυκείου του αντίστοιχου Λυκείου και αν δεν περάσεις θα πας στην Α τάξη ενός άλλου Λυκείου, μακριά από το σπίτι σου". Ελπίζω να είναι σαφές πόσο άδικο είναι αυτό για παιδιά που ενδεχομένως δεν γνώριζαν καν την έννοια του "Πρότυπου" σχολείου.
Για το άρθρο 18: Διαφωνώ με τις εξετάσεις από το Πρότυπο Γυμνάσιο προς το Πρότυπο Λύκειο για τους λόγους, που έχουν εν πολλοίς ήδη αναφερθεί και παραθέτω επιγραμματικά: - Ανέκαθεν η εισαγωγή σε Πρότυπο Γυμνάσιο ήταν συνώνυμη της συνέχισης των σπουδών στο αντίστοιχο Λύκειο σε μια αδιατάρακτη 6ετή πορεία, η επιλογή της οποίας έγινε από τους μαθητές και τους γονείς τους στην Α Γυμνασίου. Εξάλλου αυτό ισχύει και για τα μη Πρότυπα Γυμνάσια με αντίστοιχα Λύκεια (επ΄αυτού, βλ. παρακάτω). - Οι εξετάσεις για εισαγωγή στο Λύκειο σημαίνουν ότι η βαθμολογία του Γυμνασίου έχει μηδενική αξία (και όχι, δεν είναι το ίδιο με τη βαθμολογία του Δημοτικού, σε περίπτωση που αναρωτηθεί κάποιος, λόγω διαφορετικού μαθησιακού και βαθμολογικού μοντέλου, που όμως είναι το ίδιο μεταξύ Γυμνασίου και Λυκείου). Ας μπει ενδεχομένως κάποιο λογικό (*) βαθμολογικό όριο στη βαθμολογία της Γ τάξης του Πρότυπου Γυμνασίου για συνέχιση στο Πρότυπο Λύκειο (*) = η βάση στις φετινές εξετάσεις των Πρότυπων ήταν κάπου 93/120 δηλ. 77% άρα λογικό είναι κάτι σαν 17/20 (85%). - Στην Ελλάδα "εξετάσεις" = "φροντιστήριο" (με ελάχιστες εξαιρέσεις). Αν λοιπόν η κ. Υπουργός θεωρεί ότι "εξετάσεις" = "αριστεία" τότε λόγω μεταβατικής ιδιότητας ας λάβει υπόψη της ότι "αριστεία" = "φροντιστήριο". Και ας αναρωτηθεί αν αυτό που θέλει είναι να ασχολούνται οι μαθητές της Γ Γυμνασίου από τόσο νωρίς με τα φροντιστήρια. - Το επιχείρημα του εκπαιδευτικού περί "1/3 έως 1/2 των μαθητών των πρότυπων Γυμνασίων όχι άξιων για το πρότυπο Λύκειο" καταρρίπτεται από τα αποτελέσματα των μαθητών των πρότυπων Λυκείων στις Πανελλαδικές. Θα ήθελα να αναφέρω όμως και μια άλλη παράμετρο, που, εκτός και αν δεν πρόσεξα καλά, δεν έχει θιχτεί: Τι λέμε στα παιδιά των άλλων 19 Γυμνασίων, που γίνονται ξαφνικά Πρότυπα, και πολλά από αυτά έχουν και αντίστοιχο Λύκειο, και κανονικά θα συνέχιζαν τη φοίτησή τους σε αυτό, και κατά τεκμήριο είναι το σχολείο της γειτονιάς τους; "Α ξέρεις κάτι; Επειδή το σχολείο σου έγινε Πρότυπο, όταν τελειώσεις την Γ Γυμνασίου θα πρέπει να δώσεις εξετάσεις για να πας στην Α Λυκείου του αντίστοιχου Λυκείου και αν δεν περάσεις θα πας στην Α τάξη ενός άλλου Λυκείου, μακριά από το σπίτι σου". Ελπίζω να είναι σαφές πόσο άδικο είναι αυτό για παιδιά που ενδεχομένως δεν γνώριζαν καν την έννοια του "Πρότυπου" σχολείου.