Αρχική Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξειςΆρθρο 07 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού ΛυκείουΣχόλιο του χρήστη Σταυρούλα Βαρδουνιώτου | 24 Απριλίου 2020, 16:25
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με την αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας .Η συγγραφή του βιβλίου της Κοινωνιολογίας έχει ως στόχο να συμβάλει στην κατανόηση της σύγχρονης κοινωνίας , να προβληματίσει τους μαθητές για όσα συμβαίνουν γύρω τους , κυρίως όμως να αναπτύξει την κριτική τους ικανότητα και να τους παροτρύνει να ενεργοποιηθούν ως αυριανοί πολίτες . Η παραπάνω πρόταση είναι η αρχή του εισαγωγικού σημειώματος των συγγραφέων του βιβλίου της Κοινωνιολογίας . Από προσωπική εμπειρία , η οποία δεν φαίνεται να διαφέρει από αυτή πολλών άλλων συναδέλφων με τους οποίους καθημερινά ερχόμαστε σε επαφή δεν φάνηκε να εισπράξαμε κάποιας μορφής δυσαρέσκεια από τους μαθητές μας για την εισαγωγη του μαθήματος παρα΄το γεγονός ότι τα παιδιά είχαν εκτός από την Ιστορία άλλο ένα μάθημα να μάθουν , όπως λέμε , απ'έξω. Απεναντίας τις περισσότερες φορές βγαίναμε οι περισσότεροι ικανοποιημένοι και με καλή διάθεση από το μάθημά μας. Στην παρούσα φάση ,αντιμετωπίζουμε μια αιφνιδιστική αντικατάσταση ενός μαθήματος που δεν του δόθηκε η ευκαιρία και ο χρόνος να μας δείξει τα οφέλη του ( τα οφέλη δεν αφορούν μόνο τα ποσοστά επιτυχίας σε γενικές εξετάσεις ή στατιστικά στοιχεία ) . Τα οφέλη είναι και λανθάνοντα ( υπάρχουν δηλαδή χωρίς να φαίνονται άμεσα ) όπως λέμε οι Κοινωνιολόγοι και αναφέρομαι στην αναμφισβήτητη θωράκιση που προσφέρει το μαθημα για τον μεγάλο αριθμό συναφών μαθημάτων που θα έχουν οι μελλοντικοί φοιτητές και σημερινοί μαθητές της Θεωρητικής κατεύθυνσης στις σχετικές σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων του 1ου πεδίου. Πέρα από αυτό πρόκειται σίγουρα για ένα μάθημα που έχει άμεση εφαρμογή στη ζωή των μαθητών , αφού ερμηνεύεται κοινωνιολογικά μέχρι και ο τρόπος που κάθονται μέσα στην αίθουσα. Εξαιρώ το γεγονός ότι όλη η τρέχουσα πραγματικότητα που βιώνουμε έγινε ένα απέραντο κοινωνικό εργαστήριο και εμείς οι διδασκοντες, στην παρούσα φάση μεσα από την εξ'αποστάσεως διδασκαλία , δεν προλαβαίνουμε να ερμηνεύουμε κοινωνιολογικά τον καταιγισμό των κοινωνικών μετασχηματισμών που βιώνουμε. Με κάθε σεβασμό σε όλα τα μαθήματα που διδάσκονται και που διδάχθηκαν μέχρι τώρα στα ελληνικά σχολεία , ίσως θα ήταν δίκαιο να δοθεί και σε αυτό το μάθημα σε ένα κάποιο βάθος χρόνου να αποδόσει τα οφέλη του , μέσα σε ένα πλαίσιο δημοκρατικής κατανομής των μαθημάτων