ΔΗΛΩΣΕΙΣ Υπουργού κ. ΚΕΡΑΜΕΩΣ για τα πρότυπα σχολεία στην Εφημερίδα «Το Βήμα» 25-12-2019:
«…Στόχος μας, η ανασύσταση και ενίσχυση των δύο αυτών δικτύων, που αποτελούν ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό εργαστήριο εθνικών διαστάσεων για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής. Γι’ αυτό και έχουμε θέσει ως βασική προτεραιότητα την ενίσχυσή τους και την αποκατάσταση της μεγάλης ζημιάς που προκάλεσαν οι ιδεοληψίες της προηγούμενης κυβέρνησης. Να διευκρινίσουμε ότι πρόκειται για δίκτυα σχολείων με διαφορετικό προφίλ και διακριτή στόχευση, καθώς τα πρότυπα σχολεία απευθύνονται σε ένα μαθητικό κοινό υψηλών ικανοτήτων, παρέχοντας την ευκαιρία και το πλαίσιο σε αυτά τα παιδιά να αναπτύξουν σε υψηλό επίπεδο τα ταλέντα και τις δυνατότητές τους».
Προγραμματικές Δηλώσεις τέως Υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά για τα πρότυπα σχολεία:
«…Η αριστεία μοιάζει με ρετσινιά καθώς εάν αριστεύσεις είσαι αναγκασμένος να είσαι αντάξιος αυτής της έννοιας διαρκώς, ενώ αν αποτύχεις σε κυνηγάει η δυστυχία της αποτυχίας»
Κυρία Υπουργέ, τα εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:
1/ Η «αμφισβήτηση» της αριστείας των ήδη φοιτούντων από τη « ρετσινιά» των αρίστων που διαπόμπευαν οι προκάτοχοί σας σε τι ακριβώς διαφέρει;
2/ Η στήριξη, η αναβάθμιση, η ενίσχυση και η ανασύσταση των Προτύπων Σχολείων βασίζεται στην ακύρωση και την εκμηδένιση των μαθητών που ήδη φοιτούν σε πρότυπα σχολεία ;
3/Ανανέωση μαθητών δεν νοείται η εισαγωγή μιας νέας τάξης μαθητών στο Λύκειο;
4/ Εάν δεν είναι επαρκής ο αριθμός της ανανέωσης των μαθητών, τότε ποιο ακριβώς νόημα έχει η αύξηση των προτύπων σχολείων από 5 σε 24;
5/Η ισότητα ευκαιριών μεγαλύτερης ομάδας μαθητών να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα πρότυπα σχολεία γιατί δεν προϋπήρχε στις εξετάσεις του Γυμνασίου και εμφανίζεται μόνο στη μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο;
Η νομοπαρασκευαστική ομάδα του Υπουργείου Παιδείας, ας εξετάσει με μεγαλύτερη, προσοχή, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ορθολογισμό, τι σημαίνει και τι προϋποθέτει η διαρκής αυτό-βελτίωση ενός άριστου μαθητή, η οποία είναι μια σύνθετη και πολύπλευρη διαδικασία και δεν περιορίζεται αλλά ούτε και αποδεικνύεται με τα στενά ή τα ευρύτερα όρια των εξετάσεων από τη μία βαθμίδα στην άλλη.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Οι δηλώσεις των δύο Υπουργών δεν διαφέρουν σε τίποτα απολύτως αφού ο άριστος πρέπει διαρκώς και θεσμοθετημένα πλέον να αποδεικνύει ότι πράγματι είναι.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ Υπουργού κ. ΚΕΡΑΜΕΩΣ για τα πρότυπα σχολεία στην Εφημερίδα «Το Βήμα» 25-12-2019: «…Στόχος μας, η ανασύσταση και ενίσχυση των δύο αυτών δικτύων, που αποτελούν ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό εργαστήριο εθνικών διαστάσεων για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής. Γι’ αυτό και έχουμε θέσει ως βασική προτεραιότητα την ενίσχυσή τους και την αποκατάσταση της μεγάλης ζημιάς που προκάλεσαν οι ιδεοληψίες της προηγούμενης κυβέρνησης. Να διευκρινίσουμε ότι πρόκειται για δίκτυα σχολείων με διαφορετικό προφίλ και διακριτή στόχευση, καθώς τα πρότυπα σχολεία απευθύνονται σε ένα μαθητικό κοινό υψηλών ικανοτήτων, παρέχοντας την ευκαιρία και το πλαίσιο σε αυτά τα παιδιά να αναπτύξουν σε υψηλό επίπεδο τα ταλέντα και τις δυνατότητές τους». Προγραμματικές Δηλώσεις τέως Υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά για τα πρότυπα σχολεία: «…Η αριστεία μοιάζει με ρετσινιά καθώς εάν αριστεύσεις είσαι αναγκασμένος να είσαι αντάξιος αυτής της έννοιας διαρκώς, ενώ αν αποτύχεις σε κυνηγάει η δυστυχία της αποτυχίας» Κυρία Υπουργέ, τα εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής: 1/ Η «αμφισβήτηση» της αριστείας των ήδη φοιτούντων από τη « ρετσινιά» των αρίστων που διαπόμπευαν οι προκάτοχοί σας σε τι ακριβώς διαφέρει; 2/ Η στήριξη, η αναβάθμιση, η ενίσχυση και η ανασύσταση των Προτύπων Σχολείων βασίζεται στην ακύρωση και την εκμηδένιση των μαθητών που ήδη φοιτούν σε πρότυπα σχολεία ; 3/Ανανέωση μαθητών δεν νοείται η εισαγωγή μιας νέας τάξης μαθητών στο Λύκειο; 4/ Εάν δεν είναι επαρκής ο αριθμός της ανανέωσης των μαθητών, τότε ποιο ακριβώς νόημα έχει η αύξηση των προτύπων σχολείων από 5 σε 24; 5/Η ισότητα ευκαιριών μεγαλύτερης ομάδας μαθητών να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στα πρότυπα σχολεία γιατί δεν προϋπήρχε στις εξετάσεις του Γυμνασίου και εμφανίζεται μόνο στη μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο; Η νομοπαρασκευαστική ομάδα του Υπουργείου Παιδείας, ας εξετάσει με μεγαλύτερη, προσοχή, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ορθολογισμό, τι σημαίνει και τι προϋποθέτει η διαρκής αυτό-βελτίωση ενός άριστου μαθητή, η οποία είναι μια σύνθετη και πολύπλευρη διαδικασία και δεν περιορίζεται αλλά ούτε και αποδεικνύεται με τα στενά ή τα ευρύτερα όρια των εξετάσεων από τη μία βαθμίδα στην άλλη. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Οι δηλώσεις των δύο Υπουργών δεν διαφέρουν σε τίποτα απολύτως αφού ο άριστος πρέπει διαρκώς και θεσμοθετημένα πλέον να αποδεικνύει ότι πράγματι είναι.