• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Κ.' | 6 Δεκεμβρίου 2010, 20:35

    Ως καθηγήτρια φιλόλογος και ως μητέρα μαθητή Γ Λυκείου, διαφωνώ απολύτως με τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών το μήνα Μάρτη. Κι αυτό κυρίως για τους εξής λόγους: 1) Θεωρώ την απόφαση αιφνιδιαστική και άδικη για τους φετινούς μαθητές, τη στιγμή που το Υπουργείο δεν έχει καταλήξει ακόμα. Μόνον άγχος μπορεί να τους προσθέσει στο ήδη συσσωρευμένο από την πολύωρη μελέτη και τον όγκο της εξεταστέας ύλης που δε μειώθηκε, παρόλες τις εξαγγελίες. 2) Ο Μάρτιος είναι μήνας εντατικών επαναλήψεων και δοκιμαστικών εξετάσεων στα σχολεία και τα φροντιστήρια. Τα παιδιά επομένως δε θα μπορέσουν να συγκεντρωθούν στη χρονοβόρα και αγχωτική διαδικασία συμπλήρωσης των μηχαν. δελτίων. 3)¨Οσον αφορά την πίεση του χρόνου που επικαλείται το Υπουργείο για τη συμπλήρωση των δελτίων τον Ιούλιο, πιστεύω ότι από την έκδοση των βαθμολογιών στα σχολεία (αρχές Ιουλίου) μέχρι την υποβολή των μηχανογραφικών (έως τις 20 Ιουλίου ήταν πέρσι), οι μαθητές έχουν όλο το χρόνο να σκεφτούν ψύχραιμα και να δηλώσουν βάσει και των μορίων που συγκέντρωσαν τις σχολές προτίμησής τους. Εννοείται ότι τα Σχ. Γραφεία Επαγγελ. Προσανατολισμού λειτουργούν και την άνοιξη και τον Ιούλιο, αν χρειαστούν βοήθεια. 4)Εννοείταιακόμα πως ένας ευφυής υποψήφιος θα λάβει υπόψη του τις τυχόν αυξομειώσεις στις βαθμολογίες από την προηγούμενη χρονιά και θα δηλώσει περισσότερες σχολές από τις πρώτης προτίμησης.Εκτός κι αν επιθυμεί ένα μόνο συγκεκριμένο τμήμα, οπότε αν δεν το ''πιάσει'' ,θα ξαναδώσει την επόμενη χρονιά. 5)Κι άφησα τελευταίο το κυριότερο επιχείρημα. Όλοι ξέρουμε ότι η εισαγωγή στα ΑΕΙ ή ΤΕΙ εξαρτάται πρωτίστως από τη βαθμολογία του μαθητή κι ύστερα από τις προτιμήσεις του (πχ για ένα μόριο μπορεί να γίνεις κτηνίατρος αντί φαρμακοποιός και να βρεθείς Θεσσαλονίκη αντί Αθήνα). Οταν λοιπόν το κύριο δεδομένο, δηλ. η βαθμολογία λείπει , ο μαθητής δηλώνει σχολές κυριολεκτικά στα ''τυφλά'' ή με τη σειρά που αναγράφονται από τη ψηλότερη βαθμολογικά σχολή μέχρι την τελευταία! Δεν μπορεί να υπολογίσει τα μόριά του, δεν μπορεί ούτε να διαλέξει τα δύο από τα τρία πεδία (π,χ. το 5ο πεδίο έχει ως βασικό μάθημα 1 τις Αρχές Οικονομίας, το 2ο πεδίο την Βιολογία Κατ. κ.ο.κ.) Άλλωστε το όφελος με την κατάργηση των Δεσμών πριν από χρόνια ήταν ακριβώς η κατάθεση μηχανογραφικών μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών. Υποστηρίζω επομένως ότι τα παραπάνω επιχειρήματα του Υπουργείου είναι ελλιπή, η πρόταση αλλαγής επιπόλαιη κι αυτό καταδεικνύεται και από τις απαντήσεις της πλειοψηφίας των συμμετεχόντων ,οι οποίοι αντιτίθενται σ' αυτή. Παρακαλώ την κ. Υπουργό να την αποσύρει. Εκτός αν ο λόγος είναι η εξοικονόμηση πόρων σε βάρος της ψυχικής υγείας των ήδη ταλαιπωρημένων παιδιών μας!