Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία
Αξιότιμη κ. Υπουργέ και Υφυπουργέ
Η πραγματοποίηση ,με τον νέο νόμο σας, των κατατακτηρίων εξετάσεων για τα παιδιά της Γ΄ Γυμνασίου των Προτύπων και αντίστοιχα κληρώσεων για τα Πειραματικά Σχολεία, αποτελεί πηγή έντονου προβληματισμού. Αναρωτιόμαστε το κατά πόσο εξυπηρετούν τον θεσμό και δεν τον μειώνουν.
Συμφώνα με τον νέο νόμο, ο ΄΄πειραματισμός΄΄ και η ΄΄αριστεία στην ενιαία βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαρκεί τρία έτη !!!
Πιστεύω ότι στα σχολεία αυτά θα συμμετέχουν πλέον μόνο παιδιά που κατοικούν μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά από την έδρα του σχολείου. Δηλαδή υποβαθμίζεται το σχολείο από πρότυπο που στις εξετάσεις της Α΄ Γυμνασίου συμμετέχουν μαθητές από όλο το γεωγραφικό διαμέρισμα του Πειραιά και όχι μόνο, σε τοπικού χαρακτήρα .
Είναι σίγουρο ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς τα παιδιά του γυμνασίου θα ασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά με τη γλώσσα και με τα μαθηματικά των μεν Προτύπων και με την κλήρωση των Πειραματικών.
Η αντιμετώπισή θα θυμίζει κατάσταση μαθητών της Γ΄λυκείου.
Δεν θα παρακολουθούν πια τα άλλα μαθήματα με ενδιαφέρον, ιδιαίτερα μετά το μέσον της σχολικής χρονιάς που θα αρχίζει η μεγάλη πίεση από τα φροντιστήρια. Λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι η χρονιά που προσπαθούν να πάρουν κάποιο δίπλωμα σε μια ή και δύο ξένες γλώσσες, τα παιδιά στην ουσία «έχασαν το σχολείο» τόσο σε μαθησιακό όσο και σε παιδαγωγικό επίπεδο.
Σε παρελθόντα χρόνο που είχε εφαρμοστεί, γνωρίζει σχετικά ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής , το εν λόγω σύστημα ,όταν ρωτήθηκαν οι μαθητές για τους λόγους που δεν αποδίδουν π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας η απάντηση των πιο πολλών ήταν πως θα τους ενδιέφερε, αν είχαν περισσότερο χρόνο, γιατί η σύγχρονη Ιστορία είναι ελκυστική, αλλά συμπλήρωναν ότι η πίεση που υφίστανται λόγω των εξετάσεων είναι μεγάλη.
Ωστόσο, το άγχος μικρότερων αλλά και μεγαλύτερων μαθητών ήταν τεράστιο, γιατί είχαν πλήρη συναίσθηση του σκληρού ανταγωνισμού (1 στους 2, 1 στους 5...τα νούμερα αμείλικτα) και επιπλέον οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου θα αντιμετωπίζουν το φόβο ότι με την αποτυχία τους θα χάσουν τη συνέχεια της σχολικής ζωής με τους συμμαθητές και φίλους τους. Τους έχασαν στην πρώτη Γυμνασίου και θα πρέπει να τους ξαναχάσουν και στην πρώτη Λυκείου. Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει τη διαδικασία των συνεχών εξετάσεων ως μύηση και συγχρόνως πρόβα για τα δυσκολότερα που θα ακολουθήσουν στο Λύκειο. Να σημειωθεί ότι τέτοιες δοκιμασίες κάνουν τα παιδιά ανταγωνιστικούς ενήλικες και τα ωθούν στην επιδίωξη της επιτυχίας. Θα μπορούσε, όμως, να το χαρακτηρίσει όλο αυτό και ως άσκοπο ανθρωποβόρο βασανιστήριο και άκρως αντιεκπαιδευτικό.
Θα πείτε πως κανείς δεν τα υποχρέωσε να μπουν σε αυτή τη διαδικασία... Αυτό όμως είναι το σωστό και εκπαιδευτικό ….
Η αυξημένη ζήτηση των Πρότυπων και Πειραματικών θα πρέπει ,ίσως, να ερμηνευτεί όχι ως επιλογή αλλά ως κίνηση απελπισίας πολλών γονιών που επιζητούν μια νησίδα ασφαλείας για τα παιδιά τους σε ένα δημόσιο σχολείο που μοιραία αποδυναμώνεται, καθώς αντιμετωπίζει εμπόδια ανυπέρβλητα όχι μόνο εξαιτίας της καταδίκης του σε έλλειψη πόρων αλλά και των πολλών «τυφλών», δίχως ποιοτικά κριτήρια, μεταρρυθμίσεων και αδιάφορων εκπαιδευτικών που δυσκολεύουν αφάνταστα το εκπαιδευτικό έργο και τη μαθησιακή διαδικασία.
Επίσης στον νέο νόμο ο εκάστοτε διευθυντής και μόνο αυτός θα αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας!!!!
Είμαστε κάθετοι και απέναντι στις προαγωγικές εξετάσεις από Γ΄ Γυμνασίου σε Α΄ Λυκείου και αντίστοιχα κληρώσεις για Π.Π.Σ.
Οι προθέσεις σας σίγουρα είναι καλές αλλά παρακαλώ να μην επιμείνετε σε αποφάσεις και επιλογές που δεν είναι σωστές . Θα μας βρουν μαχητικά αντίθετους , συνολικά όλους τους γονείς των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.
Θεωρώ απαραίτητο να δημοσιοποιήσω τις πρώτες σκέψεις μου. Ελπίζω έτσι να αρχίσει μια συζήτηση για ένα γόνιμο αποτέλεσμα που να αφορά το θεσμό των εξετάσεων-κληρώσεων στα Π.Π σχολεία, την έκδοση των αποτελεμάτων αλλά και τη γενικότερη στόχευση και φιλοσοφία τους.
Με εκτίμηση
Γρηγόριοςς Τζιβελέκας (Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά)
Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία Αξιότιμη κ. Υπουργέ και Υφυπουργέ Η πραγματοποίηση ,με τον νέο νόμο σας, των κατατακτηρίων εξετάσεων για τα παιδιά της Γ΄ Γυμνασίου των Προτύπων και αντίστοιχα κληρώσεων για τα Πειραματικά Σχολεία, αποτελεί πηγή έντονου προβληματισμού. Αναρωτιόμαστε το κατά πόσο εξυπηρετούν τον θεσμό και δεν τον μειώνουν. Συμφώνα με τον νέο νόμο, ο ΄΄πειραματισμός΄΄ και η ΄΄αριστεία στην ενιαία βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαρκεί τρία έτη !!! Πιστεύω ότι στα σχολεία αυτά θα συμμετέχουν πλέον μόνο παιδιά που κατοικούν μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά από την έδρα του σχολείου. Δηλαδή υποβαθμίζεται το σχολείο από πρότυπο που στις εξετάσεις της Α΄ Γυμνασίου συμμετέχουν μαθητές από όλο το γεωγραφικό διαμέρισμα του Πειραιά και όχι μόνο, σε τοπικού χαρακτήρα . Είναι σίγουρο ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς τα παιδιά του γυμνασίου θα ασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά με τη γλώσσα και με τα μαθηματικά των μεν Προτύπων και με την κλήρωση των Πειραματικών. Η αντιμετώπισή θα θυμίζει κατάσταση μαθητών της Γ΄λυκείου. Δεν θα παρακολουθούν πια τα άλλα μαθήματα με ενδιαφέρον, ιδιαίτερα μετά το μέσον της σχολικής χρονιάς που θα αρχίζει η μεγάλη πίεση από τα φροντιστήρια. Λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι η χρονιά που προσπαθούν να πάρουν κάποιο δίπλωμα σε μια ή και δύο ξένες γλώσσες, τα παιδιά στην ουσία «έχασαν το σχολείο» τόσο σε μαθησιακό όσο και σε παιδαγωγικό επίπεδο. Σε παρελθόντα χρόνο που είχε εφαρμοστεί, γνωρίζει σχετικά ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής , το εν λόγω σύστημα ,όταν ρωτήθηκαν οι μαθητές για τους λόγους που δεν αποδίδουν π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας η απάντηση των πιο πολλών ήταν πως θα τους ενδιέφερε, αν είχαν περισσότερο χρόνο, γιατί η σύγχρονη Ιστορία είναι ελκυστική, αλλά συμπλήρωναν ότι η πίεση που υφίστανται λόγω των εξετάσεων είναι μεγάλη. Ωστόσο, το άγχος μικρότερων αλλά και μεγαλύτερων μαθητών ήταν τεράστιο, γιατί είχαν πλήρη συναίσθηση του σκληρού ανταγωνισμού (1 στους 2, 1 στους 5...τα νούμερα αμείλικτα) και επιπλέον οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου θα αντιμετωπίζουν το φόβο ότι με την αποτυχία τους θα χάσουν τη συνέχεια της σχολικής ζωής με τους συμμαθητές και φίλους τους. Τους έχασαν στην πρώτη Γυμνασίου και θα πρέπει να τους ξαναχάσουν και στην πρώτη Λυκείου. Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει τη διαδικασία των συνεχών εξετάσεων ως μύηση και συγχρόνως πρόβα για τα δυσκολότερα που θα ακολουθήσουν στο Λύκειο. Να σημειωθεί ότι τέτοιες δοκιμασίες κάνουν τα παιδιά ανταγωνιστικούς ενήλικες και τα ωθούν στην επιδίωξη της επιτυχίας. Θα μπορούσε, όμως, να το χαρακτηρίσει όλο αυτό και ως άσκοπο ανθρωποβόρο βασανιστήριο και άκρως αντιεκπαιδευτικό. Θα πείτε πως κανείς δεν τα υποχρέωσε να μπουν σε αυτή τη διαδικασία... Αυτό όμως είναι το σωστό και εκπαιδευτικό …. Η αυξημένη ζήτηση των Πρότυπων και Πειραματικών θα πρέπει ,ίσως, να ερμηνευτεί όχι ως επιλογή αλλά ως κίνηση απελπισίας πολλών γονιών που επιζητούν μια νησίδα ασφαλείας για τα παιδιά τους σε ένα δημόσιο σχολείο που μοιραία αποδυναμώνεται, καθώς αντιμετωπίζει εμπόδια ανυπέρβλητα όχι μόνο εξαιτίας της καταδίκης του σε έλλειψη πόρων αλλά και των πολλών «τυφλών», δίχως ποιοτικά κριτήρια, μεταρρυθμίσεων και αδιάφορων εκπαιδευτικών που δυσκολεύουν αφάνταστα το εκπαιδευτικό έργο και τη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης στον νέο νόμο ο εκάστοτε διευθυντής και μόνο αυτός θα αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας!!!! Είμαστε κάθετοι και απέναντι στις προαγωγικές εξετάσεις από Γ΄ Γυμνασίου σε Α΄ Λυκείου και αντίστοιχα κληρώσεις για Π.Π.Σ. Οι προθέσεις σας σίγουρα είναι καλές αλλά παρακαλώ να μην επιμείνετε σε αποφάσεις και επιλογές που δεν είναι σωστές . Θα μας βρουν μαχητικά αντίθετους , συνολικά όλους τους γονείς των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Θεωρώ απαραίτητο να δημοσιοποιήσω τις πρώτες σκέψεις μου. Ελπίζω έτσι να αρχίσει μια συζήτηση για ένα γόνιμο αποτέλεσμα που να αφορά το θεσμό των εξετάσεων-κληρώσεων στα Π.Π σχολεία, την έκδοση των αποτελεμάτων αλλά και τη γενικότερη στόχευση και φιλοσοφία τους. Με εκτίμηση Γρηγόριοςς Τζιβελέκας (Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά)