Στο νομοσχέδιο τα Πρότυπα από τα Πειραματικά διαφοροποιούνται μόνο από την εισαγωγή των μαθητών τους. Όμως για να συμβάλουν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να έχουν διαφορετική στόχευση. Τι νόημα έχει να δοκιμάζονται τα ίδια σε επιλεγμένο μαθητικό δυναμικό και σε τυχαίο δείγμα; Το ΠΡΟΤΥΠΑ θα μπορούσαν να είναι, όπως ήταν αρχικά, σχολεία ΟΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ, ΝΕΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ κτλ., ενώ τα ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ας είναι αυτό που ήταν αρχικά, ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΝΕΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.
Στο νομοσχέδιο τα Πρότυπα από τα Πειραματικά διαφοροποιούνται μόνο από την εισαγωγή των μαθητών τους. Όμως για να συμβάλουν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να έχουν διαφορετική στόχευση. Τι νόημα έχει να δοκιμάζονται τα ίδια σε επιλεγμένο μαθητικό δυναμικό και σε τυχαίο δείγμα; Το ΠΡΟΤΥΠΑ θα μπορούσαν να είναι, όπως ήταν αρχικά, σχολεία ΟΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ, ΝΕΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ κτλ., ενώ τα ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ας είναι αυτό που ήταν αρχικά, ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΝΕΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.