Συγχαρητήρια για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες σας!
Αξιότιμη κα. Υπουργέ Παιδείας
Προχωρήστε καθώς έχετε πάρει την ΕΝΤΟΛΗ τον ελληνικό λαό να κάνετε τις μεγάλες αλλαγές και τομές που θα ανατρέψουν παγιωμένες νοοτροπίες και αντιλήψεις στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Δυστυχώς, διαπιστώνω με λύπη τις τελευταίες μέρες ότι έχουμε γεμίσει από "ειδικούς" συνδικαλιστές στην Εκπαίδευση που υποστηρίζουν ότι γνωρίζουν τα πάντα. Κύριοι συνδικαλιστές μπορείτε να θέσετε υποψηφιότητα στις επόμενες εκλογές για να σας κρίνει ο ελληνικός λαός αν θέλετε να νομοθετήσετε. Τα προηγούμενα χρόνια θεωρώ ότι το κάνατε με έμμεσο τρόπο. Τα αποτελέσματα των διαχρονικά μεγάλων αντιστάσεών σας είναι γνωστά. Όσοι είμαστε στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης γνωρίζουμε ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα υποφέρει. Η πατρίδα μας μπορεί να τα πάει πολύ καλύτερα ΚΑΙ στο χώρο της Παιδείας. Ας αφήσουμε λοιπόν τους ειδικούς και όσους κυβερνούν με ΕΝΤΟΛΗ από τον ελληνικό λαό επιτέλους να αποφασίσουν.
Έρχομαι στην ουσία του Άρθρου. Ορισμένοι συνδικαλιστές υποστηρίζουν ότι οι αλλαγές δεν στηρίζονται σε επιστημονικά δεδομένα. Ως εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας και με σχετικές μεταπτυχιακές σπουδές γνωρίζω ότι τα οφέλη της πρώιμης έκθεσης των μαθητών στο φωνολογικό σύστημα μιας δεύτερης γλώσσας είναι σημαντικά. Οι μαθητές αυτοί μπορούν μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες να κατακτήσουν πολύ πιο αποτελεσματικά τους ήχους και τα φωνήματα της ξένης γλώσσας. Στα υπόλοιπα υποσυστήματα της γλώσσας ενδεχομένως να μην είναι τόσο σημαντικά τα οφέλη (όχι μηδαμινά).
Επιπλέον, στις σχολικές αίθουσες της δημόσιας εκπαίδευσης συχνά παρατηρείται ότι η ιδιωτική εκπαίδευση καλύπτει την αδυναμία του σχολείου να απαντήσει στις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας για μια αποτελεσματική γλωσσική διδασκαλία της Αγγλικής. Ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις του δημοτικού η μονόωρη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας φαίνεται ότι δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες για αποτελεσματική και ποιοτική γλωσσική διδασκαλία. Το αποτέλεσμα είναι να καταφεύγουν οι οικογένειες πρώιμα στην ιδιωτική (φροντιστηριακή) εκπαίδευση και να μεγεθύνεται το χάσμα στην Γ' Δημοτικού μεταξύ των μαθητών. Των μαθητών που ξεκίνησαν νωρίς και των υπολοίπων. Σαν αποτέλεσμα η ανομοιογένεια στις EFL μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού είναι χαοτική με ανάλογες συνέπειες στην διδασκαλία.
Επιπλέον, όλοι γνωρίζουμε ότι η ιδιωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση παρέχει το προνόμιο στα παιδιά των μεσαίων και ανώτερων στρωμάτων να έχουν πρώιμη έκθεση και το πλεονέκτημα στην ουσιαστική κατάκτηση του φωνολογικού συστήματος της γλώσσας. Στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς και στα νηπιαγωγεία η διδασκαλία της Αγγλικής είναι δεδομένη. Επομένως υφίσταται τόσο το ζήτημα της ανάγκης (από την ελληνική κοινωνία) της γλωσσικής διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας για πρώιμη έκθεση των μαθητών, όσο και της ίδιας της πραγματικότητας αφού παρατηρείται πρώιμη έκθεση στην Αγγλική γλώσσα από μια μερίδα των μαθητών με αποτέλεσμα να υπάρχει συχνά χαοτική ανομοιογένεια στις επόμενες τάξεις του σχολείου.
Από τα παραπάνω μπορεί να γίνει κατανοητό ότι είναι επιβεβλημένη η ενίσχυση της διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Βέβαια, αυτό πρέπει να συνοδευτεί και από ριζικές αλλαγές στα βιβλία (ακόμα και του εμπορίου θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια λύση), από την ενίσχυση της αυτονομίας των εκπαιδευτικών να προσαρμοστούν στις ανάγκες των τάξεών τους, αλλά και από την απόκτηση αντίστοιχων πτυχίων γλωσσομάθειας μέσα από την δημόσια εκπαίδευση, έτσι ώστε να γίνει κατανοητό ότι η δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση μπορεί να απαντήσει ουσιαστικά στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να αναβαθμιστεί και το «κύρος»/ σπουδαιότητα του μαθήματος που είναι σήμερα υποβαθμισμένη στη δημόσια εκπαίδευση.
Τέλος, θα ήθελα να παρακαλέσω τους συναδέλφους που το βλέπουν συντεχνιακά να σκεφτούν ότι ο σκοπός μας είναι η αναβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και όχι οι κόντρες και ο διχασμός. Προφανώς, η συνολικότερη αναβάθμιση της εκπαίδευσης που θα ακολουθεί τα διεθνή πρότυπα αποτελεσματικότητας θα ευνοήσει όλες και όλους μας (είτε ως γονείς είτε ως εκπαιδευτικούς). Ας ξεκινήσουμε από μια βασική παραδοχή. Η ποιότητα της εκπαίδευσής μας πάσχει σε όλους τους τομείς. Η εύκολη απάντηση των συναδέλφων είναι ότι μόνο με χρήματα μπορούν να γίνουν όλα τα παραπάνω. Δυστυχώς, απαιτείται και πολίτική βούληση που διαχρονικά οι πολιτικές ηγεσίες απέδειξαν ότι δεν την έχουν. Ελπίζω να μη συνεχιστεί αυτό.
Ευχαριστώ,
Συγχαρητήρια για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες σας! Αξιότιμη κα. Υπουργέ Παιδείας Προχωρήστε καθώς έχετε πάρει την ΕΝΤΟΛΗ τον ελληνικό λαό να κάνετε τις μεγάλες αλλαγές και τομές που θα ανατρέψουν παγιωμένες νοοτροπίες και αντιλήψεις στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Δυστυχώς, διαπιστώνω με λύπη τις τελευταίες μέρες ότι έχουμε γεμίσει από "ειδικούς" συνδικαλιστές στην Εκπαίδευση που υποστηρίζουν ότι γνωρίζουν τα πάντα. Κύριοι συνδικαλιστές μπορείτε να θέσετε υποψηφιότητα στις επόμενες εκλογές για να σας κρίνει ο ελληνικός λαός αν θέλετε να νομοθετήσετε. Τα προηγούμενα χρόνια θεωρώ ότι το κάνατε με έμμεσο τρόπο. Τα αποτελέσματα των διαχρονικά μεγάλων αντιστάσεών σας είναι γνωστά. Όσοι είμαστε στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης γνωρίζουμε ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα υποφέρει. Η πατρίδα μας μπορεί να τα πάει πολύ καλύτερα ΚΑΙ στο χώρο της Παιδείας. Ας αφήσουμε λοιπόν τους ειδικούς και όσους κυβερνούν με ΕΝΤΟΛΗ από τον ελληνικό λαό επιτέλους να αποφασίσουν. Έρχομαι στην ουσία του Άρθρου. Ορισμένοι συνδικαλιστές υποστηρίζουν ότι οι αλλαγές δεν στηρίζονται σε επιστημονικά δεδομένα. Ως εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας και με σχετικές μεταπτυχιακές σπουδές γνωρίζω ότι τα οφέλη της πρώιμης έκθεσης των μαθητών στο φωνολογικό σύστημα μιας δεύτερης γλώσσας είναι σημαντικά. Οι μαθητές αυτοί μπορούν μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες να κατακτήσουν πολύ πιο αποτελεσματικά τους ήχους και τα φωνήματα της ξένης γλώσσας. Στα υπόλοιπα υποσυστήματα της γλώσσας ενδεχομένως να μην είναι τόσο σημαντικά τα οφέλη (όχι μηδαμινά). Επιπλέον, στις σχολικές αίθουσες της δημόσιας εκπαίδευσης συχνά παρατηρείται ότι η ιδιωτική εκπαίδευση καλύπτει την αδυναμία του σχολείου να απαντήσει στις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας για μια αποτελεσματική γλωσσική διδασκαλία της Αγγλικής. Ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις του δημοτικού η μονόωρη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας φαίνεται ότι δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες για αποτελεσματική και ποιοτική γλωσσική διδασκαλία. Το αποτέλεσμα είναι να καταφεύγουν οι οικογένειες πρώιμα στην ιδιωτική (φροντιστηριακή) εκπαίδευση και να μεγεθύνεται το χάσμα στην Γ' Δημοτικού μεταξύ των μαθητών. Των μαθητών που ξεκίνησαν νωρίς και των υπολοίπων. Σαν αποτέλεσμα η ανομοιογένεια στις EFL μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού είναι χαοτική με ανάλογες συνέπειες στην διδασκαλία. Επιπλέον, όλοι γνωρίζουμε ότι η ιδιωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση παρέχει το προνόμιο στα παιδιά των μεσαίων και ανώτερων στρωμάτων να έχουν πρώιμη έκθεση και το πλεονέκτημα στην ουσιαστική κατάκτηση του φωνολογικού συστήματος της γλώσσας. Στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς και στα νηπιαγωγεία η διδασκαλία της Αγγλικής είναι δεδομένη. Επομένως υφίσταται τόσο το ζήτημα της ανάγκης (από την ελληνική κοινωνία) της γλωσσικής διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας για πρώιμη έκθεση των μαθητών, όσο και της ίδιας της πραγματικότητας αφού παρατηρείται πρώιμη έκθεση στην Αγγλική γλώσσα από μια μερίδα των μαθητών με αποτέλεσμα να υπάρχει συχνά χαοτική ανομοιογένεια στις επόμενες τάξεις του σχολείου. Από τα παραπάνω μπορεί να γίνει κατανοητό ότι είναι επιβεβλημένη η ενίσχυση της διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Βέβαια, αυτό πρέπει να συνοδευτεί και από ριζικές αλλαγές στα βιβλία (ακόμα και του εμπορίου θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια λύση), από την ενίσχυση της αυτονομίας των εκπαιδευτικών να προσαρμοστούν στις ανάγκες των τάξεών τους, αλλά και από την απόκτηση αντίστοιχων πτυχίων γλωσσομάθειας μέσα από την δημόσια εκπαίδευση, έτσι ώστε να γίνει κατανοητό ότι η δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση μπορεί να απαντήσει ουσιαστικά στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να αναβαθμιστεί και το «κύρος»/ σπουδαιότητα του μαθήματος που είναι σήμερα υποβαθμισμένη στη δημόσια εκπαίδευση. Τέλος, θα ήθελα να παρακαλέσω τους συναδέλφους που το βλέπουν συντεχνιακά να σκεφτούν ότι ο σκοπός μας είναι η αναβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και όχι οι κόντρες και ο διχασμός. Προφανώς, η συνολικότερη αναβάθμιση της εκπαίδευσης που θα ακολουθεί τα διεθνή πρότυπα αποτελεσματικότητας θα ευνοήσει όλες και όλους μας (είτε ως γονείς είτε ως εκπαιδευτικούς). Ας ξεκινήσουμε από μια βασική παραδοχή. Η ποιότητα της εκπαίδευσής μας πάσχει σε όλους τους τομείς. Η εύκολη απάντηση των συναδέλφων είναι ότι μόνο με χρήματα μπορούν να γίνουν όλα τα παραπάνω. Δυστυχώς, απαιτείται και πολίτική βούληση που διαχρονικά οι πολιτικές ηγεσίες απέδειξαν ότι δεν την έχουν. Ελπίζω να μη συνεχιστεί αυτό. Ευχαριστώ,