Να επεκταθεί η μεταβατική διάταξη ώστε να εξαιρεθούν από τις εξετάσεις εισαγωγής στο Πρότυπο Λύκειο οι μαθητές που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Οι μαθητές που φοιτούν τώρα στην Α’ & Β’ τάξη Προτύπου Γυμνασίου πέτυχαν με αδιάβλητες και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές εισαγωγικές εξετάσεις, με νομικό καθεστώς που εξασφάλιζε την συνέχεια της φοίτησης τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο. Η αμφισβήτηση της αριστείας και η αιφνιδιαστική πιθανότητα απομάκρυνσης από το οικείο περιβάλλον του σχολείου και τους συμμαθητές είναι άδικη και αντιπαιδαγωγική καθώς απειλεί την ψυχική και συναισθηματική υγεία των εφήβων. Η δημιουργούμενη αβεβαιότητα θα επηρεάσει αρνητικά την σχολική απόδοση και συμπεριφορά των μαθητών καθώς και τον προγραμματισμό της κάθε οικογένειας. Στην ιστορία των Προτύπων Σχολείων, είναι πρωτοφανής η θεσμοθέτηση επιπλέον εισαγωγικών εξετάσεων για μετάβαση στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο. Στα Πειραματικά Σχολεία έχει προβλεφθεί να μην γίνεται νέα κλήρωση για την μετάβαση των μαθητών στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα συνδεδεμένου σχολείου. Γιατί άραγε μόνο στα Πρότυπα Λύκεια χρειάζεται να ανανεωθεί ο μαθητικός πληθυσμός (ώστε να δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους) και όχι στα Πειραματικά; Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι η αριστεία των ήδη φοιτούντων στα Πρότυπα Γυμνάσια φθίνει στην τριετία; Γιατί ακυρώνετε την κρίση και επάρκεια των καθηγητών που κρίνουν καθημερινά την απόδοση των μαθητών των Προτύπων; Εξάλλου οι άριστοι μαθητές που δεν φοιτούν ήδη στα υπάρχοντα Πρότυπα Γυμνάσια θα έχουν την ευκαιρία τους να εισαχθούν στα Νέα Πρότυπα Λύκεια που ορθά δημιουργείτε. Ευχαριστώ.
Να επεκταθεί η μεταβατική διάταξη ώστε να εξαιρεθούν από τις εξετάσεις εισαγωγής στο Πρότυπο Λύκειο οι μαθητές που φοιτούν ήδη σε Πρότυπο Γυμνάσιο. Οι μαθητές που φοιτούν τώρα στην Α’ & Β’ τάξη Προτύπου Γυμνασίου πέτυχαν με αδιάβλητες και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές εισαγωγικές εξετάσεις, με νομικό καθεστώς που εξασφάλιζε την συνέχεια της φοίτησης τους στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο. Η αμφισβήτηση της αριστείας και η αιφνιδιαστική πιθανότητα απομάκρυνσης από το οικείο περιβάλλον του σχολείου και τους συμμαθητές είναι άδικη και αντιπαιδαγωγική καθώς απειλεί την ψυχική και συναισθηματική υγεία των εφήβων. Η δημιουργούμενη αβεβαιότητα θα επηρεάσει αρνητικά την σχολική απόδοση και συμπεριφορά των μαθητών καθώς και τον προγραμματισμό της κάθε οικογένειας. Στην ιστορία των Προτύπων Σχολείων, είναι πρωτοφανής η θεσμοθέτηση επιπλέον εισαγωγικών εξετάσεων για μετάβαση στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο. Στα Πειραματικά Σχολεία έχει προβλεφθεί να μην γίνεται νέα κλήρωση για την μετάβαση των μαθητών στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα συνδεδεμένου σχολείου. Γιατί άραγε μόνο στα Πρότυπα Λύκεια χρειάζεται να ανανεωθεί ο μαθητικός πληθυσμός (ώστε να δίνεται έτσι η ευκαιρία σε μεγαλύτερο αριθμό μαθητών να διεκδικούν την εισαγωγή τους) και όχι στα Πειραματικά; Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι η αριστεία των ήδη φοιτούντων στα Πρότυπα Γυμνάσια φθίνει στην τριετία; Γιατί ακυρώνετε την κρίση και επάρκεια των καθηγητών που κρίνουν καθημερινά την απόδοση των μαθητών των Προτύπων; Εξάλλου οι άριστοι μαθητές που δεν φοιτούν ήδη στα υπάρχοντα Πρότυπα Γυμνάσια θα έχουν την ευκαιρία τους να εισαχθούν στα Νέα Πρότυπα Λύκεια που ορθά δημιουργείτε. Ευχαριστώ.