• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Σ.' | 24 Απριλίου 2020, 20:43

    Αποφάσισα να τοποθετηθώ για το Νομοσχέδιο ως εκπαιδευτικός ΠΕ78, ως μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας και ως γονέας μαθητή που θα φοιτήσει τον Σεπτέμβριο στη Γ΄ Λυκείου (θετική κατεύθυνση). Η Κοινωνιολογία είναι επιστήμη στοιχειοθετημένη, εμπεριστατωμένη, στηριγμένη σε στατιστικά δεδομένα και έρευνες. Διδάσκεται στη μέση εκπαίδευση πολλά χρόνια προσπαθώντας να βρει τα "πατήματά" της. Είναι αλήθεια ότι η προηγούμενη κυβέρνηση την έκανε πανελλαδικά εξεταζόμενη λίγο "άκομψα". Αλλά παρέμεινε και η κ. υπουργός δήλωσε σε ερώτηση δημοσιογράφου πέρσι το καλοκαίρι ότι της αρέσει ως μάθημα και δεν σκέφτεται να κάνει αντικατάστασή της με άλλο μάθημα. ΄Εχουμε όμως νέα δεδομένα και θα προβώ στις ακόλουθες προτάσεις-παρατηρήσεις: Δεν είναι παιδαγωγικό ορθό να γίνονται συνεχώς αλλαγές στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα γιατί αναστατώνονται εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς.Επίσης,δεν είναι σωστό να ταλαιπωρείται συνεχώς ένας ολόκληρος κλάδος (ΠΕ78).Η Κοινωνιολογία να παραμείνει πανελλαδικά εξεταζόμενη. Το λεγόμενο "κόντρα" μάθημα στη Γ΄ Λυκείου θα μπορούσε να γίνει "παρεμφερές" μάθημα για κάθε κατεύθυνση. Στη θεωρητική κατεύθυνση να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενη η Κοινωνιολογία και "πέμπτο" μάθημα τα Λατινικά. Στη θετική να έχουν ένα μάθημα με πειράματα-εφαρμογές ή την Πληροφορική. Στα οικονομικά να έχουν Πολιτική Οικονομία ή Παιδεία (υπάρχει το βιβλίο Πολιτικής Παιδείας Β΄ Λυκείου με αντίστοιχο υλικό). Ο έφηβος-υποψήφιος πρέπει να ασχολείται με μαθήματα που τον ενδιαφέρουν και όχι με "κόντρα" μαθήματα. Είναι και περισσότερο παιδαγωγικό. Η τράπεζα θεμάτων θα πρέπει να λειτουργήσει με θέματα που θα απευθύνονται στο μέσο μαθητή και τις δυνατότητές του. Τα σχολεία πρέπει να εφοδιαστούν με τεχνικά και τεχνολογικά μέσα καθώς και με αναλώσιμα υλικά για να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της τράπεζας θεμάτων. Επίσης, θα ήθελα να γίνουν διευκρινήσεις για τον καθορισμό των βάσεων. ΄Οσον αφορά την αξιολόγηση δεν τη φοβάμαι καθώς αξιολογούμαι συνεχώς από τους μαθητές, τους γονείς τους και τους συναδέλφους μου. Τέλος, η επαναφορά της διαγωγής και η αύξηση των ποινών δεν θεωρώ ότι μπορεί να συνετίσουν τους "άτακτους" μαθητές. Προτείνω την τοποθέτηση ψυχολόγων στα σχολεία και την εφαρμογή του θεσμού της "διαμεσολάβησης" (γίνεται στο πλαίσιο των εξωδιδακτικών Προγραμμάτων). Μπορεί να γίνει θεσμός του σχολείου. Σας ευχαριστώ για τη συμμετοχή.