• Σχόλιο του χρήστη 'Ευαγγελία Κ.' | 24 Απριλίου 2020, 21:18

    Η αύξηση τόσο του ελάχιστου όσο και του μέγιστου αριθμού των παιδιών στα νηπιαγωγεία συνιστά σημαντική τροχοπέδη στην εύρυθμη λειτουργία τους. Η μεν πρώτη θα εξαναγκάσει πολλές οικογένειες να διανύουν σημαντικά μεγάλες αποστάσεις, καθώς θα πρέπει να μεταβαίνουν μακριά από την κατοικία τους. Από την άλλη, η αύξηση του αριθμού μαθητών δυσχεραίνει εξαιρετικά το εκπαιδευτικό έργο των νηπιαγωγών που ήδη καταβάλουν συχνά υπεράνθρωπες προσπάθειες να ανταποκριθούν στις υφιστάμενες συνθήκες. Με σημαντικές ελλείψεις και προβλήματα σε κτιριακές υποδομές και εξοπλισμό, χωρίς βοηθητικό προσωπικό, χωρίς καν προσωπικό καθαριότητας κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι νηπιαγωγοί καλούνται να επιτελέσουν εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο υψηλής ποιότητας με 24-26 παιδιά, τα μισά περίπου εκ των οποίων, δεν έχουν συμπληρώσει καν τα 4 έτη το Σεπτέμβριο. Αν αναλογιστεί κανείς ότι σε όλα τα σχολεία πλέον φοιτούν πολλά παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - ενίοτε εξαιρετικά δύσκολα στη διαχείριση και ένταξη τους στη γενική τάξη, χωρίς την απαραίτητη στήριξη - η, δε, πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι είτε μεσήλικες ή έχουν μπει ήδη στην τρίτη ηλικία, το εγχείρημα καθίσταται εκτός από εκπαιδευτικά δυσχερές και επικίνδυνο. Ως εκ τούτου, στην πιο ακραία, αλλά διόλου ασυνήθιστη εφαρμογή του, το μέτρο συνεπάγεται ότι στα μονοθέσια νηπιαγωγεία ή στα ολοήμερα τμήματα μια μεσήλικη ή υπερήλικη νηπιαγωγός συνυπάρχουν σε μια τάξη με 26 παιδιά, 3.5 - 6,5 ετών (αυτή είναι η ηλικία σε περίπτωση επαναφοίτησης), όλα σίγουρα με ξεχωριστές, κάποια εξ΄αυτών με ειδικές ανάγκες. Στη συνθήκη αυτή, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διασφαλίσουν όχι φυσικά μόνο την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών τους αλλά και την απρόσκοπτη πρόσβασή τους στη εκπαιδευτική διαδικασία, υιοθετώντας σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και εισάγοντας καινοτόμες ιδέες, δίνοντας χώρο και χρόνο σε όλους να εξελιχθούν... Πραγματικά δεν μπορώ να φανταστώ πώς αυτό μπορεί να είναι δόκιμο επιστημονικά, πρακτικά παιδαγωγικό ή λογικά ευσταθές.