• Σχόλιο του χρήστη 'Ελ. Τσακανικα' | 24 Απριλίου 2020, 23:07

    Σε αντίθεση με τα Λατινικά, η Κοινωνιολογία είναι ένα αντικειμενο που διδασκεται σε πολλές πανεπιστημιακες σχολές. Ακόμη και στη νομική οι κοινωνικές επιστήμες είναι πολυ πιο χρήσιμες από τα Λατινικά. Το ρωμαϊκό δίκαιο άλλωστε διδάσκεται από μετάφραση, με την ίδια λογική που το μάθημα «οσμανικη πραγματικότητα» οι κοινωνιολόγοι δεν το διδασκονται στα τουρκικά. Είναι αστείο να επιχειρηματολογούμε υπέρ του αυτονόητου: οποιος επιθυμεί να σπουδάσει κοινωνικές επιστήμες πρέπει να εξετάζεται στην κοινωνιολογία. Αν κρίνετε ότι το βιβλίο είναι ακατάλληλο, αυτό οφείλεται στη γενικότερη πρόχειρη και απαξιωτική αντιμετώπιση των κοινωνικων επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σε κάθε περίπτωση, δεν καταργούμε ένα μάθημα επειδή δεν μας αρέσει το εγχειρίδιο.Υπάρχει μια διεθνής βιβλιογραφία που μπορεί να αξιοποιηθει άμεσα και διεθνώς καθιερωμένες πρακτικές, που οι ιθύνοντες επιλέγουν να αγνοήσουν. Λες και η διδασκαλία και εξέταση της κοινωνιολογίας αποτελούσε κάποια ελληνική πρωτοτυπία και το υπουργείο βάλθηκε χωρίς καμία αιτιολόγηση να διορθώσει την παραφωνία. Και αν (για λογους παραδοσης αλλά και ικανοποιησης του αιτηματος της πολυπληθους συντεχνιας των φιλολόγων) τα Λατινικά πρέπει να αποτελούν προαπαιτούμενο για την εισαγωγή σε συγκεκριμένα τμήματα ανθρωπιστικών σπουδών, γιατί να μην είναι η κοινωνιολογία προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στα πολυάριθμα τμήματα πολιτικών και κοινωνικών επιστημών; Ακατανόητη απόφαση. Αντιεπιστημονική, ανορθολογική και οπισθοδρομική. Το πιο επικίνδυνο ομως είναι ότι μοιάζει να συντασσεται με κάποιες εμπαθείς φωνές που, ακόμη και σε αυτή τη διαβούλευση, υποστηριζουν σοβαρά ότι το ελληνικό κρατος πρέπει να κηρυξει τον πόλεμο στις κοινωνικές επιστήμες επειδή αυτες προάγουν την αριστερή σκέψη!