• Σχόλιο του χρήστη 'Ελπίδα' | 24 Απριλίου 2020, 23:40

    Από που εξάγεται το συμπέρασμα πως οι ενήλικοι μαθητές είναι πρωταγωνιστές στα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού απέναντι στους ανήλικους μαθητές; Από που προκύπτει πως μέσω της σταδιακής αποσυμφόρησης, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού πάντα, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. φυσικά, θα βελτιωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία; Ιδιαίτερα με λιγότερους μαθητές στο σχολείο και περισσότερους καθηγητές άνεργους; Οι ενήλικοι μαθητές στα ΕΠΑ.Λ. επιλέγουν συνειδητά τη μέθοδο εκπαίδευσής τους. Αυτοί είναι συνήθως μαθητές οι οποίοι δεν κατάφεραν να εισέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κάποιοι από αυτούς μπορεί να έχουν ολοκληρώσει την τάξη μαθητείας και να έχουν συνειδητοποιήσει ότι χρειάζονται μία επιπλέον ειδικότητα από τον τομέα τους ως εφόδιο για την αγορά εργασίας. Επίσης, μπορεί να είναι γονείς που βρίσκουν ευκαιρία για μάθηση, κάνοντας το όνειρό τους πραγματικότητα την ώρα που τα παιδιά τους είναι στο σχολείο. Για ποιο λόγο να απαγορευτούν όλες αυτές οι ευκαιρίες; Για ποιο λόγο να τιμωρηθούν, επειδή άργησαν να κάνουν τη σωστή επιλογή; Σχετικά με τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού, από την εμπειρία μου έχω εντοπίσει ότι οι ενήλικοι εκπαιδευόμενοι αντιμετωπίζονται με σεβασμό από τους υπόλοιπους μαθητές. Μάλιστα αποτελούν παράδειγμα για την επιλογή τους να σπουδάσουν σε μεγαλύτερη ηλικία. Επιπλέον λειτουργούν κατευναστικά στην ενδοσχολική βία. Οι μαθητές που τελειώνουν το Γενικό λύκειο και θέλουν να αποκτήσουν πτυχίο ΕΠΑ.Λ. δε θα μπορούν πλέον να φοιτήσουν σε αυτό λόγω ηλικιακών κριτηρίων. Οι ενήλικοι μαθητές του Γενικού λυκείου μπορούν να το επιλέγουν όποτε το επιθυμούν ενώ οι υποψήφιοι μαθητές του Επαγγελμα-τικού λυκείου όχι. Έτσι οι ενήλικοι απόφοιτοι Γενικού λυκείου πρέπει να ακολουθήσουν υποχρεωτικά τη φοίτηση στα εσπερινά ΕΠΑ.Λ., κάτι το οποίο δεν είναι εφικτό πάντα αφού δεν υπάρχουν σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, στα δημόσια ή ιδιωτικά ΙΕΚ και στις σχολές του ΟΑΕΔ. Αυτός είναι ο τελικός σκοπός δηλαδή; Να ενισχυθούν μόνο αυτές οι δομές; Τελικά, συλλογιζόμενη όλα τα παραπάνω, είναι απορίας άξιο εάν μέσα από την εισαγωγή των άρθρων 51 και 52 του νέου νομοσχεδίου τίθενται οι βάσεις για ένα καλύτερο σχολείο ή δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για ανισότητα, αδικία, εργασιακό αποκλεισμό και τελικά κοινωνική απομόνωση.