"Αν ελλείπει γνωμοδότηση από Κ.Ε.Σ.Υ. της ημεδαπής και δεν υπάρχουν αντίστοιχοι θεσμοί στις χώρες υποδοχής, επιτρέπεται η προσκόμιση βεβαιώσεων από δημόσια νοσοκομεία και φορείς της αλλοδαπής για την πιστοποίηση μαθησιακών και κοινωνικών-παιδαγωγικών ζητημάτων, καθώς και ζητημάτων υγείας".
Προς τη θετική κατεύθυνση αυτό επειδή οι μαθητές από το εξωτερικό δεν μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση στα ΚΕΣΥ στην Ελλάδα. Όμως η διάγνωση όπως και η αποκατάσταση δεν μπορεί να έχει αποτέλεσμα όταν αυτό δεν γίνεται ή παρέχεται στη μητρική γλώσσα των μαθητών. Το σωστό θα ήταν να οργανώνονται και να στέλνονται κινητές μονάδες αξιολόγησης των ΚΕΣΥ που θα επισκέπτονται τα σχολεία του εξωτερικού σε προκαθορισμένες ημερομηνίες και σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε σχολικής χρονιάς.
"Αν ελλείπει γνωμοδότηση από Κ.Ε.Σ.Υ. της ημεδαπής και δεν υπάρχουν αντίστοιχοι θεσμοί στις χώρες υποδοχής, επιτρέπεται η προσκόμιση βεβαιώσεων από δημόσια νοσοκομεία και φορείς της αλλοδαπής για την πιστοποίηση μαθησιακών και κοινωνικών-παιδαγωγικών ζητημάτων, καθώς και ζητημάτων υγείας". Προς τη θετική κατεύθυνση αυτό επειδή οι μαθητές από το εξωτερικό δεν μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση στα ΚΕΣΥ στην Ελλάδα. Όμως η διάγνωση όπως και η αποκατάσταση δεν μπορεί να έχει αποτέλεσμα όταν αυτό δεν γίνεται ή παρέχεται στη μητρική γλώσσα των μαθητών. Το σωστό θα ήταν να οργανώνονται και να στέλνονται κινητές μονάδες αξιολόγησης των ΚΕΣΥ που θα επισκέπτονται τα σχολεία του εξωτερικού σε προκαθορισμένες ημερομηνίες και σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε σχολικής χρονιάς.